Många utvecklare jobbar på PSVR2-versioner av sina PSVR-spel

Robot
Många utvecklare jobbar på PSVR2-versioner av sina PSVR-spel

Vi kanske får PSVR2-versioner av PSVR-spelen ändå?

#PSVR2, #Playstation-5, #Sony


Medlem

De flesta negativa nyheter kring Sony kretsar kring samma argument. "Tänk om, kanske, denna dåliga sak skulle hända, fast det går att lösa relativt lätt. Sannolikheten är låg, men i framtiden kan något dåligt ske, kanske. Därför är företaget dåligt."
Sedan sker aldrig det hypotetiska skräckexemplet, och ett nytt rykte presenteras med samma grund.

Medlem

Det låter ju lovande i alla fall. PSVR behöver all mjukvara den kan få. Vissa verkar tro att det kommer pumpas ut fullskaliga spel i samma takt som vanliga PS5 spelen, men det är inte möjligt med tanke på spelarbasen. All mjukvara är välkommen, även äldre eller mindre upplevelser som inte är på Alyx nivå.

Är dock lite orolig över tillexempel Beat Saber som nu tillhör Meta.

Medlem

Grymt om det blir så. Aldrig provat VR, men med PSVR2 blir det ändring på det. Är rätt hypad om man säger så, skall bli riktigt kul å få sätta tänderna i VR.

Alyx är ju det spel jag helst skulle spela men om det kommer till PSVR2 vetefan.

Medlem
Skrivet av itsnotme:

De flesta negativa nyheter kring Sony kretsar kring samma argument. "Tänk om, kanske, denna dåliga sak skulle hända, fast det går att lösa relativt lätt. Sannolikheten är låg, men i framtiden kan något dåligt ske, kanske. Därför är företaget dåligt."
Sedan sker aldrig det hypotetiska skräckexemplet, och ett nytt rykte presenteras med samma grund.

En hel del av det som Sony säger är dock, eller kan åtminstone tolkas som, negativt för konsumenterna; alltifrån crossplay, prishöjningar på spel, prishöjning på konsolen och nu bristande bakåtkompatibilitet för deras VR-titlar. Mycket av det här hade de kunnat döda i deras initiala utannonsering: ”We are proud to announce the PSVR2 headset. Due to the big leap in technology you will unfortunately not be able to play your current PSVR game library on the new headset but rest assured that our talented teams are working on new versions of your favorite VR games taking full advantage of the more powerful hardware. If you already own the PSVR versions of these games you will be able to upgrade with no additional cost / for a small fee / you will have to purchase them again”

I mitt tycke är det anmärkningsvärt att ett så pass stort företag som Sony är så otydliga eller inkonsekventa i hur de kommunicerar. Optimisten i mig säger att det bara är brister i just hur de uttalar sig, cynikern säger att de alltid vill lämna en liten öppning för vinstmaximering och att få kunder att dubbeldippa med sina kreditkort.

TLDR: lämnar man utrymme i sina uttalanden för folk att tolka hejvilt kommer alltid några att tolka mer negativt än andra och därefter sura om det på internet

Medlem

Förstår att man inte kommer få gamla VR spel gratis. Men tror de tjänar på sälja spelen något billigare. Klart utvecklare ska ha slant för jobbet att uppgradera spelen, men inte fullpris.

Medlem

Antar att de också släpps för fullpris?

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Antar att de också släpps för fullpris?

Äger du ens ps5 eller psvr eller är du bara inne i varenda playstation nyhet och skriver lögner?

Skribent
Skrivet av John7612:

Förstår att man inte kommer få gamla VR spel gratis. Men tror de tjänar på sälja spelen något billigare. Klart utvecklare ska ha slant för jobbet att uppgradera spelen, men inte fullpris.

Jag som PSVR-ägare hoppas jag kan få lite rabatt i alla fall på spelen jag redan köpt, menar med tanke på att jag varit med och stöttat deras VR-satsning.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Äger du ens ps5 eller psvr eller är du bara inne i varenda playstation nyhet och skriver lögner?

Håller fullständigt med dig!

Helt sjukt och sorgligt att samma människor kan ägna sig åt så mycket energi, att bara skriva skit om allt Sony gör, inlägg efter inlägg...gång på gång, dag efter dag, att ni inte tröttnar...

Hade samma personer skrivit lite mer blandade reaktioner, positivt, neutralt, eller negativt så hade jag inte reagerat på det, men när man ser samma mönster hela tiden, då börjar man tänka att något är seriöst fel på dem. Antingen så är de avundsjuka eller så har det ett så stort hat för företaget att de inte kan låta bli. De flesta som hatar, äger inte ens någon PS4/PS5.

Jag har t.ex. absolut inget intresse av PC eller Nintendo, och skulle aldrig få för mig att gå in i en tråd som handlar om just dem, och bara skriva massa negativt skit, men kanske bara jag som tänker så 🤷‍♂️

Medlem

Jag bryr mig mest om att det skulle vara trevligt att få köpa den nu i vinter någon gång!

Medlem

Tycker ändå att det är väldigt logiskt att det inte fungerar rakt av - enormt stor skillnad på trackingsystem och handkontroller mellan PSVR1 och 2. Trevligt med uppdaterade versioner.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Håller fullständigt med dig!

Helt sjukt och sorgligt att samma människor kan ägna sig åt så mycket energi, att bara skriva skit om allt Sony gör, inlägg efter inlägg...gång på gång, dag efter dag, att ni inte tröttnar...

Hade samma personer skrivit lite mer blandade reaktioner, positivt, neutralt, eller negativt så hade jag inte reagerat på det, men när man ser samma mönster hela tiden, då börjar man tänka att något är seriöst fel på dem. Antingen så är de avundsjuka eller så har det ett så stort hat för företaget att de inte kan låta bli. De flesta som hatar, äger inte ens någon PS4/PS5.

Jag har t.ex. absolut inget intresse av PC eller Nintendo, och skulle aldrig få för mig att gå in i en tråd som handlar om just dem, och bara skriva massa negativt skit, men kanske bara jag som tänker så 🤷‍♂️

Ja det är populärt att hata allt Sony gör senaste 2-3 åren.

Trots det fortsätter dom släppa bäst spel på marknaden år ut och år in.

Andra företag som inte släpper spel alls hyllas istället.

Konstig värld vi lever i när nya spel hatas på och inga spel hyllas.

Medlem

Precis som jag nämnde i tråden innan angående att psvr2 inte är bakåtkompatibelt
Det var ganska väntat måste jag säga
För givetvis vill man nå ut till sina konsumenter och sälja mer med ett relativt enkelt arbete

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Ja det är populärt att hata allt Sony gör senaste 2-3 åren.

Trots det fortsätter dom släppa bäst spel på marknaden år ut och år in.

Andra företag som inte släpper spel alls hyllas istället.

Konstig värld vi lever i när nya spel hatas på och inga spel hyllas.

Exakt. Det första exklusiva spelet kom efter 7 månader in på året, och det var ett indiespel som snabbt glömdes bort, trots bra betyg. Inget fel på indiespel, men seriöst, hur kan man som företag inte leverera mer och något större än så, samtidigt som konkurrenten släpper ett antal grymma exklusiva under året? Trots det, läser man knappt några kritiska röster, för folk nämner bara GP som ursäkt. Hade jag bara ägt en Xbox, så hade jag varit väldigt frustrerad med de få spelsläppen hittills.

Igår la "Bojkott" upp en länk på Series X för 4350 kr. Tänkte för några sek, "hmm ska man ändå slå till, då det är så billigt?" Men sedan tänkte jag, "vad är meningen när det knappt finns några stora exklusiva sp-spel och de anländer först nästa år, om de inte försenas igen?" Hade situationen varit tvärtom så hade jag säkert slagit till, och det hade varit först gången jag hade ägt en Xbox. Så inte ens det billiga priset övertygade mig, och det säger en hel del.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Ja det är populärt att hata allt Sony gör senaste 2-3 åren.

Trots det fortsätter dom släppa bäst spel på marknaden år ut och år in.

Andra företag som inte släpper spel alls hyllas istället.

Konstig värld vi lever i när nya spel hatas på och inga spel hyllas.

Nu kan jag väl inte påstå att jag hatar allt som Sony gör, snarare tvärtom, men eftersom jag varit kritisk till dem tidigare i tråden känner jag för att förklara åtminstone mitt synsätt. Detta svar är inte endast riktat till dig men jag använder det som citat för att få ett avstamp till inlägget.

För mig är det viktigt att skilja kreatör och produkt, konstnär och konstverk, skapare och skapelse, åt. Jag anser utan tvekan att man kan gilla det ena men inte det andra och att det kan vara givande att föra diskussioner med såväl likasinnade som meningsmotståndare för att se varandras perspektiv, vilket är anledningen till att jag emellanåt figurerar i artiklar som berör Sony, Microsoft, Nintendo, PlayStation, Xbox, Switch, PC och allt däremellan.

Som referens älskar jag min nuvarande PlayStation, förra generationen var PS4 den första konsol jag införskaffade, generationens bästa spel var PS4-exklusiva Bloodborne, ett av förrförra generationens bästa spel var PS3-exklusiva The Last of Us och i skrivande stund är God of War: Ragnarök det kanske mest intressanta utannonserade spelet i mitt tycke. Det har aldrig handlat om spelens kvalitet när jag kritiserar Sony.

Däremot har Sony:
*Varit mest uttalat emot crossplay de senaste åren
*Varit först med att driva igenom prishöjningar på sina exklusiva spel
*Varit det första företaget jag kan dra mig till minnes som höjer priset på ett par år gammal hårdvara
*Köpt till sig exklusiviteter av etablerade spelserier (t.ex. Final Fantasy VII Remake och FFXVI)
*Köpt till sig exklusivt innehåll i multiplatformsspel (t.ex. banor i Destiny och Hogwarts Legacy, ett helt spelläge i något CoD m.fl.)
*Betalat utvecklare för att inte släppa spel på andra platformar (t.ex. RE Village på Gamepass)
*Så sent som förra månaden började de skicka ut undersökningar gällande NFTs till utvalda PS-ägare (jag är själv emot NTFs)
o.s.v.

För mig är Sony helt enkelt mer än de spel som de släpper och jag ser absolut anledning till att vara kritisk till deras syn på sina, och andras, kunder.

Nedan kommer ett betydligt mer extremt exempel; jag jämför givetvis inte det som Sony gjort med vad R Kelly gjort, handlingarna är inte på tillnärmelsevis samma nivå men jag tänkte använda dem för att påvisa vad jag personligen anser vara skev logik. Kelly har vunnit ~110 musikpriser genom åren, inklusive flertalet för bästa artist, bästa album, bästa låt och utmärkelser av liknande dignitet och sett till intäkter ses han som en av de mest framgångsrika manliga artisterna genom tiderna. Han sitter samtidigt och avtjänar ett 30-årigt fängelsestraff för trafficking, barnp*rnografibrott och flertalet liknande härligheter. Är det även här förväntat att man bedömer såväl de kreativa verken som personerna bakom på samma vis eller är det okej att uppskatta det ena men inte det andra? Kan jag älska Sonys spel men ogilla deras konsumentfientliga beslut från senare tid? Vill återigen poängtera att jag inte jämför de två fenomenen med varandra direkt men att samma märkliga logik går att applicera.

EDIT: Frågan jag nog mest vill besvara med detta långa inlägg är den som tidigare i tråden ställts: "Hur kan man ogilla Sony när de släpper så pass bra spel?" Åtminstone varför jag personligen anser att man kan göra det.

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Nu kan jag väl inte påstå att jag hatar allt som Sony gör, snarare tvärtom, men eftersom jag varit kritisk till dem tidigare i tråden känner jag för att förklara åtminstone mitt synsätt. Detta svar är inte endast riktat till dig men jag använder det som citat för att få ett avstamp till inlägget.

För mig är det viktigt att skilja kreatör och produkt, konstnär och konstverk, skapare och skapelse, åt. Jag anser utan tvekan att man kan gilla det ena men inte det andra och att det kan vara givande att föra diskussioner med såväl likasinnade som meningsmotståndare för att se varandras perspektiv, vilket är anledningen till att jag emellanåt figurerar i artiklar som berör Sony, Microsoft, Nintendo, PlayStation, Xbox, Switch, PC och allt däremellan.

Som referens älskar jag min nuvarande PlayStation, förra generationen var PS4 den första konsol jag införskaffade, generationens bästa spel var PS4-exklusiva Bloodborne, ett av förrförra generationens bästa spel var PS3-exklusiva The Last of Us och i skrivande stund är God of War: Ragnarök det kanske mest intressanta utannonserade spelet i mitt tycke. Det har aldrig handlat om spelens kvalitet när jag kritiserar Sony.

Däremot har Sony:
*Varit mest uttalat emot crossplay de senaste åren
*Varit först med att driva igenom prishöjningar på sina exklusiva spel
*Varit det första företaget jag kan dra mig till minnes som höjer priset på ett par år gammal hårdvara
*Köpt till sig exklusiviteter av etablerade spelserier (t.ex. Final Fantasy VII Remake och FFXVI)
*Köpt till sig exklusivt innehåll i multiplatformsspel (t.ex. banor i Destiny och Hogwarts Legacy, ett helt spelläge i något CoD m.fl.)
*Betalat utvecklare för att inte släppa spel på andra platformar (t.ex. RE Village på Gamepass)
*Så sent som förra månaden började de skicka ut undersökningar gällande NFTs till utvalda PS-ägare (jag är själv emot NTFs)
o.s.v.

För mig är Sony helt enkelt mer än de spel som de släpper och jag ser absolut anledning till att vara kritisk till deras syn på sina, och andras, kunder.

Nu började ju det att Xbox va emot crossplay under ps3 och xbox360.
Sen när dom sålde dåligt med xbox one då ville dom ha crossplay men då sa Sony nej istället.

Angående prishöjning så va inte Sony först med att höja pris på spel.

Xbox har också skaffat exklusiva spel samt så hade dom även exklusiva saker med spel, bland annat när dom hade marknadsföring för cod men det glömmer många bort.

Vad jag vet så finns RE8 på Xbox eller jag missat något?

Att det inte släpps på prenumerationstjänst dag 1 så är det av 2 orsaker.
1. Stora tredjeparts spel kommer nog inte släppas på gamepass eller ps+ dag1 då dom tjänar så pass mycket på spelen.
Annars borde väl dom spel som Xbox haft marknadsföringsrätt om släppts dag1 men det har dom inte.
2. När man har marknadsföringsrätt så är det naturligt att spel inte släpps på konkurrensens prenumerationstjänst dag1.
Kan lova dig att det har Xbox också i sina kontrakt med företag.
Dock så är det bara Sony som får skit för dessa saker medans Xbox får beröm för samma saker.

Medlem

Det här varför PC regerar. Nya VR headsets stödjer äldre spel.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Det här varför PC regerar. Nya VR headsets stödjer äldre spel.

Yepp, PC som plattform är överlägsen allt vad konsol heter
Med det sagt kan man ju endå gilla konsoler mm till viss del


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Nu började ju det att Xbox va emot crossplay under ps3 och xbox360.
Sen när dom sålde dåligt med xbox one då ville dom ha crossplay men då sa Sony nej istället.

Angående prishöjning så va inte Sony först med att höja pris på spel.

Xbox har också skaffat exklusiva spel samt så hade dom även exklusiva saker med spel, bland annat när dom hade marknadsföring för cod men det glömmer många bort.

Vad jag vet så finns RE8 på Xbox eller jag missat något?

Att det inte släpps på prenumerationstjänst dag 1 så är det av 2 orsaker.
1. Stora tredjeparts spel kommer nog inte släppas på gamepass eller ps+ dag1 då dom tjänar så pass mycket på spelen.
Annars borde väl dom spel som Xbox haft marknadsföringsrätt om släppts dag1 men det har dom inte.
2. När man har marknadsföringsrätt så är det naturligt att spel inte släpps på konkurrensens prenumerationstjänst dag1.
Kan lova dig att det har Xbox också i sina kontrakt med företag.
Dock så är det bara Sony som får skit för dessa saker medans Xbox får beröm för samma saker.

Absolut var det så att Xbox först fattade ett konsumentfientligt beslut gällande crossplay men sedan ändrade sig. Sony fattade först ett konsumentvänligt beslut gällande crossplay men ändrade sedan sig. I skrivande stund är det till syvende och sist Xbox som står med utsträckt hand och vill åt det som Sony var sugna på för ett tiotal år sedan men vägrar nu. Jag har svårt att ge poäng till Sony här, precis som vid en annan konflikt mellan USA och Japan hade jag haft svårt att acceptera kärnvapenattacker mot USA med motivationen att "de började!" Ska vi acceptera att vi aldrig får fullständig crossplay eftersom företagen får turas om att tacka nej utan kritik?

Jag spelar inte EA-spel men har hört att deras nyare spel kostar 749:- istället för 699:- så där kan jag absolut ha fel. I skrivande stund kostar dock på PS Store Forspoken 849:-, Horizon: Forbidden West 849:-, Ratchet & Clank: Rift Apart 849:- och en remake på The Last of Us 849:- medan jag inte hittar några exklusiva Xbox- eller Nintendo-spel för samma pris, samtliga deras senaste nya spel kostar fortsatt 699:- Jag tar dock mer än gärna emot bevis på motsatsen om jag missat det.

Resident Evil VIII finns på Xbox, absolut. Däremot finns det ständigt återkommande rykten om att Sony betalat Capcom för att de inte ska släppa det på Game Pass inom en viss tidsperiod: https://gamerant.com/resident-evil-village-xbox-game-pass-son... . De har därmed betalat, inte för att få extra innehåll till sin egen platform utan för att begränsa innehållet till andra platformar.

För att vända på konversationen vore det intressant att höra varför du anser att detta är bra, varför är Sony bortom kritik? Om man bortser från de faktiska spelen som Sony/Microsoft/Nintendo agerar utgivare till, vad och varför anser du om deras respektive beteende? I samtliga dessa trådar syns inlägg om att Sony-"hatet" är orimligt men väldigt få gånger kan man se varför deras beteende bortom deras världsklasspel är önskvärt. Tycker du personligen att Sony agerar föredömligt gällande priser, tankesett för remakes, tillgänglighet för andra platformar eller andra uppdaterade versioner av deras spel och i så fall varför? Det vore även intressant att få läsa dessa trådar där det hyllas när Xbox höjer priser eller gör delar av spel otillgängliga för andra som man ofta hör ryktas om.

Jag vill återigen betona att jag själv är en frekvent PS-spelare och älskar deras spel men deras beteende som företag kan jag verkligen inte ställa mig bakom.

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Absolut var det så att Xbox först fattade ett konsumentfientligt beslut gällande crossplay men sedan ändrade sig. Sony fattade först ett konsumentvänligt beslut gällande crossplay men ändrade sedan sig. I skrivande stund är det till syvende och sist Xbox som står med utsträckt hand och vill åt det som Sony var sugna på för ett tiotal år sedan men vägrar nu. Jag har svårt att ge poäng till Sony här, precis som vid en annan konflikt mellan USA och Japan hade jag haft svårt att acceptera kärnvapenattacker mot USA med motivationen att "de började!" Ska vi acceptera att vi aldrig får fullständig crossplay eftersom företagen får turas om att tacka nej utan kritik?

Jag spelar inte EA-spel men har hört att deras nyare spel kostar 749:- istället för 699:- så där kan jag absolut ha fel. I skrivande stund kostar dock på PS Store Forspoken 849:-, Horizon: Forbidden West 849:-, Ratchet & Clank: Rift Apart 849:- och en remake på The Last of Us 849:- medan jag inte hittar några exklusiva Xbox- eller Nintendo-spel för samma pris, samtliga deras senaste nya spel kostar fortsatt 699:- Jag tar dock mer än gärna emot bevis på motsatsen om jag missat det.

Resident Evil VIII finns på Xbox, absolut. Däremot finns det ständigt återkommande rykten om att Sony betalat Capcom för att de inte ska släppa det på Game Pass inom en viss tidsperiod: https://gamerant.com/resident-evil-village-xbox-game-pass-son... . De har därmed betalat, inte för att få extra innehåll till sin egen platform utan för att begränsa innehållet till andra platformar.

För att vända på konversationen vore det intressant att höra varför du anser att detta är bra, varför är Sony bortom kritik? Om man bortser från de faktiska spelen som Sony/Microsoft/Nintendo agerar utgivare till, vad och varför anser du om deras respektive beteende? I samtliga dessa trådar syns inlägg om att Sony-"hatet" är orimligt men väldigt få gånger kan man se varför deras beteende bortom deras världsklasspel är önskvärda. Det vore intressant att få läsa dessa trådar där det hyllas när Xbox höjer priser eller gör delar av spel otillgängliga för andra som man ofta hör ryktas om.

Jag vill återigen betona att jag själv är en frekvent PS-spelare och älskar deras spel men deras beteende som företag kan jag verkligen inte ställa mig bakom.

Jag har aldrig hävdat att allt Sony gör är bra.
Är bara så trött på allt hat mot dom trots att massor av saker är rena lögner mot dom.

Xbox får aldrig kritik just nu trots inga spel och dom försöker köpa upp allt som rör sig just nu.

Enligt Phil så är dom inte klara att köpa upp mer studios/publiser efter Activision-Blizzard.

Tragiskt när företaget som är sämst på spel släpp hyllas för att försöka köpa till sig monopol.
Då rider xbox fansen till undsättning och säger att Sony minsann gör samma trots att dom inte gör det.
Dom hävdar också att Sony är större än Xbox fast stämmer inte nu när Xbox kommer ha nästan 40 studios efter Activision-Blizzard går igenom och Sony har 17 studios.

Då vill Xbox köpa ännu mer tredje parts studios och ta bort ännu mer spel från Playstation trots att enligt Phil är exklusiva spel dåligt.

Phil har ljugit mer än Jim Ryan men hyllas och Jim blir kallad lögnare.

Man kan tro att media blivit köpta av Xbox denna generation för att sprida lögner om Sony.

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Absolut var det så att Xbox först fattade ett konsumentfientligt beslut gällande crossplay men sedan ändrade sig. Sony fattade först ett konsumentvänligt beslut gällande crossplay men ändrade sedan sig. I skrivande stund är det till syvende och sist Xbox som står med utsträckt hand och vill åt det som Sony var sugna på för ett tiotal år sedan men vägrar nu. Jag har svårt att ge poäng till Sony här, precis som vid en annan konflikt mellan USA och Japan hade jag haft svårt att acceptera kärnvapenattacker mot USA med motivationen att "de började!" Ska vi acceptera att vi aldrig får fullständig crossplay eftersom företagen får turas om att tacka nej utan kritik?

Jag spelar inte EA-spel men har hört att deras nyare spel kostar 749:- istället för 699:- så där kan jag absolut ha fel. I skrivande stund kostar dock på PS Store Forspoken 849:-, Horizon: Forbidden West 849:-, Ratchet & Clank: Rift Apart 849:- och en remake på The Last of Us 849:- medan jag inte hittar några exklusiva Xbox- eller Nintendo-spel för samma pris, samtliga deras senaste nya spel kostar fortsatt 699:- Jag tar dock mer än gärna emot bevis på motsatsen om jag missat det.

Resident Evil VIII finns på Xbox, absolut. Däremot finns det ständigt återkommande rykten om att Sony betalat Capcom för att de inte ska släppa det på Game Pass inom en viss tidsperiod: https://gamerant.com/resident-evil-village-xbox-game-pass-son... . De har därmed betalat, inte för att få extra innehåll till sin egen platform utan för att begränsa innehållet till andra platformar.

För att vända på konversationen vore det intressant att höra varför du anser att detta är bra, varför är Sony bortom kritik? Om man bortser från de faktiska spelen som Sony/Microsoft/Nintendo agerar utgivare till, vad och varför anser du om deras respektive beteende? I samtliga dessa trådar syns inlägg om att Sony-"hatet" är orimligt men väldigt få gånger kan man se varför deras beteende bortom deras världsklasspel är önskvärt. Tycker du personligen att Sony agerar föredömligt gällande priser, tankesett för remakes, tillgänglighet för andra platformar eller andra uppdaterade versioner av deras spel och i så fall varför? Det vore även intressant att få läsa dessa trådar där det hyllas när Xbox höjer priser eller gör delar av spel otillgängliga för andra som man ofta hör ryktas om.

Jag vill återigen betona att jag själv är en frekvent PS-spelare och älskar deras spel men deras beteende som företag kan jag verkligen inte ställa mig bakom.

Du missade att man inte handlar spelen i playstation-store, utan fysiskt för flera hundra billigare.
Smart va. Dessutom brukar de ligga ännu lägre vid release på elgiganten typ så ta -100 kr på priserna nedan.

Horizon: Forbidden Wes 550:-
Ratchet & Clank: Rift Apart 649:-
The Last of Us 689:-


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Du missade att man inte handlar spelen i playstation-store, utan fysiskt för flera hundra billigare.
Smart va. Dessutom brukar de ligga ännu lägre vid release på elgiganten typ så ta -100 kr på priserna nedan.

Horizon: Forbidden Wes 550:-
Ratchet & Clank: Rift Apart 649:-
The Last of Us 689:-

Jag äger själv ca 370 konsolspel - samtliga digitala. Det är helt enkelt den ägandeform som tilltalar mig. Sony har även tillverkat en version av sin senaste konsol som riktas till sådana som mig - strax innan de höjde priserna på spelen som bara kan inhandlas hos dem själva.

Hursomhelst, det känns som att diskussionen har nått sin ände, åtminstone för mig, och att jag har tagit tråden tillräckligt off-topic. Frågan "hur kan man ogilla Sony när de släpper så bra spel?" ställdes längre upp och jag ryktes med då jag ville förklara hur jag tänker. Jag hade aldrig som ett naivt mål att konvertera någon men förhoppningsvis har en förståelse för hur åtminstone en person som gillar Sonys spel men inte deras andra beslut bakom kulisserna resonerar uppstått.

1
Skriv svar