Tekken 8 har officiellt utannonserats – se första trailern

Robot
Tekken 8 har officiellt utannonserats – se första trailern

Jin och Kazuya tar en svängom.

#Bandai-namco, #Tekken-8


Medlem

Det var på tiden!
Kul att äntligen få spel som fimpar de äldre konsolerna, hoppas att dem hittar bra sätt att dra nytta av prestandan.
Behovet av laddningstid bör ju vara borta så det kan ju bli en ganska rejält mycket smidigare upplevelse.
Ska bli intressant att se ifall de behåller det gamla menysystemet eller om det blir en mer sömlös upplevelse.

För den som är intresserad så finns det även bra videos där handlingen fram till nu gås igenom och vad som är "canon". Introt är intressant, men pallar man inte så kan man hoppa fram till Tekken 1, en bit efter minut 6.

Medlem

7 år sedan 7;an släpptes ... tyckte det va rätt nyligt som jag köpte det, kanske var 2-3år sedan...

Medlem
Skrivet av rewoX:

7 år sedan 7;an släpptes ... tyckte det va rätt nyligt som jag köpte det, kanske var 2-3år sedan...

Spelet fanns länge på arkad innan det kom till konsoler och PC, många var ointresserade av Tekken 7 på grund av detta när det väl släpptes till andra format.

Medlem

Tekken 7 är det som spelas mest mig när vi har spelkväll med kompisarna.
Kommer definitivt uppgradera till 8an.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Inte spelat Tekken på många år... men för mig är det Tekken (1), Tekken 3 och Tekken Tagteam.

Varför finns inte tagteam i nyare spel?
Är ju så tråkigt att spela, vinner en spelare båda rundorna, ut i menyn, välj nya karaktärer, välj bana, in o spela igen.
I tagteam, så har man ju 4 karaktärer var, slipper man hålla på i valmenyerna och bara spela istället.

Medlem

Köpte Tekken 7 när det släpptes. Har inte spelat mycket och då hade jag ändå Tekken 3 som ett av mina favoritspel på PS1. Nu har jag istället fastnat för Dead or Alive. Tycker karaktärerna i Tekken inte har utvecklats till de bättre. Gillar Arcade mode mycket bättre i Dead or Alive också. Det är detta som jag spelar mest.

Medlem

Introducerades till Tekken 3 en gång i tiderna. Tekken 5 var mitt första ps2 spel som jag spelade rätt mycket. Var sen med ps3, men spelade en hel del Tag 2 (Tekken 6 hade otroligt långa loading times). Har ca 3000 timmar i Tekken 7 och skaffade Tekken 5: Dark Resurrection till ps3 för nostalgins skull.

Bandai Namco har lyckats otroligt bra med Tekken 7 Esport, även om prissumman är väldigt låg. Så Tekken 8 är det spel som jag ser fram emot mest.

1
Skriv svar