Indieutvecklare kommer "ta risker" med PSVR2, menar Sony-topp

Robot
Indieutvecklare kommer "ta risker" med PSVR2, menar Sony-topp

Tror att indieutvecklarna har väntat på det här.

#playstation-5, #psvr2, #virtual-reality


Medlem

VR känns ju som byggt för maffiga AAA-grejjer... Som är väldigt cinematiska osv.

Så det är ju synd att det mest bara är indie-studios som utvecklar till VR, på små budgetar... VR-shack lixom..
Det var väl ingen som skaffade VR för att lira shack, elle!


signatur

subterranean homesick alien

Skribent
Skrivet av Anton Q:

VR känns ju som byggt för maffiga AAA-grejjer... Som är väldigt cinematiska osv.

Så det är ju synd att det mest bara är indie-studios som utvecklar till VR, på små budgetar... VR-shack lixom..
Det var väl ingen som skaffade VR för att lira shack, elle!

På riktigt, VR-schack är min favorit. Sitta framför en virtuell brasa och spela shack med döden är sjukt immersive


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

På riktigt, VR-schack är min favorit. Sitta framför en virtuell brasa och spela shack med döden är sjukt immersive

Äh - tänd en brasa hemma då ist eller du vet... dra upp den sån där loop på TV'n.. Och skaffa ett shackbräde
Super-immersive


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

VR känns ju som byggt för maffiga AAA-grejjer... Som är väldigt cinematiska osv.

jag började med första vive, därefter PSVR och sen oculus, och jag är så innerligt trött på generiska dussinspel till VR vid det här laget.

blev så jävla besviken när jag drog igång oculus quest 2 för första gången, min första VR upplevelse på flera år, bara för att se samma gamla mög (arizona sunshine, job simulator, space pirate trainer osv.) på framsidan av oculusbutiken, ihop med typ rollercoaster experience #3512356 och annat ingen hört talas om.

nä, hoppas på att PSVR2 gör VR mer mainstream, och får några riktiga big budget titlar.

Medlem
Skrivet av quadratis:

nä, hoppas på att PSVR2 gör VR mer mainstream, och får några riktiga big budget titlar.

Jag tror fortfarande att det dröjjer några år innan VR blir "mainstream" samt att det släpps feta big budget spel som gör VR "rätt".

5 kanske?

Jag tror jag sa "om 5 år kanske" 2016, också... Jag ligger kvar där, 6 år senare


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

VR känns ju som byggt för maffiga AAA-grejjer... Som är väldigt cinematiska osv.

Så det är ju synd att det mest bara är indie-studios som utvecklar till VR, på små budgetar... VR-shack lixom..
Det var väl ingen som skaffade VR för att lira shack, elle!

Hönan och ägget syndrom.
Få spelare, få som satsar vilket leder till att dom oinsatta inte vet att det finns nått att spela så tillväxten går långsamt.
Med det sagt så växer VR scenen hela tiden sakta men säkert.
En förhoppning är väll att PSVR2 ska skjuta på ännu mer.

Det finns massa bra spel för VR. Half life alyx slår det mesta fortfarande enligt många oavsett kategori. Men det finns mycket mer.
Man ska heller inte underskatta det simpla.
Du nämner shack, det har jag inga erfarenheter av men att tex kunna spela pingis, minigolf osv är både en social och roligupplevelse man kan göra med kompisar som man inte bor nära längre osv.
Det blir som en helt annan sak än att surra via discord samtidig man spelar ett vanligt spel. Det är som att träffas och umgås på riktigt.

Att spela spel i VR är som en barndomsdröm att man får kliva in i sina favoritspel och uppleva dom ist för att titta från utsidan.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Anton Q:

Äh - tänd en brasa hemma då ist eller du vet... dra upp den sån där loop på TV'n.. Och skaffa ett shackbräde
Super-immersive

MEN jag får inte spela med DÖDEN då ju!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hoppas Rez kommer till PSVR2, skaffade det till första men det blir ju inte bakåtkompatibelt som sagt så får skaffa igen. Men något nytt från samma herre vore inte helt fel heller. Tar gärna båda! Samt HL: Alyx!

Skribent
Skrivet av Gertzy:

Hoppas Rez kommer till PSVR2, skaffade det till första men det blir ju inte bakåtkompatibelt som sagt så får skaffa igen. Men något nytt från samma herre vore inte helt fel heller. Tar gärna båda! Samt HL: Alyx!

Rez är fantiskt. Känns lite som man är Job i Gräsklipparmannen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

MEN jag får inte spela med DÖDEN då ju!

Man spelar alltid mot döden


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Rez är fantiskt. Känns lite som man är Job i Gräsklipparmannen.

Bara spelat way back på PS2 vilket var trippy i sig så kan bara tänka mig hur fantastiskt det är i VR!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Hoppas Rez kommer till PSVR2, skaffade det till första men det blir ju inte bakåtkompatibelt som sagt så får skaffa igen. Men något nytt från samma herre vore inte helt fel heller. Tar gärna båda! Samt HL: Alyx!

Jag hoppas mer på Tetris effect

När det kommer till kompabilitet med PSVR1 titlar så har jag nog lugnat mig lite, jag har i alla fall intrycket av att väldigt mycket kommer portas till PSVR2 och portar är ju bättre än kompabilitet.
Tror väl att de spelen som är någorlunda bra borde komma över, men det skulle vara störande att missa RE7 tillexempel.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jag hoppas mer på Tetris effect

När det kommer till kompabilitet med PSVR1 titlar så har jag nog lugnat mig lite, jag har i alla fall intrycket av att väldigt mycket kommer portas till PSVR2 och portar är ju bättre än kompabilitet.
Tror väl att de spelen som är någorlunda bra borde komma över, men det skulle vara störande att missa RE7 tillexempel.

Why not both?

Det känns ju inte som att storspel som RE7 riskerar att förbli oportade. Ska ju släppas till Switch (Cloud, icke-VR, men ändå) så det lär jobbas på till PS5/PSVR2 också. De lär ju vilja fånga upp alla som missade det första vändan och dessutom komplettera Village.

Skribent
Skrivet av Fearnox:

Jag hoppas mer på Tetris effect

När det kommer till kompabilitet med PSVR1 titlar så har jag nog lugnat mig lite, jag har i alla fall intrycket av att väldigt mycket kommer portas till PSVR2 och portar är ju bättre än kompabilitet.
Tror väl att de spelen som är någorlunda bra borde komma över, men det skulle vara störande att missa RE7 tillexempel.

Jag gillar Tetris Effect, men inte i VR. Jag får ont i huvudet av att köra det i VR och kan bara spela kanske 15 min. Mem på plattskärm gillar jag det mycket.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Rez är fantiskt. Känns lite som man är Job i Gräsklipparmannen.

Gräsklipparmannen! Hyfsad nostalgi

1
Skriv svar