Logitech har avtäckt sin bärbara streamingkonsol G Cloud

Robot
Logitech har avtäckt sin bärbara streamingkonsol G Cloud

Den tidigare läckan visade sig stämma.

#G-cloud, #Logitech


Medlem

Saftigt pris. För de priset får man ju nästan en Steam Deck.

Dex
Medlem
Skrivet av karatekex:

Saftigt pris. För de priset får man ju nästan en Steam Deck.

Ja reagerade på det också. För 50 dollar till får man den "lilla" Steamdecken. Nu är förvisso Steamdeck väldigt prisvärd, men ändå intressant jämförelse och förstår att Logitech inte säljer denna mycket billigare. Säger väl egentligen mer kanske hur jäkla prisvärd Steamdeck är

Medlem
Skrivet av karatekex:

Saftigt pris. För de priset får man ju nästan en Steam Deck.

Tror inte de konkurrerar om samma kunder.

Medlem
Skrivet av Dex:

Ja reagerade på det också. För 50 dollar till får man den "lilla" Steamdecken. Nu är förvisso Steamdeck väldigt prisvärd, men ändå intressant jämförelse och förstår att Logitech inte säljer denna mycket billigare. Säger väl egentligen mer kanske hur jäkla prisvärd Steamdeck är

Mjoo, sant. Jag kanske har fått en skev bild vad handhållet ska kosta på grund av Steam decken

Medlem

detta kunde funkat för 5 år sen kanske men idag till det priset ? rätt liten målgrupp

Medlem
Skrivet av Dex:

Ja reagerade på det också. För 50 dollar till får man den "lilla" Steamdecken. Nu är förvisso Steamdeck väldigt prisvärd, men ändå intressant jämförelse och förstår att Logitech inte säljer denna mycket billigare. Säger väl egentligen mer kanske hur jäkla prisvärd Steamdeck är

Skrivet av fooobar:

Tror inte de konkurrerar om samma kunder.

Kan säkert även bero på att Decken har egen butik, då kan Valve sälja den till lägre pris och sedan få tillbaka pengar på mjukvaran.
Jag tror att det bidrar till att folk köper mer spel och speciellt Indispel i en större utsträckning eftersom att det blir väldigt smidigt och är snyggare, billigare samt flyter på betydligt bättre än på Switch.

Medlem

Konstigt att de inte har något bra samarbete med stadia. Google borde ju vilja haka på så att någon börjar använda den tjänsten.

Medlem

Hur kan en surfplatta ha haptisk feedback?

Medlem
Skrivet av anon_332911:

Vf skulle de då i princip bygga hårdvara åt ett annat företags tjänst? Som att Netflix säljer en HBO Max apparat....klart de istället vill ha sin egen tjänst. Särskilt när Google licenserar ut Stadia-teknologin.

Såg inget i artikeln om att de har en egen streamingtjänst? Står däremot "med integrerat stöd för streamingtjänsterna Geforce Now och Xbox Game Cloud. "
Så de verkar ju samarbeta med andra företags streaminglösningar, tyckte därför det var konstigt att google inte hoppade på. Men de var väl för dyra eller så har de gett upp.

Medlem
Skrivet av anon_332911:

Vf skulle de då i princip bygga hårdvara åt ett annat företags tjänst? Som att Netflix säljer en HBO Max apparat....klart de istället vill ha sin egen tjänst. Särskilt när Google licenserar ut Stadia-teknologin.

Logitech har ju ingen egen tjänst?

För övrigt så tror jag inte Google vill främja Stadia alls, de försöker ju licensiera ut det och vill nog helst bara bli av med prenumeranter på egna tjänsten.

Medlem

Va är de för reklam? Två uppsminkade reality-TV skådisar som sitter å flinar och garvar i världens renaste hus? Jag fattar ingenting, vem är den här grejen för egentligen?

Medlem
Skrivet av kanshira:

Hur kan en surfplatta ha haptisk feedback?

Är väl typ som med telefoner, i min Redmi Note 10 pro under settings/sound&vibration beskrivs det som "Recieve tactile respons to gestures and system controls"


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Har man bara gamepass och inget intresse av att köpa ytterligare spel på steam kanske det kan vara intressant möjligen annars är Steam decken mycket mer prisvärd.

Gnällkuk

Jag kunde inte hålla mig, jag förbokade precis en Steam Deck.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Wow, Tänk om jag också kunde bli så där glad av att bläddra i menyer, bara det är väl anledning att förboka Logitech G Cloud 😅


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Gen
Medlem
Skrivet av McRaoul:

Va är de för reklam? Två uppsminkade reality-TV skådisar som sitter å flinar och garvar i världens renaste hus? Jag fattar ingenting, vem är den här grejen för egentligen?

Och vem lirar med armbågarna tryckta mot en marmorplatta? Sjukt obekvämt.

Medlem

Det enda positiva med denna enhet är batteritid på 12 timmar, men det är förståerligt då det gäller streamning.
Undrar hur fet batteriet skulle behöva vara i en Steam deck för att klara 12 timmar.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

detta kunde funkat för 5 år sen kanske men idag till det priset ? rätt liten målgrupp

För 5 år sedan var väl Streamning inte lika bra.
Jag tror nästan de är för tidigt ute med den här, men vem vet.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Förstår inte meningen med denna enhet, har man Xbox Cloud så kan man väl bara lika gärna köpa en hållare för sin Xbox kontroll och telefon för 200 spänn och streama till sin telefon? Varför ska jag lägga ut 3 000 spänn på denna?

Medlem
Skrivet av fooobar:

Tror inte de konkurrerar om samma kunder.

Själv tror jag inte kunderna för den här produkten finns överhuvudtaget.

Menar har man en tablet eller telefon... så har man redan något som gör allt vad denna produkten kan och så mycket mer. Det är bara att köpa till en handkontroll eller mobiltilbehör så får man något som är mer flexibelt, lättare att använda och enklare bära med sig.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Själv tror jag inte kunderna för den här produkten finns överhuvudtaget.

Menar har man en tablet eller telefon... så har man redan något som gör allt vad denna produkten kan och så mycket mer. Det är bara att köpa till en handkontroll eller mobiltilbehör så får man något som är mer flexibelt, lättare att använda och enklare bära med sig.

Jag tror inte för en sekund att folk vill ha flexibelt. De vill ha bekvämt. Att ha en separat handkontroll funkar inte ens i närheten lika bra och bekvämt.

Jag har dessutom kikat på SteamDeck och den känns faktiskt inte alls speciellt lockande. Verkar ha rätt usel skärm, stor och klumpig och riktigt ful. Tror inte jag är den enda som tänker liknande.

Medlem
Skrivet av fooobar:

Jag tror inte för en sekund att folk vill ha flexibelt. De vill ha bekvämt. Att ha en separat handkontroll funkar inte ens i närheten lika bra och bekvämt.

Jag har dessutom kikat på SteamDeck och den känns faktiskt inte alls speciellt lockande. Verkar ha rätt usel skärm, stor och klumpig och riktigt ful. Tror inte jag är den enda som tänker liknande.

En sån här telefon kontroll då? Kostar 2-500kr beroende på var man köper, och gör ju samma sak. Om något är det ju smidigare att ha med sig då den tar mindre plats. Köper man inte extrem budgetmobil så lär den också ha bättre skärm jämfört med vad Logitech har att komma med, om än något mindre.

Steam Deck är like klumpig, absolut. Men den gör ju också bra mycket mer än vad din telefon kan, till skillnad från den här Logitech prylen.

Skribent
Skrivet av blackidus:

Förstår inte meningen med denna enhet, har man Xbox Cloud så kan man väl bara lika gärna köpa en hållare för sin Xbox kontroll och telefon för 200 spänn och streama till sin telefon? Varför ska jag lägga ut 3 000 spänn på denna?

Ja priset var högt kan jag tycka? Men hela idéen är ändå inte dålig, MS borde verkligen alliera sig med Nintendo och släppa en Cloud-app på Switch.


signatur

"Writer and Fighter"

ZF
Medlem
Skrivet av McRaoul:

Va är de för reklam? Två uppsminkade reality-TV skådisar som sitter å flinar och garvar i världens renaste hus? Jag fattar ingenting, vem är den här grejen för egentligen?

Nintendo Switch-folket helt klart. Denna reklam är närmast identisk.

Skrivet av Gen:

Och vem lirar med armbågarna tryckta mot en marmorplatta? Sjukt obekvämt.

Det är bra för kylningen, bättre kontakt. Helst ska man ha en perfekt applicering av mjukost under armarna också.

Skrivet av Fletchett:

https://m.media-amazon.com/images/I/51VMzcSPDXL._AC_SL1000_.j...

En sån här telefon kontroll då? Kostar 2-500kr beroende på var man köper, och gör ju samma sak. Om något är det ju smidigare att ha med sig då den tar mindre plats. Köper man inte extrem budgetmobil så lär den också ha bättre skärm jämfört med vad Logitech har att komma med, om än något mindre.

Motorola försökte ju ungefär det där med sin Z-serie. Ich de var dessutom klart smidigare än alla dessa blåtandskontroller som knäpps eller spänns fast.

De sålde ändå inte bra nog för att serien skulle fortsätta. Och då fanns ändå några andra användartyper att dryga utt kundbasen med.

Jag tror helt enkelt att folk, åtminstone efter att ha prövat en sån allt i ett-pryl, ändå vill ha det separat för att inte blockera eller krångla till användning av prylen för sitt ursprungliga eller huvudsakliga syfte.

I fallet med telefon. Visst, det var kul att jag kunde spela på den men nu är batteriet nästan slut när jag ville kolla kattvideos.

1
Skriv svar