Resident Evil 4-remaken också till gamlingen PS4

Robot
Resident Evil 4-remaken också till gamlingen PS4

Mycket mer info i oktober, lovar Capcom.

#resident-evil-4


Medlem

FucQ vad jag är taggad. 😈💪 Blir ett Steam köp då mus & tangentbord föredras.

Hmm, så ingen Xbox™ ONE version. Kanske inte är lönt...
(EDiT. Hehe reagerade bara på att Xbox ONE inte nämndes. Personligen skiter jag i det)


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Ändå märkligt att det kommer till PS4 men inte Xbox One.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

FucQ vad jag är taggad. 😈💪 Blir ett Steam köp då mus & tangentbord föredras.

Hmm, så ingen Xbox™ ONE version. Kanske inte är lönt...

Du köper ju ändå inte ett spel på Steam för att spela på Xbox One? Hur menar du att det är relevant?

Förövrigt hoppas jag på PSVR2-version också! Lär ju komma som gratis uppgradering till PS5?

Dex
Medlem
Skrivet av Gertzy:

Du köper ju ändå inte ett spel på Steam för att spela på Xbox One? Hur menar du att det är relevant?

Förövrigt hoppas jag på PSVR2-version också! Lär ju komma som gratis uppgradering till PS5?

Tror han menar att det är konstigt att det kommer till PS4, men inte till Xbox One. Klarar PS4 av att spelar det så lär ju Xbox One också göra det så lite konstigt

Medlem

Och här sitter jag och väntar på Code Veronica...

Medlem

Lär nog lira fint på Steam deck.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Dex:

Tror han menar att det är konstigt att det kommer till PS4, men inte till Xbox One. Klarar PS4 av att spelar det så lär ju Xbox One också göra det så lite konstigt

Jo, det är ju märkligt - det håller jag med om, men han skrev ju "då är det inte lönt" som att köpa spelet inte längre är värt bara för att det inte kommer till Xbox One? När han ändå ska köpa till Steam. Ännu märkligare argument för mig.

Medlem
Skrivet av Dex:

Tror han menar att det är konstigt att det kommer till PS4, men inte till Xbox One. Klarar PS4 av att spelar det så lär ju Xbox One också göra det så lite konstigt

Jo, men det lär ju i detta fallet bero på att PS4:an sålde mer än dubbelt så mycket som Xbox One. Man gör väl helt enkelt beräkningen att man inte räknar med att sälja tillräckligt till konsolen för att täcka kostnaderna. Det känns mer troligt än att de skulle ha någon exklusivitetsdeal i detta fallet.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

På förra (inte senaste) state of play så nämndes det PSVR2 content, som gissningsvis betyder VR-läge. Sen tog allt PSVR2 content bort.
Det blir bara att spela om det som sagt går att köra med PSVR2 annars får det vara.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av CARTMAN:

FucQ vad jag är taggad. 😈💪 Blir ett Steam köp då mus & tangentbord föredras.

Hmm, så ingen Xbox™ ONE version. Kanske inte är lönt...

Skrivet av Gertzy:

Jo, det är ju märkligt - det håller jag med om, men han skrev ju "då är det inte lönt" som att köpa spelet inte längre är värt bara för att det inte kommer till Xbox One? När han ändå ska köpa till Steam. Ännu märkligare argument för mig.

Står "Kanske inte är lönt..." vilket jag tolkar som att han menar att utvecklarna kanske inte tycker det är lönt för att de kommer antagligen inte sälja så många kopior till Xbox One.

Men det är första gången ett multiformsspel lämnar ute Xbox One när de släppts till PS4. Normalt brukar det bara vara Switch som blir utelämnad.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Ändå märkligt att det kommer till PS4 men inte Xbox One.

Ganska förståeligt dock. Xbox One är ganska mycket klenare än PS4.

Skrivet av wibbe44:

Ganska förståeligt dock. Xbox One är ganska mycket klenare än PS4.

Visst är PS4:an lite kraftfullare, men det är ju ändå första gången ett multiplatformsspel släpps till PS4a, men inte Xbox one. Hade ju kunnat göra den tillgänglig till alla med One X isåfall.

Medlem

Blir det som det andra remakes till ps4 också så är det hype!! Förhalar nästa konsol köp så långt det går! Är faktiskt bara Dead Space och The last of us remake jag är pepp på nu

eld
Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Visst är PS4:an lite kraftfullare, men det är ju ändå första gången ett multiplatformsspel släpps till PS4a, men inte Xbox one. Hade ju kunnat göra den tillgänglig till alla med One X isåfall.

Ps4an kanske förfarande är en mycket starkare marknad just nu jämfört med Xbox One, och många som fortfarande inte lyckats få tag på en ps5.

Skrivet av eld:

Ps4an kanske förfarande är en mycket starkare marknad just nu jämfört med Xbox One, och många som fortfarande inte lyckats få tag på en ps5.

Ja, det är ju sant iofs. Series X finns ju nu att få tag på och Series S har ju varit tillgänglig hela tiden och till och med varit på rea. Dom flesta som lirar på Xbox har väl antagligen redan uppgraderat.

Medlem

ps4 är fortfarande en bra konsoll även om den har sina år på nacken.

Dex
Medlem
Skrivet av anon_332911:

Alltså va nej? Finns massa Switch+PS spel som inte finns på Xbox. Även västerländska spel kommer inte alltid till Xbox då de ansett marknaden otillräcklig. Jag köpte exempelvis PS4 först när Bound by Flame kom till den men inte till XBO (ja, jag gillar wrpg). Rör sig inte om fall av exklusivitet utan att de inte tycker det är värt. Ses även denna generation där ex Terminator kom till PS5 men inte XBSeries.

Tror dom menar att det är första gången ett multiplattforms spel kommer till PS4, men inte till Xbox One samtidigt som det kommer till Series X. Så klart finns där många spel som kommer till PS4, switch och PC, men inte Xbox.

Men att detta spelet kommer till PS4, PS5 och Xbox Series, men inte Xbox One är nog första gången det händer

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Du köper ju ändå inte ett spel på Steam för att spela på Xbox One? Hur menar du att det är relevant?

Förövrigt hoppas jag på PSVR2-version också! Lär ju komma som gratis uppgradering till PS5?

Skrivet av Dex:

Tror han menar att det är konstigt att det kommer till PS4, men inte till Xbox One. Klarar PS4 av att spelar det så lär ju Xbox One också göra det så lite konstigt

Skrivet av Gertzy:

Jo, det är ju märkligt - det håller jag med om, men han skrev ju "då är det inte lönt" som att köpa spelet inte längre är värt bara för att det inte kommer till Xbox One? När han ändå ska köpa till Steam. Ännu märkligare argument för mig.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Står "Kanske inte är lönt..." vilket jag tolkar som att han menar att utvecklarna kanske inte tycker det är lönt för att de kommer antagligen inte sälja så många kopior till Xbox One.

Men det är första gången ett multiformsspel lämnar ute Xbox One när de släppts till PS4. Normalt brukar det bara vara Switch som blir utelämnad.

Hehe, som Dex och Lorentzon skrev är rätt. Jag bryr mig inte att det inte kommer till Xbox ONE. Bara reagerade på det. Kommer absolut köpa spelet till Steam.

Tog ett mellanslag innan Xbox kommentaren och skrev "Kanske inte är lönt"...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Tråkigt att de ska låta en next gen remake dras ner av att det behöver fungera på last gen med. Tycker gott att de kunde ha skippat PS4 helt och brassat på lite extra på PS5, XBSX och PC istället.

Skribent
Skrivet av anon_332911:

Alltså va nej? Finns massa Switch+PS spel som inte finns på Xbox. Även västerländska spel kommer inte alltid till Xbox då de ansett marknaden otillräcklig. Jag köpte exempelvis PS4 först när Bound by Flame kom till den men inte till XBO (ja, jag gillar wrpg). Rör sig inte om fall av exklusivitet utan att de inte tycker det är värt. Ses även denna generation där ex Terminator kom till PS5 men inte XBSeries.

Jag menar att spelet släpps till Xbox Series och sen PS5 och PS4, men INTE Xbox One. Har något släppts till både PS och Xbox så har det släppts till alla konsoler, eller bara nya generationen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Står "Kanske inte är lönt..." vilket jag tolkar som att han menar att utvecklarna kanske inte tycker det är lönt för att de kommer antagligen inte sälja så många kopior till Xbox One.

Men det är första gången ett multiformsspel lämnar ute Xbox One när de släppts till PS4. Normalt brukar det bara vara Switch som blir utelämnad.

Skrivet av CARTMAN:

Hehe, som Dex och Lorentzon skrev är rätt. Jag bryr mig inte att det inte kommer till Xbox ONE. Bara reagerade på det. Kommer absolut köpa spelet till Steam.

Tog ett mellanslag innan Xbox kommentaren och skrev "Kanske inte är lönt"...

Haha, skyller på att jag inte hade sovit någonting natten innan. Tolkade det lite konstigt bara. Men då är jag med!
Men undrar om det vore så himla olönt kontra en PS4-release som ändå måste göras i egen upplaga, många Xbox-releaser är ju en och samma och så står det bara One + Xbox Series X på omslaget så de hade ju inte behövt skapa två unika releaser ens. Så borde vara väldigt enkelt och ekonomiskt när de ändå håller på.

Skribent
Skrivet av Gertzy:

Haha, skyller på att jag inte hade sovit någonting natten innan. Tolkade det lite konstigt bara. Men då är jag med!
Men undrar om det vore så himla olönt kontra en PS4-release som ändå måste göras i egen upplaga, många Xbox-releaser är ju en och samma och så står det bara One + Xbox Series X på omslaget så de hade ju inte behövt skapa två unika releaser ens. Så borde vara väldigt enkelt och ekonomiskt när de ändå håller på.

Jag undrar om de resonerar så att många har en PS4 och det kontrar alla som inte fått tag på en PS5a. Medan i Xbox fall så är det nog så att det är fler som har en Series X/S (speciellt S har väl sålt väldigt bra) än de som äger en Xbox One. One får väl anses vara en rätt död marknad.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag undrar om de resonerar så att många har en PS4 och det kontrar alla som inte fått tag på en PS5a. Medan i Xbox fall så är det nog så att det är fler som har en Series X/S (speciellt S har väl sålt väldigt bra) än de som äger en Xbox One. One får väl anses vara en rätt död marknad.

Ja, det är ju inte speciellt svårt att få tag på varken Series S eller X nu - men fortfarande svårt, eller dyrt, att haffa en PS5a. Så det kan nog stämma. Men tycker ändå det vore så enkelt när de ändå har en last-gen-stomme att "baka in det" i Series X-släppet, de behöver som sagt inget eget släpp för det ens. Många släpps ju ändå som "två-i-en" med olika designer bara:

Eller

Skribent
Skrivet av Gertzy:

Ja, det är ju inte speciellt svårt att få tag på varken Series S eller X nu - men fortfarande svårt, eller dyrt, att haffa en PS5a. Så det kan nog stämma. Men tycker ändå det vore så enkelt när de ändå har en last-gen-stomme att "baka in det" i Series X-släppet, de behöver som sagt inget eget släpp för det ens. Många släpps ju ändå som "två-i-en" med olika designer bara:

https://media.gameshop.se/wp-content/uploads/2022/08/19205722...

Eller

https://media.gameshop.se/wp-content/uploads/2022/04/13190915...

Nä, att de inte utnyttar smart delivery kan ju tyckas märkligt. Men å andra sidan, jag är helt ok med att de lämnar gamla generation i bakblåset nu. Dags att blicka framåt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Nä, att de inte utnyttar smart delivery kan ju tyckas märkligt. Men å andra sidan, jag är helt ok med att de lämnar gamla generation i bakblåset nu. Dags att blicka framåt.

Ja, alltså jag har personligen inget problem med att utvecklarna lämnar last-gen och satsar fullt på nuvarande generation. Tvärtom föredrar jag det. Men nu när de ändå hade en grund för att släppa det till Xbone är det mest bara märkligt att de inte gör så. Men jag spelar inte på formatet själv längre så bryr mig inte så.

1
Skriv svar