Troll i Riksdagsvalet.

Medlem
Troll i Riksdagsvalet.

Sitter på tåget och har tråkigt så jag kollade lite på valmyndighetens sida på resultatet för övriga registrerade partier. Vad sägs om partiet Kärlek 3 röster, Majspartiet 1, Ond kyckling partiet 19(?). Vi har tydligen 1 anarkist i Sverige som ändå verkar tro på demokratiska val.
Vem kastar bort sin röst och sina pengar på att trolla riksdagsvalet?

Jaja rolig läsning iallafall . Ska använda resten av resan för att googla dessa partier. Dock inte Naturisterna kanske.

https://resultat.val.se/val2022/slutlig/RD/rike

Medlem

Fria Wermland 3 röster. Har en webbsida fb och twitterkonto iallafall. Vill lämna Sverige. Lite kul att de/hen jämför sig med separatisterna på Nordirland och Baskien.

Medlem

Finns mycket bra här
https://twitter.com/handskrivna?t=Bbpt53WhjErmKg1DeWKfZQ&s=09

Gillar framför allt "Min bror Valdemar" och "min kompis lillebror Valdemar"

Medlem
Skrivet av rosski:

Finns mycket bra här
https://twitter.com/handskrivna?t=Bbpt53WhjErmKg1DeWKfZQ&s=09

Gillar framför allt "Min bror Valdemar" och "min kompis lillebror Valdemar"

Haha humor. Men de är ju säkert i de flesta fall ogiltiga röster. Det är imponerande med dem som registrerar ett parti.

Medlem

Volt Sverige hade många

Gnällkuk

Jag stod å fnissade lite i kön när jag skulle rösta på listan de skrivit ut på övriga partier man kunde rösta på. Var svårt att hålla sig nästan och inte rösta på något av alla knasiga alternativ som fanns :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av GustavA:

Volt Sverige hade många

Ok. Det var ganska seriöst ändå. Ett europeiskt parti med medlemmar från hela EU. Startades som en motreaktion på bla Brexit.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Jag stod å fnissade lite i kön när jag skulle rösta på listan de skrivit ut på övriga partier man kunde rösta på. Var svårt att hålla sig nästan och inte rösta på något av alla knasiga alternativ som fanns :>

Hehe ja man var lite så gen ändå 😃.
Får inte Karl XII och Kalle Anka några röster varje val också?

Medlem

Kalle ankapartiet fick ju ändå 56. Och nej jag stavade inte fel, de har registrerat det så. Men det där Volt. Jag är officiellt imponerad. Kan ju bli en brutalt stor politisk kraft i framtiden med hela EU som bas.

Medlem

John Mikkonen röstade på sig själv ser jag

Medlem
Skrivet av Zontos:

John Mikkonen röstade på sig själv ser jag

Dock inte helt dumma tankar från den mannen... Dock vet jag inte om det skulle fungera i verkligheten

http://www.johnmikkonen.se/

Medlem
Skrivet av robbis:

Dock inte helt dumma tankar från den mannen... Dock vet jag inte om det skulle fungera i verkligheten

http://www.johnmikkonen.se/

Nja. Då blir det bara förvaltning av staten och ingen utveckling. Vem ska stifta lagar? Icke folkvalda tjänstemän? Och sen vill jag nog tro att de flesta politiker har Sveriges och svenska folkets bästa i åtanke. Politik är ju mer än gapandet vi hört i tv de senaste veckorna.

Medlem

Kan du hitta en arkiverad hemsida för "Ändrings partiet revolution" har du läsning för resten av resan, den verkar vara borta nu

mycket om vampyrer i bryssel, och att någon tjänsteman på kommunen ska bestraffas för att han har en grudge mot partiledaren, självklart ska partiledaren vara diktator också.

5 röster var mer än jag trodde de skulle få.

Medlem
Skrivet av superlim:

Kan du hitta en arkiverad hemsida för "Ändrings partiet revolution" har du läsning för resten av resan, den verkar vara borta nu

mycket om vampyrer i bryssel, och att någon tjänsteman på kommunen ska bestraffas för att han har en grudge mot partiledaren, självklart ska partiledaren vara diktator också.

5 röster var mer än jag trodde de skulle få.

WHOoo. Missade det totalt. Killen har en linkedin. Kallar sig ”Sveriges kung, Sveriges gud och domare” . Han har en tråd på reddit såklart.
Man kan nästan skriva en bok om udda partier i Sverige. Undrar hur det ser ut i andra länder?

Medlem
Skrivet av GustavA:

WHOoo. Missade det totalt. Killen har en linkedin. Kallar sig ”Sveriges kung, Sveriges gud och domare” . Han har en tråd på reddit såklart.
Man kan nästan skriva en bok om udda partier i Sverige. Undrar hur det ser ut i andra länder?

Självklart är han sveriges riktiga kung, enligt partiet så är det svenska kungahuset ockuperat av frankrike.

Medlem

Kolla hans insta. Kungligt roande

Medlem

Nu blev jag ju intresserad. Är det så lätt att starta eget parti?

Medlem

Ett par röster på ”Nu får det fan vara nog”. Kan vara ett politiskt ställningstagande, kan lika görna vara en referens till vallokalens kö.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Ett par röster på ”Nu får det fan vara nog”. Kan vara ett politiskt ställningstagande, kan lika görna vara en referens till vallokalens kö.

Eller höga priser, låga löner, gängmord. Fast det kan ju lika gärna vara färgen på himlen eller kottar på sandstranden.

Medlem

Nästa val tycker jag att SVT borde ge de här små obskyra partierna lite utrymme i partiledardebatterna. Låt ett par av dem vara med vid varje debatt. De som sitter i riksdagen behöver ju knappast mer mediautrymme. SVT ska väl vara till för alla?

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Nu blev jag ju intresserad. Är det så lätt att starta eget parti?

Inte så värst. Lite som att starta ett bolag.

https://val.se/for-partier/bilda-parti.html

Medlem

Har väl hänt att man röstat så när man var yngre och inte var superinsatt.

Det här valet ville jag mest rösta minus på några partier. Typ:
-0.4 på Parti A
-0.4 på Parti B
-0.2 på Parti C

Men det hade nog räknats som ogiltig röst :oP

Medlem
Skrivet av GustavA:

Eller höga priser, låga löner, gängmord. Fast det kan ju lika gärna vara färgen på himlen eller kottar på sandstranden.

Nja, vill man att ens röst ska göra någon som helst skillnad röstar man på etablerade partier eller partier som väntas ta sig över spärren (det vill säga med någon form av valrörelse). Allt annat är en bortkastad blankröst.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Nja, vill man att ens röst ska göra någon som helst skillnad röstar man på etablerade partier eller partier som väntas ta sig över spärren (det vill säga med någon form av valrörels. Allt annat är en bortkastad blankröst.

Eller stödrösta på partier som hänger löst och kanske inte tar sig över spärren, i hopp om att de ska göra det. Kanske bortkastat, men det är ändå att använda sin demokratiska rätt för att förhoppningsvis kunna rädda något en tror på.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Fria Wermland 3 röster. Har en webbsida fb och twitterkonto iallafall. Vill lämna Sverige. Lite kul att de/hen jämför sig med separatisterna på Nordirland och Baskien.

Alla revolutioner börjar smått.

It's not a lake, it's an ocean

Saknar ändå Onanister mot Nato i detta val.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Kalle Anka partiet har väl haft ett gäng röster genom åren, vet ej hur det ser ut idag.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Finns det inget parti för att gräva bort Skåne? Saknade debatt om det i årets valrörelse.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Finns det inget parti för att gräva bort Skåne? Saknade debatt om det i årets valrörelse.

Ha hört nått om det. Det finns ju ett skåneparti. Kanske är dem. Det samlas väl en gång per år och spettar/gräver en bit. Fast jag misstänker att det mest är öldrickande som står i fokus.

Medlem

Tillhör själv en av drygt 90 som röstade på Kalle Ankapartiet

12
Skriv svar