Star Citizen har nu dragit in en halv miljard dollar!

mwi
Medlem
Skrivet av PixelGamer:

Någon som vet om det kommer släppas på konsol också?

Skrivet av PontusT:

Jag vet att de en gång sa att ps4 / xbox one aldrig skulle klara spelet. Så det fanns inga planer till de konsolerna. Utan det skulle kävas mycket kraftigare konsoler om de skulle överväga konsol-släpp.
Och med ps5/xsx så kanske det finns hopp med andra ord. Men det är ju ett extremt litet hopp att hålla fast hårt vid.

Tror inte en ps5:a kan köra SC speciellt bra, om man kollar på ren prestanda så skulle det bli ganska dålig fps
Kanske på en ps6:a

Medlem

Gammal EvE veteran här . Aldrig lirat Star citizen . Men , ju mer och mer man ser . Ju mer sugen blir man .....tills man läser hur spelet är , och hur mycket som faktiskt saknas . Får fortsätta lira Freelancer istället .

Finns det någon som lirar Star Citizen dagligen här? Vad hittar ni på ?
De streams som jag har sett , ja där springer de bara runt och tittar på nya skepp i affären.


signatur

It´s a me

Medlem
Skrivet av mwi:

Tror inte en ps5:a kan köra SC speciellt bra, om man kollar på ren prestanda så skulle det bli ganska dålig fps
Kanske på en ps6:a

Jag tror också PS6! Lite offtopic men tänk PS6 med unreal 5 motorns cloud streamade grafik, smaskens!
Back on topic, läste att Mark Hamill är med i Squadron 42 sånt älskar jag. Precis samma som Keanu Reeves är med i Cyberpunk 2077, det är bara ballt på nått sätt!
Men min dröm är att se Nick Nolte som ärke skurk i ett Far Cry spel

Medlem

Sade för 6 år sedan att detta spel kommer aldrig komma ut.
alla backers ba jo men vänta något år ska du få se jävlar alltså så jävla taggad
10 år senare - alla backers har oxo gett upp

jordens största vaporware som jag räknade ut efter 3 år bara

Förstå mig rätt dock, alltså jag är 100% på att ett spel skulle vara färdigt och se dagens ljus när man började med detta. Stora ambitioner alla var taggade men sedan under tidens gång så märkte man att det inte var någon ide att färdigställa spelet. Alla badar i pengar istället.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Visual Prick:

De streams som jag har sett , ja där springer de bara runt och tittar på nya skepp i affären.

Finns mycket mer att göra, du verkar ha snubblat över fel streams om det verkligen är allt du har sett...
Finns massor med missions du kan göra, mina, leka pirat, PvP, utforska m.m.

Skrivet av theBoosing:

alla backers ba jo men vänta något år ska du få se jävlar alltså så jävla taggad

Tycker du borde prata med en backer istället för att hitta på saker. Jag är själv en backer och, bokstavligt ingen som jag pratar med eller har pratat med, spelare, folk i min org. har någonsin sagt vad du påstår. Det är ganska enkelt, tror du inte på det, låt bli det.

Avstängd
Skrivet av YmerXE:

Tror det redan är så släppt som det kommer att bli. Deras sätt att dra in pengar verkar ju funka väldigt bra

Mjo finns ju egentligen inga incitament till att göra klart spelet om man drar in flera miljoner dollar i månaden på att ha spelet under utveckling.
Om man aldrig släpper spelet har man heller ingen press på sig att det måste fungera perfekt.

Har sett ett antal sådana Early Access-spel som kommer ur Early Access först när man inte längre tjänar pengar på dem och vill avsluta utvecklingen.

Medlem
Skrivet av theBoosing:

10 år senare - alla backers har oxo gett upp

En till backer här. Har följt spelutvecklingen sedan Kickstartern 2012 och tycker SC är väldigt intressant och spännande projekt. Och givetvis har jag spelat ett antal timmar under åren och testat allt möjligt i spelet så jag har bra koll på spelet och är väl insatt i utvecklingen.

Jag liksom många andra backers ser fram emot varje ny version med stort intresse, så när du skriver att alla backers skulle ha "gett upp" så kan jag bara skratta och skaka på huvudet.
🤦‍♂️😄

Medlem

100 miljoner dollar på 10 månader. Damn! Tror vi har dom stora youtuberna att tacka för detta som har lockat dit flera nya spelare. Undrar vad som kommer hända typ när dom börjar lägga reklam på tv för singleplayer delen av spelet.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

12
Skriv svar