Hogwarts Legacy-trailer visar det Playstation-exklusiva uppdraget

Robot
Hogwarts Legacy-trailer visar det Playstation-exklusiva uppdraget
Medlem

Peace among worlds!

Medlem

Är det bara jag, eller ser det här spelet sämre ut för varje gång de visar det? Wow-faktorn har varit ganska låg i de senaste trailerna. Men jag hoppas verkligen det spelas bra.

Medlem

"Haunted Hogsmeade Shop Quest" kommer garanterat bara vara PS låst och släppas som DLC eller Contentpatch senare.

Medlem

Klagar på att cod kanske blir exklusivt, men fortsätter friskt i samma anda och gör content i ett multiplatformsspel exklusivt till sin konsol. Sony gillar verkligen att vara anti-consumer

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Klagar på att cod kanske blir exklusivt, men fortsätter friskt i samma anda och gör content i ett multiplatformsspel exklusivt till sin konsol. Sony gillar verkligen att vara anti-consumer

Enorm skillnad på att ett spel blir låst till en konsol, och på ett plattformsexklusivt sidouppdrag.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av marsson90:

Enorm skillnad på att ett spel blir låst till en konsol, och på ett plattformsexklusivt sidouppdrag.

Men bägge bär på en och samma sits "Exklusivt"


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av marsson90:

Enorm skillnad på att ett spel blir låst till en konsol, och på ett plattformsexklusivt sidouppdrag.

Ja? Att låsa ut folk från content, när alla betalar i stort sätt lika mycket är anti-consumer, vilket var min poäng. Exklusivitet är 100% dåligt för konsumenter.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Ja? Att låsa ut folk från content, när alla betalar i stort sätt lika mycket är anti-consumer, vilket var min poäng. Exklusivitet är 100% dåligt för konsumenter.

Det finns nyanser. Ett enskilt exklusivt uppdrag är bättre än att inte alls kunna spela


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Klagar på att cod kanske blir exklusivt, men fortsätter friskt i samma anda och gör content i ett multiplatformsspel exklusivt till sin konsol. Sony gillar verkligen att vara anti-consumer

Nu vill jag inte försvara Sonys taktiker, men det går ju verkligen inte att jämföra ett exklusivt uppdrag med något så stort som Call of Duty. Microsoft framstår ju som mycket mer anti-consumer i det sammanhanget?

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Nu vill jag inte försvara Sonys taktiker, men det går ju verkligen inte att jämföra ett exklusivt uppdrag med något så stort som Call of Duty. Microsoft framstår ju som mycket mer anti-consumer i det sammanhanget?

Kan vi inte sluta diskutera Microsofts cod-deal i alla trådar. De har ju inte ens sagt att det nånsin ska bli exklusivt.

On topic så kommer jag köpa spelet på pc eller xbox för att visa att jag inte uppskattar sånt här fulspel. Ogillar exklusiv content och väljer därför att inte ge dem mina pengar. Enkelt.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

On topic så kommer jag köpa spelet på pc eller xbox för att visa att jag inte uppskattar sånt här fulspel. Ogillar exklusiv content och väljer därför att inte ge dem mina pengar. Enkelt.

Lmao och Warner tackar dig för att du köpte spelet i protest.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Lmao och Warner tackar dig för att du köpte spelet i protest.

Det är Sony jag inte vill ge några pengar när de köper exklusiv kontent, därav väljer jag en annan plattform sen här gången. Jag vill spela spelet och hoppas det är bra och värt pengarna. Skulle MS göra samma grej köper jag det spelet på PS eller PC istället.

Ambassadör
Xbox

Det är ett års tidsexklusivitet.

Låsa content till tredjepartsspel är oerhört lamt, oavsett vem som gör det.


signatur

Jump in.

Det som jag "stör" mig på, är att jag undrar vad det egentligen har med Hogwarts att göra? Det befästes ganska klart och tydligt med Harry Potter-böckerna och filmerna, men hur intressant är det egentligen med ett axplock av det som gjorde berättelserna bra?

Konceptet känns också lite som "Death Star - Legacy", spring omkring bland olika våningar och få utlopp för din inre Sith (!)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar