Metal: Hellsinger

Robot
Metal: Hellsinger
Medlem

Förväntar mig GOTY-material med detta spelet, demon var kanon och med denna recensionen bådar det gott. Kände att vissa vapen så som svärdet och pistolerna hade ganska dålig koppling till musikens rytm när man använde dem så hoppas dessa känns bättre i det färdiga spelet.

Medlem

Känns som att man måste gilla musiken för att spela. Detta blir väl lite som att köpa en CD med interaktivt material. Vad jag har sett så blir variationen som ni nämner väldigt avgörande. Tycker att när man t.ex skjuter och slår i takt gör det väldigt enformigt (ljudet).

Ambassadör
Xbox

Släpps direkt på Xbox Game Pass så inget att tveka på. Verkar mycket fränt.


signatur

Jump in.

Medlem

Demon var riktigt bra! Hade lite problem med att sikta när man helt plötsligt började "mouse banga" 😁

Skribent
Skrivet av Maysay:

Känns som att man måste gilla musiken för att spela.

Ja så är det. Gillar man inte elgitarrer och growling får man inte ut så mycket av Hellsinger, gissar jag.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Ja så är det. Gillar man inte elgitarrer och growling får man inte ut så mycket av Hellsinger, gissar jag.

Kan tycka att känslan att spela med rytmen väger mer än typen av musik. Är inget fan av musiken i Crypt of the Necrodancer, BPM eller Avicii Invector men tycker att känslan när gameplay är synkroniserat med musiken är svårslagen.

Medlem

Låter ju lovande. Känns som ett perfekt "andra" spel. Man har fokus på en annan titel, och tar en kortare omgång Hellsinger då och då som omväxling.

Medlem

Heavy metal är livet, men i stort sett bara den som gjordes på 80-talet.

99% av modern metal är avskyvärd. 🤮 Därför går nog detta spel bort för min del.


signatur

Memento Mori

Releasehästryttare

Älskade demot, så är grymt sugen på att få lira detta!

Medlem

Musikvalet låter ju lovande

Medlem

Det här är på min måste spela-lista, speciellt efter att testat demot.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skribent
Skrivet av kebbe:

Kan tycka att känslan att spela med rytmen väger mer än typen av musik. Är inget fan av musiken i Crypt of the Necrodancer, BPM eller Avicii Invector men tycker att känslan när gameplay är synkroniserat med musiken är svårslagen.

Hm, ja det perspektivet tänkte jag inte riktigt på. Är man ett fan av rytmspel så funkar nog Hellsinger också. Förutsatt att man fixar growling som vissa tycker låter väldigt påfrestande.

Skrivet av Bennii:

Låter ju lovande. Känns som ett perfekt "andra" spel. Man har fokus på en annan titel, och tar en kortare omgång Hellsinger då och då som omväxling.

Det är precis så jag skulle rekommendera att spela Hellsinger. Funkar prima för utpräglade high score-spelare som vill hoppa in snabbt då och då för att slipa på poängen.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Körde demot, musiken är nice men det är att hålla beatet som jag är kass på

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Körde demot, musiken är nice men det är att hålla beatet som jag är kass på

Verkar ju va samma takt hela tiden, så inte så svårt.

Men jag störde mig på att man aldrig kan - om man jagar highscore - skjuta snabbare än den långsamma trumtakten. (Gissar taktfasthet inte påverkar skadan).
Kul spelkombo-idé men föredrar taktlösa shooters.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Redaktör

Jag vill se ett grindcore-tillägg. Metal: Hellsinger - You Suffer DLC. Speltid - 1,3 sekunder.


signatur
Medlem

Hade hellre nog sett ett sånt här spel utan rythm och med coop.
Rythm spel har man blivigt lite mätt på


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag vill se ett grindcore-tillägg. Metal: Hellsinger - You Suffer DLC. Speltid - 1,3 sekunder.

Skämtet uppskattades av mig.

Medlem
Skrivet av Nimin:

Skämtet uppskattades av mig.

Haha, mig med. Det vore dessutom något för speedrunners att bita i

För den som inte förstod (Sänk eventuellt volymen innan du trycker på play) :


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Redaktör
Skrivet av Nimin:

Skämtet uppskattades av mig.

Skrivet av Aesoprock:

Haha, mig med. Det vore dessutom något för speedrunners att bita i

För den som inte förstod (Sänk eventuellt volymen innan du trycker på play) : https://www.youtube.com/watch?v=ybGOT4d2Hs8

Er goda kultursmak uppskattas av mig! <3


signatur
Medlem

Demot var hur kul som helst, blir ett köp när man får tid över. Kändes väldigt oldschool.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag vill se ett grindcore-tillägg. Metal: Hellsinger - You Suffer DLC. Speltid - 1,3 sekunder.

Jag hade köpt det! Grind <3

Medlem

Riktigt kul, testat första banan på gamepass. Mikael Stanne growlar på bra

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag vill se ett grindcore-tillägg. Metal: Hellsinger - You Suffer DLC. Speltid - 1,3 sekunder.

Är det sånt där som låter som myrornas krig på en gamla fet-tv?

Var inne på en pub (Kalaset) i Köpenhamn och vid stängningsdax drog de på något sådant för att få ut folk

Redaktör
Skrivet av deezel:

Är det sånt där som låter som myrornas krig på en gamla fet-tv?

Var inne på en pub (Kalaset) i Köpenhamn och vid stängningsdax drog de på något sådant för att få ut folk

Haha, taktiskt! Ja, det är rätt stökigt, och snabbt.


signatur
Medlem

Det här med att hålla takten.. försökte mig på det igår men fan, det är svårt


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av deezel:

Är det sånt där som låter som myrornas krig på en gamla fet-tv?

Var inne på en pub (Kalaset) i Köpenhamn och vid stängningsdax drog de på något sådant för att få ut folk

De hade aldrig fått ut mig om de börjat spela grind innan stängning.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Heavy metal är livet, men i stort sett bara den som gjordes på 80-talet.

99% av modern metal är avskyvärd. 🤮 Därför går nog detta spel bort för min del.

Har du sett den mycket välgjorda "hårdrock på export" på svt? Fick mig att öppna ögonen för lite fler genres inom hårdrock/metal sverige. Förstår om detta inte riktigt är din kopp te. Men för min del känns det som att jag gillar fler och fler metal stilar ju äldre jag blir bara

Medlem

Insåg ju just att jag hade tankat ett demo på detta spel som jag inte hade provat. Helvete så fett det var, snacka om att man kom in i rytmen och bara gick på autopilot. Som metal-fantast och trummis med hyfsat bra taktkänsla passar det här mig helt perfekt.

Är inget jättefan av mer melidiös döds, Dark Tranquillity har väl släppt nån bättre skiva på senare tid men annars inget jättefan, inte heller av Arch Enemy, men jag måste säga att musiken just när man satt där och spelade var helt suverän. Skulle inte lyssna på det annars, men tv-spelsmusik ska ju inte vara distraherande. Det här flöt in perfekt så man fick den där pulsen och drivet, och när sången kom in och lyfte allt var det ren och skär magi.

Medlem
Skrivet av Lidodido:

Insåg ju just att jag hade tankat ett demo på detta spel som jag inte hade provat. Helvete så fett det var, snacka om att man kom in i rytmen och bara gick på autopilot. Som metal-fantast och trummis med hyfsat bra taktkänsla passar det här mig helt perfekt.

Är inget jättefan av mer melidiös döds, Dark Tranquillity har väl släppt nån bättre skiva på senare tid men annars inget jättefan, inte heller av Arch Enemy, men jag måste säga att musiken just när man satt där och spelade var helt suverän. Skulle inte lyssna på det annars, men tv-spelsmusik ska ju inte vara distraherande. Det här flöt in perfekt så man fick den där pulsen och drivet, och när sången kom in och lyfte allt var det ren och skär magi.

Det var väldigt tight gameplay och jag håller med om att de verkligen har fått till "taktkänslan" med musiken möter gameplay. Föredrar också ren dödsmetal eller andra metal-varianter men här passade det in svinbra. Särskilt andra banans låt: Stygia - Two Feathers ft. Alissa White-Gluz https://www.youtube.com/watch?v=UysS2CuXu10

1
Skriv svar