Halo-utvecklaren 343 Industries grundare, Bonnie Ross, lämnar företaget

Robot
Halo-utvecklaren 343 Industries grundare, Bonnie Ross, lämnar företaget

Tråkigt nog av medicinska anledningar.

#343-industries, #Halo, #nyhetstips


Medlem

Tråkig anledning som sagt, men lite på tiden då Halo har i min synpunkt missköts något otroligt sen Bungie hoppade av, helt av lite konstigt att inga stora förändringar skedde i ledningen långt innan nu.

Är såklart också lite skeptisk till anledningen till avslutet, sett ett par gånger i mitt egna liv då folk i ledningsroll får sparken men officiellt så står det att dom avgick pga dom ville ha mer tid för familj osv, är en vanlig variant för att bygga lite sympati och inte skada karriärer.

Medlem

Sanningen är nog att lämna det sjunkande skeppet.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Redaktör
Skrivet av Molotov:

Sanningen är nog att lämna det sjunkande skeppet.

Det låter lite magstarkt att ljuga om sjukdom i familjen för att motivera att man byter jobb.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det låter lite magstarkt att ljuga om sjukdom i familjen för att motivera att man byter jobb.

Jag tänker det behöver inte vara ljug, men ett tillfälle att passa på att också lämna.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hon hade rollen som 3 personer. För 3 st personer har nu tagit över. Ny studiochef blir samma herre som fick uppdraget att fixa Halo MCC. Pierre Hintzes tror jag. Sedan kom 2 st till. Blir hans höger och vänster hand.

Det var strul med management på 343i. Klart att hon blev sparkad, fast på ett snällt sätt, även för att hon ville verkligen inte att Halo Infinite skulle bli så som det blev. Finns ju en anledning till att Joseph Staten blev anställd och Chris Lee fick sparken. Någon måste ta tag i problemen och se till att det blir rätt.

Uppdaterad med rätt namn.

Redaktör
Skrivet av Molotov:

Jag tänker det behöver inte vara ljug, men ett tillfälle att passa på att också lämna.

Ah, du menar så, då är jag med.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det låter lite magstarkt att ljuga om sjukdom i familjen för att motivera att man byter jobb.

Det kan ju vara så att hon fått "sparken" och erbjuds att vara kvar till nästa stora uppdatering för att få ett positivt avslut.

Om hon då har medicinska familjeproblem så är det nog en aning tungt att fortsätta gå till jobbet och hålla "skenet uppe" några månader så hon väljer att sluta så fort som möjligt. Detta är enbart en spekulation såklart.

Jag hoppas problemen löser sig på ett bra sätt och att hon kan komma tillbaka till branschen och kanske starta en ny oberoende studio.

Redaktör
Skrivet av Margy:

Det kan ju vara så att hon fått "sparken" och erbjuds att vara kvar till nästa stora uppdatering för att få ett positivt avslut.

Om hon då har medicinska familjeproblem så är det nog en aning tungt att fortsätta gå till jobbet och hålla "skenet uppe" några månader så hon väljer att sluta så fort som möjligt. Detta är enbart en spekulation såklart.

Jag hoppas problemen löser sig på ett bra sätt och att hon kan komma tillbaka till branschen och kanske starta en ny oberoende studio.

Det kan vara precis vad som helst som gör att hon slutar, mest troligt det hon säger.


signatur
Medlem

Inget ont om henne men det kanske är dags att någon annan studio får prova på att göra ett Halo spel snart? Personligen tycker jag inte att 343 Halo spel har varit särskilt bra jämfört med Bungies spel (förutom ODST som jag tyckte var så pass tråkigt att jag inte ens spelade klart storyn). Har dock inte spelat Infinte än så jag vet inte hur bra det är men dom verkar inte ha så många spelare längre.


signatur

PSN: OAKTHYR

Hon var grym, men spel är inte hela livet. Det finns annat att göra också, som att ta hand om nära och kära.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Nu har tydligen personen som varit ledare bakom spelmotorn under lång tid också lämnat 343.

https://www.eurogamer.net/halo-developer-343-reportedly-loses...

1
Skriv svar