Här är trailern till en (ny?) remaster av klassikern Rise Of The Triad

Robot
Här är trailern till en (ny?) remaster av klassikern Rise Of The Triad
Skribent

Den där låten är så grymt bra.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Den där låten är så grymt bra.

Going down the fast way


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det är ju samma version, alltså, jag menar, den de pratade om för två år sedan och detta. Det är bara att det tar tid, de jobbar inte heltid med dessa spelen, det finns alltså inte så mycket pengar i det, skulle man jobba heltid med det kan det inte ta så lång tid att få klart dessa remasters.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Det är ju samma version, alltså, jag menar, den de pratade om för två år sedan och detta. Det är bara att det tar tid, de jobbar inte heltid med dessa spelen, det finns alltså inte så mycket pengar i det, skulle man jobba heltid med det kan det inte ta så lång tid att få klart dessa remasters.

Fast är det samma version? Då var det finska utvecklarna och nu är det Nightdive? Oavsett så kul med klassiker.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Trodde redan det fanns en remaster av ROTT, men det kanske var nån fan-remaster eller nåt? Vill minnas att det släpptes för ett gäng år sen (pratar inte om 2013-remaken)

Skribent
Skrivet av Loxus:

Trodde redan det fanns en remaster av ROTT, men det kanske var nån fan-remaster eller nåt? Vill minnas att det släpptes för ett gäng år sen (pratar inte om 2013-remaken)

Den var utvecklad av 3D Realms och danska utvecklaren Slipgate Ironworks och annonserades ut för 2 år sen. Har försökt bena i om detta är samma, men verkar vara två olika projekt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Alltså, 3dr är också danskt (nu svenskt), precis som de som utvecklade den dåvarande versionen av triad. Allt är sammankopplat.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Allt jag minns från Rise of the triad är att det ibland flög ögon längst med skärmen när fiender exploderade XD


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Brutalt spel. Vet inte hur många gånger jag klarat det. Riktig klassiker med speciell känsla

Medlem

Remaken var inget vidare!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Remaken var inget vidare!

Nej, det var den inte, den produktionen var lite tacky. Man fastnade på massa saker, dåligt byggda banor med typ auto-collision-meshes gjorda i Unreal.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Original ROTT är så otroligt bra, blir ett givet köp när remastern kommer.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Den var utvecklad av 3D Realms och danska utvecklaren Slipgate Ironworks och annonserades ut för 2 år sen. Har försökt bena i om detta är samma, men verkar vara två olika projekt.

Nej. Det här är tidigare och något som släppts.

Medlem

Om jag ska vara helt ärlig så var musiken det enda jag verkligen gillade med RotT, då som idag.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Om jag ska vara helt ärlig så var musiken det enda jag verkligen gillade med RotT, då som idag.

Ja, RotT var fan aldrig ett bra spel.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

klassiker, vem mer minns ögongloberna som kom flygande?


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Soulless:

Allt jag minns från Rise of the triad är att det ibland flög ögon längst med skärmen när fiender exploderade XD

🫀👁🧠 LUDICROUS GIBS! 🦷🦴👁

Medlem

Från en onämnd källa: Destructive Creations började göra detta med 3dr. Vid denna tiden slutade kaiser på Night Dive att göra sin version, Rott EX, eftersom 3dr ändå skulle göra det officiellt, men 3drs egen version tog för lång tid. Då bestämde man sig att låta night dive göra detta i stället, så nu gör night dive detta tillsammans med new blood.
Tydligen så skall det vara så att denna versionen som skall återställa alla klippta gamla saker också kommer vara den versionen som skall vara hur ROTT95 en gång föreställdes, utan att påverkas av hastighet av dator och minnesbegränsningar.

Om ni undrar vilka Destructive Creations är, så är det utvecklaren som har gjort Hatred, ett av spelen som var bannade på Steam, sedan kom valve på att det var konstigt att banna det spelet.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av monsterbenke:

klassiker, vem mer minns ögongloberna som kom flygande?

Tror jag minns mest att man kunde köra med två pistoler samtidigt och studsa på studsmattor


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tror jag minns mest att man kunde köra med två pistoler samtidigt och studsa på studsmattor

Du tänker nog på zombies ate my neighbors

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tror jag minns mest att man kunde köra med två pistoler samtidigt och studsa på studsmattor

Ja, dual wield med pistoler var väl inte så vanligt på den tiden, det var coolt vill jag minnas 😁

Skribent
Skrivet av Loxus:

Ja, dual wield med pistoler var väl inte så vanligt på den tiden, det var coolt vill jag minnas 😁

Ja jag försöker minnas om det fanns tidigare? Men kan inte komma på något spel spontant. Var inte så jätte-vanligt efter heller tror jag? Shogo hade det i alla all

Sen blev det uppsving efter Matrix, då skulle det köras med dubbla allt ett tag haha


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar