Cyberpunk 2077-regissör tackar spelarna för "en andra chans"

Robot
Cyberpunk 2077-regissör tackar spelarna för "en andra chans"

Paweł Sasko brister ut i (emoji)gråt.

#cd-projekt-red, #cyberpunk-2077


Inaktiv

Äh sluta upp med krokodiltårarna. De förtjänar skit för att med berått mod inte släppte de buggiga Xbox och Playstation versionerna till recensenterna. Där Sony senare var tvungen att ge spelarna 100% återköp.

“The OpenCritic team and several critics suspect that the developer, CD Projekt Red, intentionally sought to hide the true state of the game on Xbox One and PS4, with requirements such as only allowing pre-rendered game footage in reviews and not issuing review copies for PS4 and Xbox One versions.”
https://www.videogameschronicle.com/news/opencritic-accuses-c...

Sen en fråga till FZ: Vad kan ni göra för att varna och uppmärksamma spelare när utvecklare medvetet mörkar genom att inte ge er alla versioner? Kanske än tydlig varning istället för en liten fotnot?

Jag hade inte köpt PC versionen om jag visste att en utvecklare medvetet håller inne demo för andra plattformar. Många vill ju också köpa samma dag och därmed påverkar PC recensionen även för konsolversionen och viktigt att varna tydligt redan där.

Medlem

Grymt bra spel! Gav det en chans under releasen och älskade upplevelsen. Ni som inte lirat det ännu, gör det!


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

önskar verkligen dom kunde fortsätta bygga på spelet även efter expansionen, men vad jag förstått så kommer det överges.

jag bryr mig egentligen inte ens om nya uppdrag och story content, utan önskar bara att dom fortsatte med mer QOL grejer, och att staden i stort skulle bli mer detaljerad.

t.ex. nästa stora patch med bättre polis-AI och vehicle combat låter ju skitkul, men tråkigt att det ska vara slut efter det (förutom expansionen). bara en sån sak som att låta spelarna faktiskt åka tunnelbana (monorail?) skulle göra så mycket, men antar att man får förlita sig på halvstabila moddar framöver.

Citat:

we definitely want to continue to build upon what was built right now with new stories, new experiences, new content, not just in a video game format

jojo, fast jag tror just det är "video game" delen där som de flesta bryr sig om.

Geeks Gaming

Ja, alla förtjänar en andra chans men förtroendet är naggat ett bra tag framåt.

Dock ett grymt spel

Skribent
Skrivet av anon_332538:

Sen en fråga till FZ: Vad kan ni göra för att varna och uppmärksamma spelare när utvecklare medvetet mörkar genom att inte ge er alla versioner? Kanske än tydlig varning istället för en liten fotnot?

Fast vi får aldrig alla versioner av ett spel. Det är därför vi också försöker skriva vad spelet är testat på. I de flesta fall får vi önska vilka version vi vill recensera och gissar att den som tog på sig uppdraget inte önskade till PS4 eller Xbox One. I mean, why would you om du har en PC, eller nextgen-konsol?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Väntar på release fortfarande...

Medlem

Gillade spelet Kommer lira igenom det igen när expansionen kommer

Medlem

Jag spelade 10 timmar vid releasen på PS4 men blev väldigt besviken på spelupplevelsen eftersom spelet helt enkelt inte var färdigutvecklat, så de timmarna räknas inte.

Jag lade spelet på is och bestämde mig för att vänta tills de fixat klart spelet eller åtminstone gjort det mera spelbart. Det känns som att det börjar bli dags snart.

Jag kommer ge spelet en ny chans när expansionen är släppt och då kommer jag att spela PS5-versionen. Jag får hoppas att det var värt väntan.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

mean, why would you om du har en PC, eller nextgen-konsol?

För att testa produkterna ni recenserar. Brukar ju vara ganska intressant att få reda på skillnaderna mellan versionerna, i alla fall första året när en ny generation kommit.

Geeks Gaming
Skrivet av Lilagröt:

För att testa produkterna ni recenserar. Brukar ju vara ganska intressant att få reda på skillnaderna mellan versionerna, i alla fall första året när en ny generation kommit.

Jag är med på hur du tänker, dock ser jag personligen att man fokuserar på att recensera spelet i sig.
Det är inte rimligt att man ska behöva lägga 20+h per format (vilket ofta är 5-6 st)

Det blir ju 3 arbetsveckor med rent testande non stop och sen ska det ju skrivas också samt göras annat jobb med.
Inte helt rimligt

Medlem

Förtjänar helt klart en andra chans, fruktansvärt bra spel.

Spelat igenom det en gång och älskade det! Serien fick mig att installera det och köra igenom det med en ny inriktning.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Äh sluta upp med krokodiltårarna. De förtjänar skit för att med berått mod inte släppte de buggiga Xbox och Playstation versionerna till recensenterna. Där Sony senare var tvungen att ge spelarna 100% återköp.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

För att testa produkterna ni recenserar. Brukar ju vara ganska intressant att få reda på skillnaderna mellan versionerna, i alla fall första året när en ny generation kommit.

Skrivet av NordhNet:

Jag är med på hur du tänker, dock ser jag personligen att man fokuserar på att recensera spelet i sig.
Det är inte rimligt att man ska behöva lägga 20+h per format (vilket ofta är 5-6 st)

Det blir ju 3 arbetsveckor med rent testande non stop och sen ska det ju skrivas också samt göras annat jobb med.
Inte helt rimligt

Japp, det är ganska orimligt att göra det, speciellt för en såpass liten site som FZ. Till och med för GameSpot som under sin högtid hade en armé skribenter skapade det en miserabel situation, om man ska tro deras gamla anställda (Gerstmann och gänget) när de pratar om den tiden.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Väntar på release fortfarande...

Kommer tyvärr inte på Wii U.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

körde det på release inga större problem på min pc!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Dom kan gärna fortsätta med Animen. Men spelet är fortfarande en besvikelse.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jag är med på hur du tänker, dock ser jag personligen att man fokuserar på att recensera spelet i sig.
Det är inte rimligt att man ska behöva lägga 20+h per format (vilket ofta är 5-6 st)

Det blir ju 3 arbetsveckor med rent testande non stop och sen ska det ju skrivas också samt göras annat jobb med.
Inte helt rimligt

Hoppa in på några olika ställen och se så det flyter. Ni behöver ju inte spela mycket för att få en känsla av hur spelet fungerar. Som sagt lite extra intressant i början av en ny generation när många läsare troligtvis har det gamla systemet.

Medlem

De kan tacka Netflix serien. Den som får folk att hoppa in i spelet igen.. serien är så mycket bättre än spelet och hoppas de gör ett nytt spel med karaktärerna i serien som fokus.

Inaktiv
Skrivet av Rakoon:

Väntar på release fortfarande...

På vilket plattform, Game Boy Color?

Medlem
Skrivet av anon_119148:

På vilket plattform, Game Boy Color?

Miniräknare såklart!


signatur

Jätteintressant information.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Äh sluta upp med krokodiltårarna. De förtjänar skit för att med berått mod inte släppte de buggiga Xbox och Playstation versionerna till recensenterna. Där Sony senare var tvungen att ge spelarna 100% återköp.

Men i detta fallet var det ju regissören som tackade för en andra chans. Det var ju knappast hans beslut att dölja något som har med releasen att göra? Ska man skylla på någon så får man skylla på ledningen. Jag fattar att någon som jobbat på själva spelet och som hade 0% att göra med marknadsföringen och den dåliga releasen är glad för att få ”en andra chans”.

Medlem

Jag har äntligen spelar igenom det här spelet nu och förstår verkligen inte hur det kunde få sådana betyg det fått även när det kom. Nu fungerar spelet ändå bra o buggar inte ur särskilt mkt osv. Men gud vilket kort spel. Även om man bryr sig o göra sidouppdrag för att öppna upp så man kan få alla sluten så är spelet sanslöst kort. Och mesta av innehållet utanför dessa sidouppdrag är samma saker o göra i område efter område efter område.
Var definitivt ett steg tillbaka efter eminenta witcher 3 måste jag säga.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Gen
Medlem

Blir en andra genomspelning när de nya RTX korten kommer och en tredje inför DLCn. Längtar alltid tillbaka till Night City! Mycket bra spel som definitivt gick att spela igenom från början till slut även på de första patcherna men som nu blivit ännu bättre.

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Förtjänar helt klart en andra chans, fruktansvärt bra spel.

Definitivt. Jag tyckte spelet var en bajskorv först. Sen efter nåt år plockade jag upp det igen, och det ångrar jag inte. Det är ett av dom bästa och mest fascinerande spelen nånsin. Och jag spelade det på PS4!

Medlem
Skrivet av Nemo:

Jag spelade 10 timmar vid releasen på PS4 men blev väldigt besviken på spelupplevelsen eftersom spelet helt enkelt inte var färdigutvecklat, så de timmarna räknas inte.

Jag lade spelet på is och bestämde mig för att vänta tills de fixat klart spelet eller åtminstone gjort det mera spelbart. Det känns som att det börjar bli dags snart.

Jag kommer ge spelet en ny chans när expansionen är släppt och då kommer jag att spela PS5-versionen. Jag får hoppas att det var värt väntan.

Det är det.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Det är det.

Det låter bra!

Medlem

Jag förstår kritiken med mot alla buggar i vad som borde vara en färdig produkt. Men Cyberpunk lite banbrytande på sitt sätt och det är inte helt lätt att utveckla spel. Jag försökte programmera ett plattforms spel en gång och det var riktigt utmanande (spelet släpptes aldrig på Steam om man säger så )

Medlem
Skrivet av BloodFarmer:

Men i detta fallet var det ju regissören som tackade för en andra chans. Det var ju knappast hans beslut att dölja något som har med releasen att göra? Ska man skylla på någon så får man skylla på ledningen. Jag fattar att någon som jobbat på själva spelet och som hade 0% att göra med marknadsföringen och den dåliga releasen är glad för att få ”en andra chans”.

Exakt så


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

12
Skriv svar