Nintendo Direct-sändning i dag – med Metroid Prime- och Zelda-remasters?

Robot
Nintendo Direct-sändning i dag – med Metroid Prime- och Zelda-remasters?

Show bekräftad, men Nintendo är hemlighetsfulla.

#metroid-prime, #nintendo-direct, #the-legend-of-zelda


Medlem

Remasters av Game Cube-spel låter vettigt.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Om remasters är det bästa Switch kan komma med - är den på dödsbädden?

Medlem
Skrivet av Keima:

Om remasters är det bästa Switch kan komma med - är den på dödsbädden?

Nja, skulle inte tro det. Utan snarare två remasters som många spelare har efterfrågat. Windwaker finns ju dessutom redan som HD-remeaster från Wii U-tiden, men det var ju en konsol som inte sålde lika bra som Switch.

Medlem

Tanken var väl att det skulle varit förra veckan, men att det sköts upp pga att Brittiska drottningen dog.

Vad vågar man ens hoppas på, BOTW2 kommer väl nästa år? Switch har väl ingen egen Mario Kart? Vad håller Mario teamet på med nu för tiden?

Switch firar 6 år i Mars. Tror vi kan glömma en Pro modell, känns lite för sent för det.

Medlem
Skrivet av Keima:

Om remasters är det bästa Switch kan komma med - är den på dödsbädden?

Fast det är ju inte det enda de har att komma med. Switch är ju en av de mest framgångsrika konsoler någonsin så dödsbädden känns ju inte rimligt alls.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Vad vågar man ens hoppas på, BOTW2 kommer väl nästa år? Switch har väl ingen egen Mario Kart? Vad håller Mario teamet på med nu för tiden?

Tror inte det är omöjligt att BOTW2 är med under directen, står ju bara att det "mest" ska fokusera på spel som släpps i vinter. Och vinter kan ju betyda Januari och Februari 2023 också.
Med tanke på att det kommer släppas dlc till Mario Kart 8 Deluxe i vågor ända till slutet av 2023 så är nog sannolikheten att Switchen ska få ett eget Mario Kart nära 0%.
Skulle gissa på att nästa Mario spel kommer i samband med filmen i April nästa år.

Medlem

Pikmin 4!!!!!!!! Ge mig!


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Pikmin 4!!!!!!!! Ge mig!

Ja!!

Medlem

Zelda WW och TP-portningar från Wii U känns väl som en riktig lågoddsare. Inget jag kommer köpa då jag inte är särskilt förtjust i den äldre "Zelda-formulan" nu när det finns Botw...

Metroid Prime HD vore ju lite spännande, men hoppas förstås på i alla fall en lite större överraskning. Typ att Nintendo återuppväckt någon äldre Nintendo-spelserie, typ Wave Race, 1080 eller något i den stilen. Hög tid också för Advance Wars-spelet att droppa in på eShopen.

Avstängd

Men gu' vä' gött! ^_^

Medlem

När man pratar remasters som jag önskar, men tvivlar starkt på om det kommer ske.

Super Mario Galaxy 2 Remaster
Super Smash Bros Melee & Brawl Remaster.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av Majoren:

Metroid Prime HD vore ju lite spännande

https://youtu.be/csZDpsTOi5Q?t=34

De får nog snabba på att släppa Metroid prime på Switch nu.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

https://youtu.be/csZDpsTOi5Q?t=34

De får nog snabba på att släppa Metroid prime på Switch nu.

Dom behöver nog inte stressa, knappt någon som äger en Steam Deck och antalet som äger Steam Deck och härjar med piratningar kan man nog räkna generöst i ett par hundratal personer.

Medlem

Jag tror att det är bäst om folk håller förväntningarna väldigt låga.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Qus
Medlem

Ge mig fler Zelda i 2D. Links awakening var underbart.

Medlem
Skrivet av Qus:

Ge mig fler Zelda i 2D. Links awakening var underbart.

En regelrätt remake på A Link to the Past, men med icke-plastig grafik (alltså inte likt Link's Awakening), ja tack.

Medlem

Remasters låter tråkigt, väck mig när Botw2 och nya Metroid prime kommer istället...

Medlem
Skrivet av Qus:

Ge mig fler Zelda i 2D. Links awakening var underbart.

Att få spela Oracle-serien med samma motor som användes för nya Link's Awakening vore trevligt!

Medlem

Givet viken kassako det verkar vara för Nintendo att släppa Wii U-portningar gissar jag att vi ännu en gång får se fler Wii U-portningar. Twilight Princess och Wind Waker finns som HD-remastringar för Wii U, kan enkelt portas och är väl mer eller mindre de enda storspelen kvar från Wii U-eran som ännu inte släppts till Switch.

Medlem
Skrivet av genomelak:

Att få spela Oracle-serien med samma motor som användes för nya Link's Awakening vore trevligt!

Håller med, fast denna gång utan lagg och sen får Nintendo gärna tona ner den plastiga grafiken.

Medlem

Hoppas verkligen Metroid Prime äntligen blir verklighet på Switch! Ett av de bästa spelen någonsin! Wind Waker och Twilight Princess vore inte så dumt heller. Hade bara det förstnämnda på Gamecube men älskade grafiken och stämningen i den. Åh vilken underbar ungdom en hade med Gamecube! Att få med sig det i Switch är ju guld värt! Även om det såklart inte peppar lika mycket som BoTW2 och Metroid Prime 4 men ändå! Det är någonting i väntan på dem i alla fall! & inte någon dödsryckning som vissa vill få det till. & alla PCMR-fånar som förutspått att Steam Deck är en Switch killer framstod innan släpp som fåniga och nu i efterhand som än mer verklighetsfrånvända. Den är långt ifrån död. Men en "Switch Pro" i lagom tid för, eller samtidigt som, Breath of the Wild 2 skulle hjälpa enormt! Men Nintendo ser väl bara att det "inte behövs" då de säljer så bra som det är... tyvärr.

Medlem

Riktigt bra Direct. Botw 2 numera alltså Tears of the Kingdom

(Men vad i hela... har dom gjort av Advance Wars??)

Nytt Fire Emblem och Goldeneye 64 räckte i princip för att göra mig såld.
Men även nya Octopath Traveler och Story of Seasons såg båda riktigt trivsamma ut. Kul med Pikmin 4 med och ännu mer Mario Kart 8 banor...

Enda riktiga rötägget på Direkten var väl Capcoms slappa samling cloud-spel.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Hoppas verkligen Metroid Prime äntligen blir verklighet på Switch! Ett av de bästa spelen någonsin! Wind Waker och Twilight Princess vore inte så dumt heller. Hade bara det förstnämnda på Gamecube men älskade grafiken och stämningen i den. Åh vilken underbar ungdom en hade med Gamecube! Att få med sig det i Switch är ju guld värt! Även om det såklart inte peppar lika mycket som BoTW2 och Metroid Prime 4 men ändå! Det är någonting i väntan på dem i alla fall! & inte någon dödsryckning som vissa vill få det till. & alla PCMR-fånar som förutspått att Steam Deck är en Switch killer framstod innan släpp som fåniga och nu i efterhand som än mer verklighetsfrånvända. Den är långt ifrån död. Men en "Switch Pro" i lagom tid för, eller samtidigt som, Breath of the Wild 2 skulle hjälpa enormt! Men Nintendo ser väl bara att det "inte behövs" då de säljer så bra som det är... tyvärr.

Inget av dem alltså. Vilken besvikelse. Var ju ändå en del kul, som Octopath Traveler II och Pikmin 4, men känner ändå ett tomrum av detta. Kanske är det mer mitt fel dock, får sluta kolla ryktesvideos på Youtube där jag hypar upp mig alldeles för mycket och sen blir besvikna på Nintendo som ändå inte lovat något av detta egentligen. Får nöja mig med titeln på nya Zelda och släppdatum som jag först läste som 5:e December och blev lycklig när jag insåg det handlar om 12:e Maj 2023 istället! Alltid något!

Qus
Medlem
Skrivet av Majoren:

En regelrätt remake på A Link to the Past, men med icke-plastig grafik (alltså inte likt Link's Awakening), ja tack.

A link to the past är det bästa Zelda igenom tiderna så ja tack.

Medlem

Jag fick det jag länktade efter. Pikmin 4! Ser mer fram mot Pikmin än Zelda Tears of Kingdom.

Kirby Return to Dreamland Remake kommer jag också köpa.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar