Ubisoft prishöjer AAA-spel till PS5 och Xbox Series

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Fast om man är intresserad utav en spel serie och sen väljer att avstå för att det inte kommer till gamepass så är något ändå fel.

Man kan alltid vänta på rea om man inte vill köpa till fullpris.

och vad säger att han inte just köper det på en rea istället?

Köper ofta nytt, spelar ut spelet, säljer det på Tradera, får tillbaka 500:-. 300:- för en spelupplevelse på ca. 50 timmar är OK tycker jag.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Scream112:

och vad säger att han inte just köper det på en rea istället?

För att han sa att han inte ville köpa spelet då det helt plötsligt inte va intressant längre när det inte kom till gamepass.

Medlem

Jag tycker ändå att det är ett väldigt rimligt pris för spel idag. Marknadspriserna för spel har i princip stått still i 20 år. Det är dags att dom höjs så spelstudier faktiskt kan tjäna på att hyra in allt från röstskådespelare, stuntman, översättare mm.


signatur

"Kebab?"

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

Jodå det fattar jag. Men ett fysiskt spel i butik är oftast 100-200kr billigare när det kommer till samma spel. Mer den digitala biten jag inte förstår varför den är dyrare än en fysisk kopia.

Konkurrens.

Avstängd

För mig har ubisoft legat i bottenskiktet länge och jag slutade köpa deras spel för bra länge sedan. Detta besked förändrar inte det.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Kan du spela nya AAA-spel från Ubisoft på GamePass?🤔

Det finns Ubisoft+ för den intresserade av deras spel.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Köper ofta nytt, spelar ut spelet, säljer det på Tradera, får tillbaka 500:-. 300:- för en spelupplevelse på ca. 50 timmar är OK tycker jag.

Köper spelen ofta begagnat, säljer det begagnat, går kanske back 50kr eller går plus 50kr.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Gamepass...

Ubisoft lägger väl inte upp sina nya spel på gamepass dag 1 vid release...

Medlem

De enstaka Ubisoft-spel jag köpt har aldrig varit till fullpris. Det lär det inte bli framöver heller.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem
Skrivet av lonian:

Det finns Ubisoft+ för den intresserade av deras spel.

Ja, jo. Det vet jag men inte till GamePass. (Ryktas väl dock att de ska komma i framtiden) Playstation har Ubisoft+ Classic men de är ju ganska trist.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Ubisoft lägger väl inte upp sina nya spel på gamepass dag 1 vid release...

Händer ibland, även om det inte är mycket att hänga i granen så gick Rainbow Six: Extraction direkt ut på gamepass.

Medlem

850 och då får man inte ens lådan?! fuck that shit


signatur

Allätare

Medlem

Helt förståeligt spel kan inte vara den enda produkten som står still i pris

k3m
Medlem
Skrivet av Soulicious:

Helt förståeligt spel kan inte vara den enda produkten som står still i pris

Sån här ideologi skrämmer mig. Är du en sån som tycker att grafikkort oxå ska få kosta 10000 kr? Jag menar, tänk efter lite. O betala du o tyck att det är okej, men tro inte att alla tycker som du.

Medlem
Skrivet av k3m:

Sån här ideologi skrämmer mig. Är du en sån som tycker att grafikkort oxå ska få kosta 10000 kr? Jag menar, tänk efter lite. O betala du o tyck att det är okej, men tro inte att alla tycker som du.

Ok först grafik kort gick upp i pris pga av krypto och ja om jag kan lägga 800kr på ett spel och slippa att hela spelet är fullt av mtx ja då betalar jag gärna lite mer istället för att nästa alla spel har mtx men hej gillar du mtx så är det väl inga problem men själv är jag fett trött på dem

123
Skriv svar