Kolla in Kiriko, den senaste hjälten i Overwatch 2

Robot
Kolla in Kiriko, den senaste hjälten i Overwatch 2
Medlem

Alla hjältar ser ju OP ut i såna här trailers, men det här blir spännande att testa. Jag gillar en hjälte som verkar kunna neutralisera inkommande skada, jag har spelat flera hundra timmar Overwatch och det är väl kanske det enda jag egentligen ogillar, hur starka ultimates är. Väggteleporteringen blir... en spännande mekanism.

Medlem

Ser fram emot OW2 :DDD Lets go! Tröttnat lite på Valorant xD


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem
Medlem

Cool hjälte.
Men jag tycker det är otroligt trist att de valt att gå p2w-vägen, genom att man måste betala för battlepass för att låsa upp de nya hjältarna direkt. Annars måste man grinda som en galning för att få dem.

Medlem
Skrivet av Whisp:

Cool hjälte.
Men jag tycker det är otroligt trist att de valt att gå p2w-vägen, genom att man måste betala för battlepass för att låsa upp de nya hjältarna direkt. Annars måste man grinda som en galning för att få dem.

Efter att ha läst och forskat lite i flera källor så är deras Battlepass system gällande hjältar med mer väldigt likt den i Valorant :3 Och den i Valorant är riktigt bra framtagen, tycker jag! :3


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem
Skrivet av tr1stam:

Efter att ha läst och forskat lite i flera källor så är deras Battlepass system gällande hjältar med mer väldigt likt den i Valorant :3 Och den i Valorant är riktigt bra framtagen, tycker jag! :3

Skillnaden från Valorant är att i Overwatch så är det mer avgörande vilken hjälte du väljer. Det hade ungefär varit som att du måste använda riktiga pengar för att låsa upp vissa vapen i Valorant.

Medlem
Skrivet av Whisp:

Cool hjälte.
Men jag tycker det är otroligt trist att de valt att gå p2w-vägen, genom att man måste betala för battlepass för att låsa upp de nya hjältarna direkt. Annars måste man grinda som en galning för att få dem.

Alla nuvarande spelare som äger OW1 kommer få nya hjälten direkt utan behöva köpa eller spela battlepasset. Nya spelare måste låsa upp hjälten genom att spela gratis. En ny spelare har ju dock en massa hjältar att lära sig så att den nyaste måste låsas upp känns inte som hela världen för dem.

Medlem

coolt, hoppas dom får bättre ordning på fuskare i tvåan


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Alla nuvarande spelare som äger OW1 kommer få nya hjälten direkt utan behöva köpa eller spela battlepasset. Nya spelare måste låsa upp hjälten genom att spela gratis. En ny spelare har ju dock en massa hjältar att lära sig så att den nyaste måste låsas upp känns inte som hela världen för dem.

Jo, men framtida hjältar måste alla betala för att få tillgång till på direkten. Annars måste man grinda till nivå 55 av 80. Vilket känns som en lång grind.
Blir lite tråkigt att förlora för att motståndarlaget har den nyaste hjälten(som kanske är lite lätt op, som de ibland är i början), medan personen på sitt eget lag inte har råd med battlepass. Helt ny form av whine uppstår: "är du fattig eller?".
Aja, jag kommer antagligen ändå spela skiten.

Medlem
Skrivet av Whisp:

Jo, men framtida hjältar måste alla betala för att få tillgång till på direkten. Annars måste man grinda till nivå 55 av 80. Vilket känns som en lång grind.
Blir lite tråkigt att förlora för att motståndarlaget har den nyaste hjälten(som kanske är lite lätt op, som de ibland är i början), medan personen på sitt eget lag inte har råd med battlepass. Helt ny form av whine uppstår: "är du fattig eller?".
Aja, jag kommer antagligen ändå spela skiten.

Man kan spela och göra achievements eller missions också och få coins som man kan betala premium battlepass för. Så det finns en gratisväg att få den direkt också om jag förstått rätt.

Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Man kan spela och göra achievements eller missions också och få coins som man kan betala premium battlepass för. Så det finns en gratisväg att få den direkt också om jag förstått rätt.

Jo, jag har förstått så också. Men att det krävs väldigt mycket coins.
Men problemet för mig är främst att man kanske inte tävlar på samma villkor i matcherna.

Medlem
Skrivet av Whisp:

Skillnaden från Valorant är att i Overwatch så är det mer avgörande vilken hjälte du väljer. Det hade ungefär varit som att du måste använda riktiga pengar för att låsa upp vissa vapen i Valorant.

Jag förstår vad du menar men det är inte samma sak. Då Valorant och Overwatch är extremt ability beroende för spel så spelar vapen mindre roll. När en ny hjälte släpps i Valorant behöver man unlocka (eller köpa) denna hjälte med att grinda. Det tar en dag sen är det klart. Jag hoppas för Overwatch 2's skull att spelet väljer samma väg - annars absolut - det kan finnas något i det du skriver. Men med tanke på deras nya "design filosofi" i Overwatch 2 så är det minst lika balanserat som med eller utan en ny hjälte i en match.

Efter att ha spelat Overwatch 2 betan så kan jag säga dig att "hard counters" är ingen sak i Overwatch 2. Absolut att en hitscan fungerar bra mot en flygande hjälte, eller att du som spelar Reaper är en lätt target för Roadhoag - men den är inte lika brutal eller så som den är i OW1. Det finns en hel FAQ som förklarar detta också :3

Tiden får utvisa :3

EDIT: https://youtu.be/PW_rleH7sQM <- Kolla denna. I mitten av denna klipp så förklarar de hur "snabbt" du låser upp hjälten som f2p. Alltså nästan som i Valorant :3


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

1
Skriv svar