I kväll blir det nytt State of Play med bland annat PSVR2

Robot
I kväll blir det nytt State of Play med bland annat PSVR2
Medlem
Medlem

sicken dum tid. sänds det inte från japan? Dom ligger ju timmar före så det borde vara på dan här?

Medlem

Ser fram emot att få se mer av PSVR2 spel. Säkert kommer man få se lite mer av Village. Hoppas även man får se nå nytt.
Håller precis nu på att spela Resident Evil 7 i VR på PC

Skrivet av anon_332911:

VR som visas upp "platt" är lite lustigt ändå....som när man såg reklam på hur snygga DVD filmer var på VHS och imponerades.

Ja det är inte lätt, krävs lite skill.
Valve gjorde det bra med Alyx och så finns det npgra andra bra exempel.
Men hur mycket kan det avspegla verkliga upplevelsen? kanske 10%
Det är väldigt lätt att ett VR spel ser ut som skräp på plattskärm vilket kan vara ett problem


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Kiario:

sicken dum tid. sänds det inte från japan? Dom ligger ju timmar före så det borde vara på dan här?

Det är nog för att det ska passa alla deras stora marknader "hyfsat".

Eftermiddag/kväll i Nordamerika, i japan blir det tidig morgon och här i Europa för vi stanna uppe lite sent.

Medlem
Medlem

Börjar det inte bli dags att starta stora hypen för God of War?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Börjar det inte bli dags att starta stora hypen för God of War?

Behövs inte skapas någon hype,


signatur

Spela spel är kul ibland.

Dex
Medlem
Skrivet av Jozo:

Börjar det inte bli dags att starta stora hypen för God of War?

Det kommer nog ganska snart. Så länge dom inte skjuter upp det så klart.
Men Oktober kommer det säkerligen komma en State of Play dedikerad till God of War precis som Horizon och Gran Turismo fick.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ser fram emot att få se mer av PSVR2 spel. Säkert kommer man få se lite mer av Village. Hoppas även man får se nå nytt.
Håller precis nu på att spela Resident Evil 7 i VR på PC

Ja det är inte lätt, krävs lite skill.
Valve gjorde det bra med Alyx och så finns det npgra andra bra exempel.
Men hur mycket kan det avspegla verkliga upplevelsen? kanske 10%
Det är väldigt lätt att ett VR spel ser ut som skräp på plattskärm vilket kan vara ett problem

Kanske även får se RE4 vr.

Hoppas även på nytt Astrobot.

Samt om man får drömma lite, Dead space vr.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Kanske även får se RE4 vr.

Hoppas även på nytt Astrobot.

Samt om man får drömma lite, Dead space vr.

Alyx för bövelen

Men annars så skulle jag minst vilja ha ett packet med PSVR titlar uppdaterade för PSVR2, speciellt om det inte blir bakåtkompabiltet.
Top 20 samt titlar som är exklusiva för PSVR är såklart det mest önskade i så fall.

Tetris Effect, Troover saves the universe, Beat saber, Blood and Truth, RE7, Hitman, Star Wards Squadrons, Moss 1 och 2, Golf(vet inte vilket), Subnautica, I expect you to die 1 och 2, Dreams, Keep talking and nobody exploades, Wipout Collection, Virtual Rickality M.M. vill man ju absolut inte missa, bara för att man skippa första generationen.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Alyx för bövelen

Men annars så skulle jag minst vilja ha ett packet med PSVR titlar uppdaterade för PSVR2, speciellt om det inte blir bakåtkompabiltet.
Top 20 samt titlar som är exklusiva för PSVR är såklart det mest önskade i så fall.

Tetris Effect, Troover saves the universe, Beat saber, Blood and Truth, RE7, Hitman, Star Wards Squadrons, Moss 1 och 2, Golf(vet inte vilket), Subnautica, I expect you to die 1 och 2, Dreams, Keep talking and nobody exploades, Wipout Collection, Virtual Rickality M.M. vill man ju absolut inte missa, bara för att man skippa första generationen.

Tror inte Alyx visas nu utan blir nog mer fram vid release för att bygga hype.

Från psvr så hoppas man verkligen att Astrobot rescue mission går att spela på psvr2.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Alyx för bövelen

Men annars så skulle jag minst vilja ha ett packet med PSVR titlar uppdaterade för PSVR2, speciellt om det inte blir bakåtkompabiltet.
Top 20 samt titlar som är exklusiva för PSVR är såklart det mest önskade i så fall.

Tetris Effect, Troover saves the universe, Beat saber, Blood and Truth, RE7, Hitman, Star Wards Squadrons, Moss 1 och 2, Golf(vet inte vilket), Subnautica, I expect you to die 1 och 2, Dreams, Keep talking and nobody exploades, Wipout Collection, Virtual Rickality M.M. vill man ju absolut inte missa, bara för att man skippa första generationen.

Ja, Alyx hoppas jag innerligen att de visar! Skulle öka peppen med typ 1000% och då är jag redan såld på PSVR2!
När det gäller bakåtkompatibla titlar hoppas jag också på Rez och många andra som förhoppningsvis kan "följa med".

Medlem

Man bör ha låga förväntningar:


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Man bör ha låga förväntningar:

https://i.imgur.com/YD4SUam.png

Beror väl på om man gillar psvr2 där förmodligen vissa mindre titlar kommer vara.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Beror väl på om man gillar psvr2 där förmodligen vissa mindre titlar kommer vara.

Självklart, några blir säkert glada för denna State of Play.

Men om man är överhypad på stortitlar så bör man som sagt kanske lugna sig, allt jag säger.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Jag känner då lite hype iaf
som @Neverwild sa, om man gillar PSVR2, enda anledningen jag "investerat" i en PS5


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har en lugn natt på jobbet, så detta blir guld.

Medlem

Yakuza Ishin på engelska trodde jag aldrig skulle ske!

Medlem

Helvete vilken state of play! rysningar rakt igenom. Och GoW i slutet alltså jag tror jag smäller av. Tamefan det mesta såg intressant ut genom hela state of play.

PS5an kommer få jobba 2023 minst sagt.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Förväntade mig få se lite mer PSVR2-titlar, men Star Wars-spelet såg intressant ut! Kul med Tekken 8 också! Sen var det ju flera spel som tycks bli konsolexklusiva för PS5 så Sony höjde peppen med denna.

Medlem

Var väl ändå lite smått och gott.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Var väl ungefär vad man kunde förväntat sig, för egen del så stack ändå "Rise of the Ronin" ut lite, såg spännande ut och jag är ju svag för sådana där spel.

Medlem

Slutet av GoW trailen med kratos v thor, så bra

Medlem
Skrivet av Constantine:

Slutet av GoW trailen med kratos v thor, så bra

Inte lirat ett enda God of War, men YES!! Wow!

Medlem

2st PSVR2 spel.
Inte samma kaliber på titlarna som annonserades förra gången. Men bättre än inget.
Mannfår anta att samtliga populära VR spel som redan finns till nuvarande VR plattformar även kommer komma till PSVR2.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent

Riktigt bra State of Play tyckte jag.

Chefredaktör
Skrivet av Constantine:

Slutet av GoW trailen med kratos v thor, så bra

Ja! Peppen!

Skribent
Skrivet av Margy:

Yakuza Ishin på engelska trodde jag aldrig skulle ske!

En smärre chock! Dock en positiv sådan.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Testpilot
Skrivet av Margy:

Yakuza Ishin på engelska trodde jag aldrig skulle ske!

Så kul

1
Skriv svar