Zelda, Pikmin, Fire Emblem - se Nintendo Directs största nyheter

Robot
Zelda, Pikmin, Fire Emblem - se Nintendo Directs största nyheter
Medlem

Jag som ville ha zelda wind waker 😢

Medlem

Hade velat se Galaxy 2, Zelda WW och TP, MP Trilogy och sist men inte minst fått ett datum på Advance Wars.

Medlem

Men (!) blir bara Goldeneye ett tillskott i N64-biblioteket? Hade hoppas minst på en nyutgåva i form av en remaster…

Det verkar som Switch får N64-versionen, medan Xbox får en version med 4K och bättre bilduppdatering? Känns som ett bottennapp för Switch-ägare.

Medlem

Riktigt grym Nintendo direct! Så många nyheter. Nytt Zelda, nytt Fire Emblem, nytt Pikmin. Omg.

Medlem

Men inget Advance Wars.

Medlem

Inget Wind Waker? Tack Nintendo, barnen gråter.

Inaktiv

Jävligt besviken på att vi inte fick se nå Wind waker eller TP… Tur man inte såg skiten live

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Men (!) blir bara Goldeneye ett tillskott i N64-biblioteket? Hade hoppas minst på en nyutgåva i form av en remaster…

Det verkar som Switch får N64-versionen, medan Xbox får en version med 4K och bättre bilduppdatering? Känns som ett bottennapp för Switch-ägare.

Det är samma spel, bara uppskalat ytterligare på Xbox, om jag förstått det rätt. Så ingen får någon remaster, även Nintendo 64-spelen på Switch är skarpare och körs i högre upplösning än originalen. Är personligen nöjd ändå, men vill gärna se cross-platform onlinestöd mellan Switch och Xbox-spelare och smidig match making online.

Avstängd
Skrivet av Majoren:

Det är samma spel, bara uppskalat ytterligare på Xbox, om jag förstått det rätt. Så ingen får någon remaster, även Nintendo 64-spelen på Switch är skarpare och körs i högre upplösning än originalen. Är personligen nöjd ändå, men vill gärna se cross-platform onlinestöd mellan Switch och Xbox-spelare och smidig match making online.

Online matchmaking för N64 Goldenye 007 hade varit roligt.

Jag skulle bara vilja se hur "metat" skulle se ut i ett sådant sjukt gammalt spel!

Medlem

Pikmin 4 och året är räddat !!!

Hoppas de gör spelet större än 3an. Släpp massa DLC framöver.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Pikmin 4 och året är räddat !!!

Hoppas de gör spelet större än 3an. Släpp massa DLC framöver.

3:an var ultramysigt och överlag ett mycket bra spel, som dessvärre var alldeles för kort.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Det är samma spel, bara uppskalat ytterligare på Xbox, om jag förstått det rätt. Så ingen får någon remaster, även Nintendo 64-spelen på Switch är skarpare och körs i högre upplösning än originalen. Är personligen nöjd ändå, men vill gärna se cross-platform onlinestöd mellan Switch och Xbox-spelare och smidig match making online.

Så kan det absolut vara, men ”smoother framerate” (som det nämns på utannonseringen till Xbox-versionen) vill man ju också ha. Minns att det laggade sönder på banan Facility när man mötes på delad skärm med kompisarna. 😅

Medlem
Skrivet av PGR1985:

3:an var ultramysigt och överlag ett mycket bra spel som dessvärre var alldeles för kort.

Det känns nästan som att 3:an inte riktigt var färdig, som att det kunde ha blivit längre. Det utvecklades ju på Nintendo Wii och blev sedan en Wii U titel. Nu har de ju haft 8-9 år på sig så 4an kommer att bli fet.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jävligt besviken på att vi inte fick se nå Wind waker eller TP… Tur man inte såg skiten live

Ja, vad tråkigt. Jag skulle behövt ett par Zelda-spel till för att motivera ett köp av Switch.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Så kan det absolut vara, men ”smoother framerate” (som det nämns på utannonseringen till Xbox-versionen) vill man ju också ha. Minns att det laggade sönder på banan Facility när man mötes på delad skärm med kompisarna. 😅

Jo, stabilare framerate hade varit trevligt för alla N64 spelen på Switch Online. Personligen ser jag dock mer fram emot att kunna spela det MP online, då jag sällan spelar på delad skärm nu längre. Dock så var det inte så länge sedan jag spelade Goldeneye på originalhårdvara och det är inte så stor syndare som vissa andra N64-spel vad gäller framerate. Finns många andra spel som är mycket värre och närmast körs i diabildhastighet om ca 5-10fps. Där snackar vi ospelbart på riktigt.

4 spelare på delad skärm på Switch Online är jag dock inte sugen på att testa, haha

1
Skriv svar