Hollow Knight: Silksong har bekräftats till Playstation 4 och 5

Robot
Hollow Knight: Silksong har bekräftats till Playstation 4 och 5
Medlem

Ge oss ett datum för bövelen! Nu har det förvisso gått så lång tid att jag inte riktigt orkar bry mig längre, det kommer när det kommer.

Jag hoppas verkligen att Team Cherry lyckas igen med Silksong. Hollow Knight var en sådan otroligt positiv överraskning att det blev ett av mina favoritspel någonsin.

Hur som haver är det mitt mest hypade kommande spel just nu. Elden Ring DLC kanske klår det, men det vet vi inget om ännu.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Ge oss ett datum för bövelen! Nu har det förvisso gått så lång tid att jag inte riktigt orkar bry mig längre, det kommer när det kommer.

Jag hoppas verkligen att Team Cherry lyckas igen med Silksong. Hollow Knight var en sådan otroligt positiv överraskning att det blev ett av mina favoritspel någonsin.

Hur som haver är det mitt mest hypade kommande spel just nu. Elden Ring DLC kanske klår det, men det vet vi inget om ännu.

Hört flera rykten att det första DLC't till Elden Ring kommer vara PVP fokuserad. Om du sett de stora coliseum ruinerna i spelet så är det där många gissar att DLC kommer utökas med PVP.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Hört flera rykten att det första DLC't till Elden Ring kommer vara PVP fokuserad. Om du sett de stora coliseum ruinerna i spelet så är det där många gissar att DLC kommer utökas med PVP.

Jo har läst/sett lite om colosseum-sakerna. Om jag får gissa lär det vara matigt med PvE-content också, inte en chans att dom gör något enbart med PvP. Ska bli intressant hur som och se vad det blir.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Riktigt peppad. HN är ett av 10-talets bästa spel.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Skribent

Alltså. På ett sätt så gillar jag att de tar tid på sig och inte ger oss ett datum som är orealistiskt, något som kommer flyttas fram och de minimerar risken att de släpper en produkt som behöver en gigantisk patch efter någon månad MEN samtidigt så... Ge... Oss... Ett... Datum!

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Hört flera rykten att det första DLC't till Elden Ring kommer vara PVP fokuserad. Om du sett de stora coliseum ruinerna i spelet så är det där många gissar att DLC kommer utökas med PVP.

I Dark Souls tre släpptes en särskild PVP-arena som en del av det första DLC:t, men det blir självklart PVE också. Något annat är helt otänkbart. PVP-arenan i DS3 introducerades till exempel med en PVE-boss och när du besegrat honom i arenan så blir området tillgängligt för PVP-dueller. Skulle tro att det blir något liknande i Elden Ring.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Alltså. På ett sätt så gillar jag att de tar tid på sig och inte ger oss ett datum som är orealistiskt, något som kommer flyttas fram och de minimerar risken att de släpper en produkt som behöver en gigantisk patch efter någon månad MEN samtidigt så... Ge... Oss... Ett... Datum!

Det kommer när det kommer .

När det väl är här, inom 12 månader så lär man ha lång tid framför sig att nöta genom alla bossar. Jag förväntar mig ett nytt Godhome i Silksong där man ska ta död på boss efter boss. Svårt att 100%:a Hollow knights trophys/achivements. Ligger själv på 95% för tillfället.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skribent
Skrivet av lonian:

Det kommer när det kommer .

När det väl är här, inom 12 månader så lär man ha lång tid framför sig att nöta genom alla bossar. Jag förväntar mig ett nytt Godhome i Silksong där man ska ta död på boss efter boss. Svårt att 100%:a Hollow knights trophys/achivements. Ligger själv på 95% för tillfället.

Haha jag vet, men som Johan Falk skulle sagt "Ah, men vad fan. Kom igen nu. Leverera datumet"

Jag var sen till Hollow Knight men när jag väl började spela fastnade jag rejält och nötte tills jag var "klar" med spelet. Tog väl cirka 90 % innan jag tröttnade på att jaga de sista procenten. Försökte återvända och spela lite här i somras för att ta 100 %, men tröskeln för att komma in i spelet och klara det som jag har kvar är för hög så jag orkade inte lägga ner tiden på att bli bra igen, alternativt spela om hela spelet.

Spelar du fortfarande för att ta de sista procenten eller ligger det liksom och gnager i ryggmärgen att du inte är "färdig"?

Medlem
Skrivet av Shadee:

Haha jag vet, men som Johan Falk skulle sagt "Ah, men vad fan. Kom igen nu. Leverera datumet"

Jag var sen till Hollow Knight men när jag väl började spela fastnade jag rejält och nötte tills jag var "klar" med spelet. Tog väl cirka 90 % innan jag tröttnade på att jaga de sista procenten. Försökte återvända och spela lite här i somras för att ta 100 %, men tröskeln för att komma in i spelet och klara det som jag har kvar är för hög så jag orkade inte lägga ner tiden på att bli bra igen, alternativt spela om hela spelet.

Spelar du fortfarande för att ta de sista procenten eller ligger det liksom och gnager i ryggmärgen att du inte är "färdig"?

Jag klarade inte White Palace. För svår platforming där. Så fick nöja mig med det normala slutet. Inte kört GodHome eller Grimm Truppe. Klarade main spelet och kände mig nöjd med det.


signatur

Den som vet vet.

Skribent
Skrivet av Earthscum:

Jag klarade inte White Palace. För svår platforming där. Så fick nöja mig med det normala slutet. Inte kört GodHome eller Grimm Truppe. Klarade main spelet och kände mig nöjd med det.

Kanske mitt minne som sviker, eller så har jag inte fått fram White Palace. Kommer inte ihåg något därifrån i alla fall och har endast fått det normala slutet. Har inte koll på GodHome eller Grimm Truppe heller, men som sagt kan ju ha varit där utan att veta att det heter just det - för jag är klappkass på att komma ihåg sådana där namn.

Fan kanske värt att återbesöka Hallownest...🤔

Medlem
Skrivet av Shadee:

Haha jag vet, men som Johan Falk skulle sagt "Ah, men vad fan. Kom igen nu. Leverera datumet"

Jag var sen till Hollow Knight men när jag väl började spela fastnade jag rejält och nötte tills jag var "klar" med spelet. Tog väl cirka 90 % innan jag tröttnade på att jaga de sista procenten. Försökte återvända och spela lite här i somras för att ta 100 %, men tröskeln för att komma in i spelet och klara det som jag har kvar är för hög så jag orkade inte lägga ner tiden på att bli bra igen, alternativt spela om hela spelet.

Spelar du fortfarande för att ta de sista procenten eller ligger det liksom och gnager i ryggmärgen att du inte är "färdig"?

Haha, jag brukar lira main spelet lite ibland bara för att se hur snabbt jag kan varva det. Typ på 3-4 timmar eller något samt testa reflexerna i godhome. Men jag har 3 trophys kvar och det går bara inte så jag har helt enkelt gett upp. Kanske en vacker dag!


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

https://youtu.be/XiyIIbjXWUs Hyper realistic Hollow Knight 3D fan film


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

https://youtu.be/XiyIIbjXWUs Hyper realistic Hollow Knight 3D fan film

Riktigt trevlig.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

1
Skriv svar