Elden Ring blir brädspel

Robot
Elden Ring blir brädspel

Av folk som tidigare gjort brädspel av Dark Souls och Horizon.

#elden-ring, #elden-ring-the-board-game


Medlem

Steamforged Games bör kunna / kan givetvis lösa detta utan en kickstarter denna gång.. hoppas (bräd)spelet blir bra.

Edit: Det känns bara fattigt, men är säkert smart och bra reklam och extra pengar och..

Medlem

Undrar om det blir ett brädspel som är skit svårt att vinna? haha

Redaktör
Skrivet av Rhymst:

Undrar om det blir ett brädspel som är skit svårt att vinna? haha

Brädet blir knöligt och pjäserna ovala i botten, så det blir otroligt svårt att ställa upp allt ordentligt.


signatur
Medlem

Skulle gärna ha ett brädspel på Shadowgate🙂

Medlem

Varför behöver ett stort företag pengar av oss för att skapa ett brädspel?

Skrivet av jehuty:

Varför behöver ett stort företag pengar av oss för att skapa ett brädspel?

Så att de kan ta in vinst direkt istället för att de måste vänta. Särskilt när det gäller en vara som inte förväntas sälja i någon större upplaga.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Gen
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Skulle gärna ha ett brädspel på Shadowgate🙂

Ja tack! Gärna med stavfelen som finns i NES versionen

Skrivet av jehuty:

Varför behöver ett stort företag pengar av oss för att skapa ett brädspel?

Eller hur? Känns underligt snålt

Inaktiv

Rollspel eller bara brädspel?

Tor
Medlem
Skrivet av jehuty:

Varför behöver ett stort företag pengar av oss för att skapa ett brädspel?

Det är tyvärr praxis i brädspelsvärlden numera att kickstarta allt oavsett om man sitter på kapitalet som behövs eller inte. Det påstås förmånligare pris (som sällan stämmer jättebra) och en och annan kickstarterexklusiv pryl för FOMOs skull. Dessutom fantastiskt att kunna lägga all risk på kunden! Kickstarter har gett mycket bra en chans som aldrig skulle ha hänt annars men detta är baksidan, att företag har det i system för att riskfritt kunna ta in förhandsbokningar som de inte behöver uppfylla om det skiter sig helt.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Brädet blir knöligt och pjäserna ovala i botten, så det blir otroligt svårt att ställa upp allt ordentligt.

It's game on 😈

Medlem

Är inte detta företaget som är kända för göra shovelware inom brädspel baserat på kända IPn

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Är inte detta företaget som är kända för göra shovelware inom brädspel baserat på kända IPn

Tror det. Dark souls var extremt dåligt så vette 17 om detta är värt att prova ens...

Medlem
Skrivet av Cho-Arrim:

Tror det. Dark souls var extremt dåligt så vette 17 om detta är värt att prova ens...

Dark Souls-brädspelet har jag kört mycket med olika grupper. Det kanske inte passade dig. Men vi tyckte då det var kul. Körde det och någon expansion till det mycket mer/längre än de flesta brädspel.

Med det sagt, det var långtifrån perfekt. Och om Elden Ring-spelet blir samma lika (spelmekaniskt sett) fast med elden rings IP så blir det nog ingen hit för mig. Efter att ha kört Dark Souls-brädspelet rätt mycket så känner jag mig mättad på den brädspelsmekaniken, oavsett vad för IP som ligger bakom.

Medlem
Skrivet av ompalompa:

Dark Souls-brädspelet har jag kört mycket med olika grupper. Det kanske inte passade dig. Men vi tyckte då det var kul. Körde det och någon expansion till det mycket mer/längre än de flesta brädspel.

Med det sagt, det var långtifrån perfekt. Och om Elden Ring-spelet blir samma lika (spelmekaniskt sett) fast med elden rings IP så blir det nog ingen hit för mig. Efter att ha kört Dark Souls-brädspelet rätt mycket så känner jag mig mättad på den brädspelsmekaniken, oavsett vad för IP som ligger bakom.

Intressant! Har du även spelat deras andra; horizon?

Medlem
Skrivet av Cho-Arrim:

Intressant! Har du även spelat deras andra; horizon?

Nope, före idag hade jag inte ens hört talas om det.
Jag skummade igenom ett par recensioner som INTE var nådiga, det spelet verkar verkligen förtjäna att kallas för shovelware...

1
Skriv svar