Metroid: Other M

Robot
Metroid: Other M

Vi känner alla till Samus Aran. Men i Nintendos kommande Metroid: Other M är det meningen att vi ska lära känna henne. FZ har mött henne i en tidig version. Resultatet? Kalla kårar.

#heavy-rain, #bioware, #gears-of-war-2, #nintendo, #shadow-complex, #team-ninja, #retro-studios


Medlem
Tidiga intryck från Metroid: Other M

aww.. tråkigt att höra. Man får väl hoppas spelet är awesome mot slutet eller något

Medlem

Don't mess this up, Team Ninja!

Medlem

Kul att du börjat skriva en massa här Jonas. Din medverkan höjer helt klart FZ:as standard.


signatur

8 timmar om dagen, 5 dagar i veckan. Och du som ville bli något.

Medlem

Aj, det här bådar inte speciellt gott
Håller definitivt med om att monster såsom texturer var verkligen ganska hemska, och från dom miljöer man kan fått se så klår Metroid Prime-serien den med hästlängder.

Medlem

Känns billigt, även om spelet är bara i tidig utveckling.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Om detta ska släppas under tredje kvartalet så har de verkligen mycket jobb på lite tid. Ser man till skärmdumparna så är ju till och med Samus-modellen långt fulare än den var på Gamecube i Metroid Prime. Övriga modeller ser ut som att de skulle passa på ett N64 (fast med lite antialiasing). Nej om detta är framtiden för Metroid så stannar jag vid Corruption...

Nån som vet varför detta lades på Team Ninja och inte Retro fick fortsätta?

/ LordDaimos

Medlem

"Vid en första anblick tror jag mig kunna räkna texturerna på ena handens fingrar."
Ja, förhoppningsvis är det ju bara en textur, om inte utvecklarna har gjort något brutalt fel. Så det hoppas jag du kan räkna till.

Medlem

Tycker Samus har nog kommit ikapp Croft i storlek också:P om man tittar på den översta bilden, syns att spelet är gjort i japan;)
Hoppas bara att det fixar skuggan också ( http://www.fz.se/bilder/?id=104341 ), när man tittar på de bilderna så saknas det på varenda bild:P tillochmed mario till N64 hade skugga ju...

Medlem

team ninja har varit bra en gång i tiden, men vadfan, Ninja Gaiden 2 var så jävla dåligt att jag blir lack

Skrivet av Salsane:

Kul att du börjat skriva en massa här Jonas. Din medverkan höjer helt klart FZ:as standard.

Hej och tack, Salsane. Long time no seen.


signatur

Kittens are for real!

Medlem

Bah, färglatt 3D. Ge mig 2D! Buhuhuu

Medlem

Nejnejnej inte röster, hatar när man får se sig själv tänka eller prata i ett spel. Jag vill sköta tänkandet och sättas in i rollen som karaktären, inte bara få styra någon annan. De har ALLTID lyckats så bra, varför förstöra det? Det är nog även en av de grejorna jag gillar i Call of Duty. Får hoppas det inte blir alltför fånigt... Nästa steg är väl att Link får röst i nästa Zelda, då tror jag jag lägger av som spelare

Medlem

Varför kan inte Nintendo sluta göra så jävla bra spel till sina egna konsoler? Jag vill ha i princip allt som bara går att få på Wii men vill inte byta ut min 360 ga alla andra spel.

Medlem

Hmm.. ser som sagt ut lite meh, men kanske de hinner fixa till lite. Sedan är jag väldigt förundrad över dessa upskalade bilder som finns.
Wii är ju 480p, men bilderna här är ju 720p. så gissningsvis renderade i hög upplösning sedan nerskalade.
Isf är bilderna snyggare än det blir på Wii, iom att kanter och sånt blir väldigt tydligt på TV i native 480p.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inaktiv

16 årig pojke med bröst? =/

Jag tycker att Smash Bros Brawl versionen av Samus är bättre.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Ajdå, lät inget vidare. Dock tycker jag spelet ser grymt snyggt ut. Stilrent och fina färger.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

16 årig pojke med bröst? =/

Jag tycker att Smash Bros Brawl versionen av Samus är bättre.

Som jag förstått det så är detta en berättelse om vad som hänt tidigare, och om man då använder en yngre Samus så är det ganska vettigt än att använda den modell som krossade Ing och sedan tog kål på Dark Samus.

Dessutom är det "Zero-suit Samus" modellen som ser ut som skit och jag hade gärna sett en högupplöst version av den som användes i Prime. Zero-suit passar på game-boy men inte i högupplöst grafik då den ser så jäkla tecknad ut.


signatur
Medlem

Jag hoppas verkligen att de får till det här!

Gen
Medlem

Bara jag som ser detta som en dubbelpost? Samma nyhet finns lite längre ned på sidan

Inaktiv

Börjar ångra mig mer och mer att jag sålde mitt Nintendo Wii.. :/

1
Skriv svar