Enorm GTA 6-läcka – Filmer, bilder och källkod finns tillgängliga på nätet

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Tänker ändå att läckan inte bör påverka försäljningen av GTA 6. Snarare ge mycket gratis exponering, eller tänker jag fel?

har du glömt hur det gick när half life 2 läckte ut ?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

har du glömt hur det gick när half life 2 läckte ut ?

Alla vet inte det du vet. Vad hände då?

Skribent
Skrivet av Zontos:

Alla vet inte det du vet. Vad hände då?

Källkod och allt läckte 1 vecka innan release så spelet sköts upp ett helt år.

Tror det var värsta läckan i spelhistorien innan detta hända.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Källkod och allt läckte 1 vecka innan release och det sköts upp ett helt år.

Tror det var värsta läckan i spelhistorien innan detta hända.

1 år och 1 månad senare ungefär, men med Valves fantastiska förmåga att förhålla sig till tid skulle det lika gärna kunna släppts 12 timmar eller 12 år senare utan att en läcka skett

Skribent
Skrivet av ZaInT:

1 år och 1 månad senare ungefär, men med Valves fantastiska förmåga att förhålla sig till tid skulle det lika gärna kunna släppts 12 timmar eller 12 år senare utan att en läcka skett

Men vi måste ändå ge dem lite kredd här. Menar, de utannonserade spelet på E3 2003 och spelet släppes 2004. Så det är väl ändå inte så illa pinka (för en trähäst?). Hade det däremot släppts i september samma år, då hade vi haft historiens snabbaste spelsläpp från utannonsering.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Källkod och allt läckte 1 vecka innan release så spelet sköts upp ett helt år.

Tror det var värsta läckan i spelhistorien innan detta hända.

Skrivet av ZaInT:

1 år och 1 månad senare ungefär, men med Valves fantastiska förmåga att förhålla sig till tid skulle det lika gärna kunna släppts 12 timmar eller 12 år senare utan att en läcka skett

Men det försenades väl för det mesta inte på grund utav läckan om jag minns rätt? Utan det var att folk spelade läckan och tyckte det var alldeles för trasigt och dåligt för att släppas...

Så kanske det gjorde dem en tjänst i slutändan.

Medlem

Not that there was much doubt, but I’ve confirmed with Rockstar sources that this weekend’s massive Grand Theft Auto VI leak is indeed real. The footage is early and unfinished, of course. This is one of the biggest leaks in video game history and a nightmare for Rockstar Games."
- Jason Schreier, Bloomberg reporter.
https://twitter.com/jasonschreier/st...89679534608384

Tror inte detta spel kommer ut tidigast 2026 eller nåt.. tack jävla hacker

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Not that there was much doubt, but I’ve confirmed with Rockstar sources that this weekend’s massive Grand Theft Auto VI leak is indeed real. The footage is early and unfinished, of course. This is one of the biggest leaks in video game history and a nightmare for Rockstar Games."
- Jason Schreier, Bloomberg reporter.
https://twitter.com/jasonschreier/st...89679534608384

Tror inte detta spel kommer ut tidigast 2026 eller nåt.. tack jävla hacker

Som jag har förstått det så handlar det mycket om källkoden sprids. Vissa hävdar att det har sålts en gång för 100k Bitcoins. Folk skulle sagt till killen att om han försöker sälja eller sprida koden så kommer GTA6 försenas, och att han riskerar att åka in i fängelse. En första kille sa till han att det han gjorde var olagligt relativt snabbt efter dom första läckorna. Kanske låter lönlöst, men killen som hackade verkade ju rätt så nonchalant och nästan lite korkad, så kanske han lyssnar.

Personligen hoppas jag inte källkoden sprids och att Rockstar lägger mycket resurser på att det, och att dom på detta sätt inte förlänger GTA6 släpp, för det vi har sett är inte relativt mycket i jämförelse med vad spelet kommer innehålla, antar jag. Så angående klippen och bilderna så tycker jag Rockstar borde chilla. Ett släpp 2024 är nog rimlig i sådana fall, hela 2023 kommer nog gå åt att polera och marknadsföra spelet. Eller vad tror ni?

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Källkod och allt läckte 1 vecka innan release så spelet sköts upp ett helt år.

Tror det var värsta läckan i spelhistorien innan detta hända.

Där ser man!

Medlem
Skrivet av nils45:

Som jag har förstått det så handlar det mycket om källkoden sprids. Vissa hävdar att det har sålts en gång för 100k Bitcoins. Folk skulle sagt till killen att om han försöker sälja eller sprida koden så kommer GTA6 försenas, och att han riskerar att åka in i fängelse. En första kille sa till han att det han gjorde var olagligt relativt snabbt efter dom första läckorna. Kanske låter lönlöst, men killen som hackade verkade ju rätt så nonchalant och nästan lite korkad, så kanske han lyssnar.

Personligen hoppas jag inte källkoden sprids och att Rockstar lägger mycket resurser på att det, och att dom på detta sätt inte förlänger GTA6 släpp, för det vi har sett är inte relativt mycket i jämförelse med vad spelet kommer innehålla, antar jag. Så angående klippen och bilderna så tycker jag Rockstar borde chilla. Ett släpp 2024 är nog rimlig i sådana fall, hela 2023 kommer nog gå åt att polera och marknadsföra spelet. Eller vad tror ni?

Jag undrar har styrt är med att hacka för att sprida källkoden ifall spelet måste skjutas upp?

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Men vi måste ändå ge dem lite kredd här. Menar, de utannonserade spelet på E3 2003 och spelet släppes 2004. Så det är väl ändå inte så illa pinka (för en trähäst?). Hade det däremot släppts i september samma år, då hade vi haft historiens snabbaste spelsläpp från utannonsering.

Fallout 4 var väl precis så. Utannonserades på E3 och släpptes i November samma år

Skribent
Skrivet av Zontos:

Jag undrar har styrt är med att hacka för att sprida källkoden ifall spelet måste skjutas upp?

Källkoden är ju som att ha nyckeln till dörren. Finns den ute kommer det vara extremt lätt att hacka spelet och skapa fusk, även ändra i produkten. Kanske dålig liknelse, men det är lite som om coca-colas recept skulle läcka ut till allmänheten. De tappar helt kontrollen till sin egen produkt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

har du glömt hur det gick när half life 2 läckte ut ?

Wow, hade helt missat detta. Skyller på att kag mest spelade Xbox under tidigt 2000-tal

Om det är någon annan som missat så kan man läsa om händelsen här:

https://arstechnica.com/gaming/2016/06/what-drove-one-half-li...

Skriv svar