Shadow of Rose-dlc:et blir sista Resident Evil som fokuserar på Winters-familjen

Robot
Shadow of Rose-dlc:et blir sista Resident Evil som fokuserar på Winters-familjen
Medlem

Tack! Verkligen inget fan av Winters-familjen även om jag gillade både 6:an och 7:an som spel.

Medlem

Jag hoppas att det ska komma en Complete Edition med allt dlc på skivan.

Medlem

Man får leta efter mer cringe i dialogskrivandet än RE8. Fantastisk spel på många sätt för vad det är även om jag föredrar seriens lite mer skräckrötter där 7an var verkligen en fantastisk överraskning. Jag tycket det sticker mer i ögonen nuförtiden dock när den tekniska och designmässiga exekveringen är riktigt professionell men framförallt dialogen känns som den fortfarande skrivs av pubertala 12-åringar.

Medlem

Bra, nu kan de återgå till de "vanliga" karaktärerna i RE! 7 och 8 var bra spel, men Winters var förbannat tråkiga karaktärer!

Skribent
Skrivet av heady89:

Man får leta efter mer cringe i dialogskrivandet än RE8. Fantastisk spel på många sätt för vad det är även om jag föredrar seriens lite mer skräckrötter där 7an var verkligen en fantastisk överraskning. Jag tycket det sticker mer i ögonen nuförtiden dock när den tekniska och designmässiga exekveringen är riktigt professionell men framförallt dialogen känns som den fortfarande skrivs av pubertala 12-åringar.

Fast all dialog i hela RE-serien är ju cringe. Serien är ju typ byggd på fraser som "Jill Sandwich".


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Fast all dialog i hela RE-serien är ju cringe. Serien är ju typ byggd på fraser som "Jill Sandwich".

Ja det är sant , jag tror bara att det smälte samman lite bättre förr än vad det gör nu. RE7 är kanske minst ostigt av allihop.

Skribent
Skrivet av heady89:

Ja det är sant , jag tror bara att det smälte samman lite bättre förr än vad det gör nu. RE7 är kanske minst ostigt av allihop.

Jo jag förstår helt klart vad du menar.

Det här att de försöker göra saker mer seriös och sen ostig dialog, men värsta dialogen är nog 5:an tror jag? Höll på få frispel 3056 gången Chris skriker "Jilll!!!!!!!".

På tal om karaktärer och 5:an. Sheva? kompanjonen i 5an, hon har ju som aldrig nämnts mer efter det. Nästa som hon aldrig existerat, medan alla andra karaktärer under serien faktiskt dykt upp här och där.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar