18-års gräns på Energidryck

Medlem

Jag måste faktiskt säga att jag tycker det är helt rätt.
Har en polare som alltid drack "redbull-jäger" när han festade. Efter en ca. 2 år började han få en massa konstiga ryck i ansiktet så fort han tog en "ren" redbull och speciellt när han hade alkohol i.

Efter ett tag tvingade hans föräldrar upp honom till en läkare där man förbjöd honom att dricka energidrycker med alkohol. Nu, något år senare så kan han iallafall dricka rena redbull igen utan att det syns i ansiktet

Men dem där dryckerna är ju faktiskt inte speciellt hälsosamma så jag tycker att det är helt rätt. Hade förmodligen inte gjort det dock om jag inte hade sett vad det kan göra med en om man hanterar dem på fel sätt.

Medlem

Fy !

Hur ska man klara sig utan energidrycker !?
Man ska väll inte behöva be någon köpa ut energidrycker åt en?

Dom ska väll inte förbjuda sånt bara för att någon idiot missbrukar det, det är som med Salvian i USA där folk har börjat röka det och det visade sig att det har samma effekt som LSD.
Förbjud på en krydda på grund av att idioter missbrukar det...

Då kan dom väll lika järna förbjuda mat för att vissa äter för mycket och dör av diverse fetma relaterade sjukdomar -_-


signatur

"What do a PC and an air conditioner have in common?"
"They both stop working if you open Windows!"

Medlem

Helt rätt!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

palla börja fråga om leg på fler produkter när man jobbar..

Medlem

Så jäkla löjligt. Sätt 18 års gräns på kaffe, cola etc också i så fall.

Medlem

håller med, detta är ju bara överdrivet larvigt

vad är nästa steget? sätta 18 års gräns på mcdonalds?

Medlem

Det behövs, speciellt här där man ser skitungar på 14år gå och köpa 8st. x-ray kl. 9 på morgonen, sover inte folk eller vad fan är det frågan om?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Ja fasen, det första man borde se över är dessa individers livsstilar och vanor.

Och om man nu ska sätta åldersgräns eller helt förbjuda det inom skolområde så skulle det vara intressant att höra vad lärare har att säga om deras kaffe blir förbjudet också mellan 07.00-17.00.
Och självklart läsk, det är inte nyttigt heller och kan lätt ge en sockerrush också.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Jag tycker inte det är så dumt faktiskt. Det är ju inte bra med energidrycker. Hjärtat kan fan faila efter för mkt.

Sömn är mkt bättre.


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Crawller:

Jag tycker inte det är så dumt faktiskt. Det är ju inte bra med energidrycker. Hjärtat kan fan faila efter för mkt.

Sömn är mkt bättre.

Ja fan!? Vad är det för fel på sömn!? Varför kan inte dagens tonåringar göra som min generation och tidigare generationer gjort i över hundra år - SOV PÅ LEKTIONERNA, och skippa dom där jädra energidryckerna, spara dom till LAN FFS!

(Just kiddin)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Jag hade sovit på en del lektioner om jag kunnat, men jag ligger inte bekvämt för 5 öre...

man hinner inte sova så himla mycket hemma när man måste upp halv sju på morgonen för att hinna med en jävla buss.


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Crawller:

Jag hade sovit på en del lektioner om jag kunnat, men jag ligger inte bekvämt för 5 öre...

man hinner inte sova så himla mycket hemma när man måste upp halv sju på morgonen för att hinna med en jävla buss.

jag skulle rekommenderat en energidricka direkt på morgonen när du vaknar, så blir du speedad och stirig, underlättar stressen att hinna till bussen

Medlem

Är väll ingen dum idè, dom innehåller rätt så mycket knark/koffin.

Och ni som är under 18år som jämrar sig, ingen fara ni är 18år snabbare än vad ni hinner fisa, och sen kommer ni ångrar er att ni inte njöt medans ni var unga


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Vet inte riktigt var jag står. Drack energidrycker i mängder när jag var under 18 och tycker väll inte det bidrog till nått negativt direkt. Snarare gjorde det mig mer fokuserad och kreativ.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Om det inte drabbar läsk så bryr jag mig inte. Dricker ändå inte energidryck.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Nää barn ska inte dricka energidryck utan lägga sej tidigt, runt kl 20-21 för att orka med skolan. Bra med förbudet.

Hehe.


signatur

yolo

Medlem

Helt rätt gjort. Energidryck är bara äckligt.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Skrivet av WaltX:

Helt rätt gjort. Energidryck är bara äckligt.

Jepp med den mängd koffein o taurin o skit som är i fattar man ju att det inte är nyttigt


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Bättre att göra som ens farfar gjorde, ta en nubbe på vägen till skolbussen


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Helt rätt, Fjortisar är tillräckligt stissiga / jobbiga ändå.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Varför inte bara förbjuda drickandet i skolan?
Vad detta förbjudet gör är ju att storebröder och storasystrar kan tjäna lite extra genom att langa (eller någon annan vuxen, en lärare? hehe).

Men samtidigt förstår jag föräldrar och lärare, det är fan inte det minsta smart eller coolt att skippa (för dom gratis) lunchen för att köpa och sätta i sig två energidrycker och choklad istället.

(låt darwinismen ha sin gång istället för att sätta upp lagar och regler som räddar oändligt antal korkade människor i samhället från en långsam död. Visst, deras långsamma döende kostar lite för vår vård, men inom vettig tid så kommer ju landets IQ-nivå att högas och bara vi smarta vackra människor lever kvar )


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Tycker energi drycker smakar riktigt konstigt, har prövat nästintill alla sorter som det finns i Sverige och jag måste seja att nästan alla smakar exakt lika dant också.

Så ja, varför inte en 18-års gräns då.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Jericho: Det var nog det sämsta argumentet hittills. Men jag antar att du inte är speciellt seriös. "Ja, varför inte förbjuda allt som jag inte tycker om."


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Jericho: Det var nog det sämsta argumentet hittills. Men jag antar att du inte är speciellt seriös. "Ja, varför inte förbjuda allt som jag inte tycker om."

Smaken är som baken


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Håller med showerguy


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Hahhahahahahahahah.

Kolla vem som skrev "Fortsätt Sälj"

Så jävla bra att mina argument kom fram!

Fortsätt sälj

Citat:

”Fortsätt sälj”

Men många, och framförallt de som själva dricker energidrycker, tycker inte att en åldersgräns är en lämplig åtgärd.

– Jag är själv 15 år och alla köper dessa energidrycker hela tiden. Det är väl bättre att vi dricker såna här än att vi knarkar och tar droger? Jag dricker en läsk varje dag och ibland blir det några Monster. Så jävla gott! Fortsätt sälj. Vad ska vi elever göra? Vi är skittrötta hela dagen och när man dricker en energidrink så försvinner det och man blir genast glad. Lärarna ska inte klaga. Ge oss några timmars sovmorgon så vi kan sova ut, skriver showerguy, 15 år.

Taget från artikeln

Medlem

YES. ännu fler förbud. Skönt att du tar hand om oss storebror.

Låt oss för helvete ta egna beslut om våra liv.

Medlem

Jag är allmänt emot förbud (och censur) - men när folk är så korkade att dom tar två energidrycker och en stor chokladkaka under lunchen istället för (gratis) husmanskost, då fan kan man ju inte tänka ordentligt och förtjänar att tvingas leva under storebror.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Jericho:

Tycker energi drycker smakar riktigt konstigt, har prövat nästintill alla sorter som det finns i Sverige och jag måste seja att nästan alla smakar exakt lika dant också.

Så ja, varför inte en 18-års gräns då.

Jag tycker inte om särskrivare och folk som skriver som ett "sär". Ska vi ha en 18-årsgräns för att få kommunicera på nätet då också eller?

Varför inte.

12
Skriv svar