The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom släpps i maj 2023

Gen
Medlem
Skrivet av Freakon:

Vacker design.

Aha Nåväl, just design/estetik är ju upp till var och en.

Medlem

Fanns en del aspekter av gameplay som jag störde mig på i BotW men grafiken var underbar. Ungefär som Miyazaki möter klärobskyr vilket jag tycker passar utmärkt för ett Zelda spel.

Medlem
Skrivet av Gen:

Aha Nåväl, just design/estetik är ju upp till var och en.

Ja så är det. Förstår att de som föredrar realism inte blir imponerade över grafiken i BOTW. Men för mig är den magisk och sagolik.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

En sak som jag tyckte BOTW gjorde riktigt bra var fysiken. Roligaste i en öppen värld hittills.

Hoppas på stor utveckling här. Läste något kort om att de har satsat mycket på manipulation av gravitation. Låter mumma.

Få är så kreativa som Nintendo.

Det låter bra! Jag har sett mkt streaming av BOTW, men har inte spelat det själv. Så jag köpte det idag på kul till vår lilla Switch Lite. Jag vet inte vi orkar oss i genom det på ett så mobilt format, men kanske. Jag blev bara extra sugen nu på att köra det nu innan tvåan kommer.

Absolut, trots att jag spelar mer på PC/PS5 nu så har jag har varit Nintendo-fan sedan NES:en kom till Sverige.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Freakon:

Ja så är det. Förstår att de som föredrar realism inte blir imponerade över grafiken i BOTW. Men för mig är den magisk och sagolik.

Håller helt med! Det är ett slags mellanting mellan tecknat och "realistiskt" där resultatet blir just mer sagolikt! Vilket jag tycker passar spelet och känslan (viben, som dagens kids skulle sagt) mycket bättre än någon slags "ultrarealism". Menar, är ju ingenting i spelet som är speciellt realistiskt ändå - så varför skulle dess utseende vara det? Går ju inte att ha en stil som passar till allt alltid.

123
Skriv svar