"En ny verklighet", trailer ringar in styrkorna med Playstation VR2

Robot
"En ny verklighet", trailer ringar in styrkorna med Playstation VR2
Medlem

Fnös tidigare åt tanken på vr på konsol, men jag är glad att Sony jobbade vidare för jag tror fasiken att detta kan bli bra.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Ser najs ut Kan bli min första VR-enhet!
Undrar bara vad prisnivån kommer ligga på


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Skribent
Skrivet av dTexN:

Ser najs ut Kan bli min första VR-enhet!
Undrar bara vad prisnivån kommer ligga på

En arm och ett ben, plus att du får stå för komponenterna själv haha.

Nä, men gissningsvis runt 3000-5000 kr?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

En arm och ett ben, plus att du får stå för komponenterna själv haha.

Nä, men gissningsvis runt 3000-5000 kr?

Skulle tippa på en prislapp på 5k.
Första psvr kostade 4000 när den släpptes, och nu har vi ett headset med betydligt vassare hårdvara och teknik samt en fördömd inflation.. så kanske till och med över 5000? 5499 troligtvis tyvärr.

Medlem

Poll... kommer du köpa PlayStation VR 2...?

** Ja.
** Nej.
** Kanske senare.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Skribent
Skrivet av PontusT:

Skulle tippa på en prislapp på 5k.
Första psvr kostade 4000 när den släpptes, och nu har vi ett headset med betydligt vassare hårdvara och teknik samt en fördömd inflation.. så kanske till och med över 5000? 5499 troligtvis tyvärr.

Jo du har nog rätt där, tänkte inte riktigt på inflationen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Måste verkligen ha den så fort som möjligt....

Medlem

Hoppas sony börjar pusha PSVR2 nu fram till release.

Vad ska "xbox" kontra med?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Releasen av Half-Life: Alyx fångade mitt intresse och Call of the Mountain väcker samma känslor. Kanske blir det ett headset så småningom…


signatur

Konsolgubbe

KoP
Medlem
Skrivet av Molotov:

Hoppas sony börjar pusha PSVR2 nu fram till release.

Vad ska "xbox" kontra med?

Måste dom kontra med något? Kommer trots allt säkerligen vara en ganska låg andel utav alla som äger en PS5 som kommer investera i en PSVR2.

Antalet sålda PSVR jämfört med antalet sålda PS4'or var ju väldigt lågt.

VR kommer fortfarande vara något utav en nisch-produkt ända tills priset sjunker rejält.

Medlem
Skrivet av KoP:

Måste dom kontra med något? Kommer trots allt säkerligen vara en ganska låg andel utav alla som äger en PS5 som kommer investera i en PSVR2.

Antalet sålda PSVR jämfört med antalet sålda PS4'or var ju väldigt lågt.

VR kommer fortfarande vara något utav en nisch-produkt ända tills priset sjunker rejält.

PSVR må varit bra och ha ett fint spelbibliotek men ansågs tekniskt som skräp av majoriteten då det var ett ihopkok som inte följde standard.

Det är skillnad med PSVR2.
PSVR2 kommer locka en hel del gissningsvis och antalet VR användare i stort ökar hela tiden, om än sakta.
Jag vet inte vad för pris du förväntar dig av ny teknik men det kommer vara myclet för pengarna. Priset är inget problem skulle mer vilja påstå attraktivt innehåll. Då majoriteten inte kan hitta spel själva utan ska bli serverade på förstasidan i en storefront.
PSVR2 kommer ha fördelen för att gör du ett spel till PS5 då har du gjort ett spel som fungerar även för PSVR2. Utvecklare behöver inte göra ett nytt spel i grunden.
Se på tex Re Village

Slår det igenom lär MS vilja vara med, då får lille phil ändra sin ståndpunkt "det här vill ingen ha" bara för att lille phil blev åksjuk en gång.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av PontusT:

Skulle tippa på en prislapp på 5k.
Första psvr kostade 4000 när den släpptes, och nu har vi ett headset med betydligt vassare hårdvara och teknik samt en fördömd inflation.. så kanske till och med över 5000? 5499 troligtvis tyvärr.

Jag tror också på 5-6000Kr, under 4500 bör ses som ett mirakel.
Har man inga bra hörlurar så blir det ju minst 1000Kr till typ, om man ska få något ok.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Jo du har nog rätt där, tänkte inte riktigt på inflationen.

Ingen större inflation, PSVR kostade 400$ plus kamera och PS Move kontroller, alltså över 500$ redan då.

Känns lite skumt på något sätt med trailer för hårdvara som det inte ens finns ett datum på än, vem är denna trailer för egentligen?

Medlem
Skrivet av dTexN:

Ser najs ut Kan bli min första VR-enhet!
Undrar bara vad prisnivån kommer ligga på

Skrivet av Johan Lorentzon:

En arm och ett ben, plus att du får stå för komponenterna själv haha.

Nä, men gissningsvis runt 3000-5000 kr?

Tror nog att vi kan förvänta oss mellan 449-599$. Landar väl säkert på 5500-6500 SEK i Sverige. De vill ju ta detta till den stora massan, så då kan inte priset vara för högt, men samtidigt helst inte gå minus i affären.

Medlem

Ser riktigt snyggt ut. Dock inget för mig just nu. Enda besvikelsen är väl att det inte är trådlöst, men det kanske kommer en lösning till längre fram...?

Skribent

Jag hoppas mest att det kommer finnas platser där jag kan testa den innan köp. Butiksevent eller likande.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Tror nog att vi kan förvänta oss mellan 449-599$. Landar väl säkert på 5500-6500 SEK i Sverige. De vill ju ta detta till den stora massan, så då kan inte priset vara för högt, men samtidigt helst inte gå minus i affären.

Ifall det blir 599$ så borde väl priset bli över 7000Kr här?
Vet inte om Sony vågar gå över 500$ dock, även fast att det verkar vara bra hårdvara.
Man kommer ju också behöva köpa till hörlurar som sagt.

Men jag tror inte att man ska fokusera för mycket på Quest 2 som största konkurrent, det är nog närmare PCVR, i alla fall i prestanda och kvalité. Dock så måste den ligga i en prisklass som kan sälja till en större massa, så det blir nästan mittimellan Quest och PCVR.
Den verkar typ bättre än Index på nästan alla sätt(kanske inte vid finger tracking och frågan är om fyr:er kanske har bättre precision).

Svår nöt, men 450-550 känns ju rätt troligt. Inte mer än 6500Kr i Sverige förhoppningsvis, över 6000Kr påverkar nog försäljningssiffrorna. Kanske kan bli en viral succé i och för sig.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Ifall det blir 599$ så borde väl priset bli över 7000Kr här?
Vet inte om Sony vågar gå över 500$ dock, även fast att det verkar vara bra hårdvara.
Man kommer ju också behöva köpa till hörlurar som sagt.

Men jag tror inte att man ska fokusera för mycket på Quest 2 som största konkurrent, det är nog närmare PCVR, i alla fall i prestanda och kvalité. Dock så måste den ligga i en prisklass som kan sälja till en större massa, så det blir nästan mittimellan Quest och PCVR.
Den verkar typ bättre än Index på nästan alla sätt(kanske inte vid finger tracking och frågan är om fyr:er kanske har bättre precision).

Svår nöt, men 450-550 känns ju rätt troligt. Inte mer än 6500Kr i Sverige förhoppningsvis, över 6000Kr påverkar nog försäljningssiffrorna. Kanske kan bli en viral succé i och för sig.

Stämmer.

Ja jag tror också definitivt på att de kommer försöka hålla nere prislappen för att nå bredare publik.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

och frågan är om fyr:er kanske har bättre precision

Absolut! Lighthouse har högre precision men ännu viktigare enligt mig är att kontrollerna inte tappar spårningen bara för att de inte är inom headsetets synfält. Hoppas verkligen inte att Valve överger lighthouse.

1
Skriv svar