Fler strider från Dawn of War 2: Chaos Rising

Robot
Medlem
Fler strider från Dawn of War 2: Chaos Rising

Sitter och installerar det nu


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Snart klar med kampanjen, Trodde det skulle vara mer i Corruptionbiten, spelar rakt av "evil" och känns på det stora hela som att det inte gör nån skillnad alls. trevligt med Terminatorarmour på alla enheter iaf

Medlem

Hoppas slutbossen i detta spelet inte är lika löjligt lätt och att kampanjen inte är lika enformig.

Medlem

tog runt 3h att klara spelet på sergant, sista bossen var ganska jobbig pga massor av hp o enorm skada..

Är detta ett strategi spel eller bara ett taktik spel som förra spelet var?


signatur
Medlem
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Är detta ett strategi spel eller bara ett taktik spel som förra spelet var?

Är ju både strategi och taktik. Du överlever inte om du bortser från det ena.
Däremot så går största delen av tiden åt att micra sig in och ut ur med taktik, jo.
Men det är en lögn att säga att det saknar strategi om det är det du fiskar efter. De enda renodlade strategispelen torde vara när det är turn-based och inte realtid, samt ofantligt mycket längre från själva slagfältets hetta, där man bara beodrar arméer till olika positioner på en översiktskarta.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Är detta ett strategi spel eller bara ett taktik spel som förra spelet var?

Är ju både strategi och taktik. Du överlever inte om du bortser från det ena.
Däremot så går största delen av tiden åt att micra sig in och ut ur med taktik, jo.
Men det är en lögn att säga att det saknar strategi om det är det du fiskar efter. De enda renodlade strategispelen torde vara när det är turn-based och inte realtid, samt ofantligt mycket längre från själva slagfältets hetta, där man bara beodrar arméer till olika positioner på en översiktskarta.

Men lägg av, RTS DÅ? Jag menade ju faktiskt som de andra spelen som varit. Gillar inte det där taktiska där man bara har typ 7 enheter etc.


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Men lägg av, RTS DÅ? Jag menade ju faktiskt som de andra spelen som varit. Gillar inte det där taktiska där man bara har typ 7 enheter etc.

Hur många gubbar man micrar spelar ju ingen roll, vare sig det är 30 (7x4) eller 200, RTS har ju ändå alltid fokus på taktiken.
Vill du ha mer strategi, så är det som sagt TBS som du ska köra och inte RTS.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Förhoppningsvis ligger det ett brev från Discshop.se med denna expansionen

Tänkte att jag inte skulle köpa det eftersom Bad Company 2 släpptes precis, men nu kunde jag inte hålla mig längre


signatur

Welcome to the Manglerdome

1
Skriv svar