Diskutera - Vilket spel har du lagt flest timmar i?

Medlem
Skrivet av werik:

Blir ju lite svårt när det mesta av min speltid skedde i yngre dagar innan det fanns en tjänst som räknade ens timmar.

Som spelserie är det Civ då det är spel jag fortfarande kan plöja ner ett par hundra timmar när en ny version kommer och att en av toppkandidaterna för enskilt mest spelat spel är Civ 2.

När började Steam exempelvis logga timmarna?
Kollar jag CS 1.6 så spelade jag tydligen senaste 2011-09-05 och min totala speltid är 5,3 h. xD
Jag har haft Steam sedan 2003-10-25 och jag spelade CS 1.6 väldigt aktivt från den tidpunkten fram till tidigt 2006.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

ELF
Medlem

Kan vara Skyrim 803h. Men kan lika väl vara All Points Bulletin. Steam rapporterar dock bara 240 rimmar, men jag spelade mycket innan det flyttade till Steam och speltiden fördes inte över. Går dock att se om man startar spelet. Men orkar inte installera det


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Dota 2 12k
POE 7k

Medlem
Skrivet av Barak:

När började Steam exempelvis logga timmarna?
Kollar jag CS 1.6 så spelade jag tydligen senaste 2011-09-05 och min totala speltid är 5,3 h. xD
Jag har haft Steam sedan 2003-10-25 och jag spelade CS 1.6 väldigt aktivt från den tidpunkten fram till tidigt 2006.

Saknar också helt tid loggad på tidiga Steam-spel jag plöjt mycket. Gjorde en liten sökning och verkar som att Steam inte började logga speltid förrän i mars 2009 och det var ju typ nyss.

Medlem

Valheim. 1482 h.

Medlem

Tusentals timmar i Dwarf Fortress.

Medlem

Det jag har allra mest i är nog Star Sonata, har inga siffror men då jag spelade det dagligen i 7 år så lär det vara många tusen timmar. På Steam är Civilization V som har mest på 4068 timmar följt av Xcom 2 på 2548 timmar.

Medlem

Skulle nog kunna vara WoW. Mest på steam är Europa Universalis IV med 3467 timmar.

Medlem

FiveM

Förvisso GTA V men i förklädnad.
Men sedan jag upptäckte RP i FiveM så har mina timmar med det skrapats ihop till, för mig, osannolika 3258h.
Men jisses vad jag många gånger haft otroligt roligt under alla dessa timmar.


signatur

Halo kompis!

Medlem

Har historiskt sett aldrig varit den som spelat samma spel i mer än högst 100 timmar, men senaste 1,5 året har det förändrats markant (fick blodad tand efter inköp av alla spelmaskiner). Har under denna tidsperiod lagt en ca 800 timmar på Civ6 samt ett par hundra utspridda på olika spel som Pubg (konsol) och CyberPunk etc.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Cm/fm. Helt klart!

Medlem

Destiny och Destiny 2, så många bra minnen. Finns få spel som jag får sån nostalgi för. Minns när jag fick thorn i Destiny 1, vapnet var helt sjukt bra. Får nostalgi av att tänka på det 😢

Medlem

Troligtvis WoW, spelade det dagligen från vanilla till WotLK, och har just plockat upp Classic igen. Men fan vet om inte FM ligger bra nära ändå, om man räknar hela serien som ett spel. Många timmar i ESO på både PS och PC, men tror inte att det kommer ikapp någon av de andra.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Zamorano16:

Cm/fm. Helt klart!

Herrejösses vad mycket CM jag spelade ihop med bästa polaren back in the day. Två snubbar, en dator och en hekatomb med folköl


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

World of warcraft är det jag lagt absolut mest tid på är ingen idé att ens räkna timmar utan här får jag räkna år i spel tid.

På andra plats med betydligt mycket minde speltid blir det dock svårare, men något utav Warhammer Online, Everquest, Rift, Starcraft, Warcraft 3, Diablo 3, Cs 1.5 eller battlefield 1942 tar den platsen och platserna därefter. Kanske att Red Alert 2 och Warcraft 2 kan vara med och bråka om den platsen också.

Medlem

Onlinespel?
League of Legends torde vinna. Tror jag hade ....säg 3000-4000 ranked matcher spelade.
Sen sista en-två åren jag spelade var det bara ARAM och de räknades inte in i statsen.

Goda tvåor är Hearthstone och Magic the Gathering- Arena. Eller möjligen Overwatch.
Dessa daily quests drar in en....

Offlinespel är klurigare.
På SNES tiden var det FF6.
Men sen? Heroes of Might and Magic 4 kanske? Det lär vara nått "bara en runda till" strategispel iaf

Medlem

WoW överlägset sedan på andra plats CS

Medlem

Battlefield 2,drygt 2000 timmar.
På senare tid är det dead cells, drygt 500 timmar.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Svårt att säga, red alert 2 har jag spelat väldigt mycket, Supreme Commander också, men jag vet att Star Trek Online samt World of Warships ligger bra till.

Medlem

No mans sky kanske. Tror jag är uppe i 4-500h kanske. Fördelat på 3 sparfiler och 2 konsoler.
Det sjukaste är att jag inte har kommit till nästa galax än och jag har då spelat det till och från sedan det släpptes.

Just det destiny 2 och warzone har nog 500h vardera.

Qus
Medlem

CS 1.6 och tidigare versioner
World of Warcraft
Diablo2 LoD

Medlem

Heroes of the storm - 6000h kanske? (finns ingen officiell tid)
Team Fortress 2 - ~5000h

Medlem

Gissningsvis Guild Wars 2, Warframe och Diablo 2.

Medlem

CS:GO på cirka 2300 timmar över 3 account (ja jag har smurfat en del stäm mig).

Medlem

Planetside 2 ~4000h

Medlem

FIFA utan tvekan. Beroende sen 98, vill inte ens veta hur många timmar jag lagt på det.
Sen kommer WoW på en stark andra plats där man både var med i en hårt raidande guild. Samt rankat High Warlord på vanilla, det tog sin tid..

Gen
Medlem

WoW kommer vara en ohotad etta livet ut med en bra bit över 10000h.

Medlem
Skrivet av werik:

Saknar också helt tid loggad på tidiga Steam-spel jag plöjt mycket. Gjorde en liten sökning och verkar som att Steam inte började logga speltid förrän i mars 2009 och det var ju typ nyss.

Ah, nä det var inte så länge sedan.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

fp
Medlem

ESO, +3000 timmar enligt steam?!? Men steam tycks räkna tid lite konstigt i perioder.

Medlem

Strax innan jag slutade spela Final Fantasy XI så låg min karaktär på:

920 days 10 hours 46min 57 seconds.

så 22,090 timmar, 46 minuter och 57 sekunder (+ någon eller några timmar till innan jag lade ner).

Skriv svar