Medlem

Jag kommer inte köpa Trocamust men jag kommer nog att testa en flaska Trocadero. Vet att jag har druckit det men jag har inget minne av hur det smakar. Låter gott.

Sen vill jag säga att jag tycker det är en kul recension. Gillar att det inte bara är spel som blir recenserade på FZ.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Jag kommer inte köpa Trocamust men jag kommer nog att testa en flaska Trocadero. Vet att jag har druckit det men jag har inget minne av hur det smakar. Låter gott.

Sen vill jag säga att jag tycker det är en kul recension. Gillar att det inte bara är spel som blir recenserade på FZ.

Trocadero är riktigt gott. Jag är diabetiker och dricker mest sockerfritt, och Trocadero Zero är nog den sockerfria läsken som smakar minst sockerfri. Även det sötade originalet är supergod. Så köp dig en flaska kall Trocca och njut! 😀

Medlem
Skrivet av Bennii:

Trocadero är riktigt gott. Jag är diabetiker och dricker mest sockerfritt, och Trocadero Zero är nog den sockerfria läsken som smakar minst sockerfri. Även det sötade originalet är supergod. Så köp dig en flaska kall Trocca och njut! 😀

Har övergått mer och mer mot sockerfritt så då ska jag nog testa Zero. Tycker Pepsi Max och 7-Up Free också är goda sockerfria alternativ.


signatur

PSN: OAKTHYR

Releasehästryttare

Testade varianten med socker idag och kan hålla med om att den va ingen höjdare.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Jo, Vasa la ner Trocadero. Fanns ju både Vasa och Spendrups varianter av Trocadero förr. Nu finns bara Spendrups.

Trocadero ägdes av Saturnus som licenserade ut tillverkningen till flera bryggerier. Spendrups köpte Trocadero 2017 och förnyade aldrig licenserna därav slutade den tillverkas av blandannat Vasa.
Samma sak har hänt med Cuba Cola.

Medlem

Tack vare den här tråden köpte jag mig en flaska Trocadero Zero och det var väldigt gott. Vet inte varför jag inte gett den fler chanser tidigare. Blir nog en standard i kylskåpet tillsammans med Cola Zero nu

Medlem

Trocadero är sjukt övervärderad. Testa Champis betydligt bättre. Testat Trocamust och det var bättre än Trocadero iaf

Releasehästryttare
Skrivet av Shodan:

Trocadero är sjukt övervärderad. Testa Champis betydligt bättre. Testat Trocamust och det var bättre än Trocadero iaf

Testa Portello om du inte redan har, bästa "guld" läsken, överlägset!

Måste testa den vanliga versionen. Brukar alltid vara bäst. Fast Trocadero zero är en av de bättre drickorna med bara sötningsmedel.

KoP
Medlem
Skrivet av Kyrre:

Tack vare den här tråden köpte jag mig en flaska Trocadero Zero och det var väldigt gott. Vet inte varför jag inte gett den fler chanser tidigare. Blir nog en standard i kylskåpet tillsammans med Cola Zero nu

Trocadero Zero är sjukt underskattad, fnös åt den för flera år sedan men när man väl smakade var man fast.

Skrivet av KoP:

Trocadero Zero är sjukt underskattad, fnös åt den för flera år sedan men när man väl smakade var man fast.

Sanning broder


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Provade på ett impulsinköp och smakerna tar ju helt ut varandra så det smakar ingenting. Fick en svag känning av Portello men då som sockerfri utspädd Portello, så mot förväntningarna att det skulle smaka illa så var det ju bättre med ingen smak alls.

Medlem
Skrivet av Devan:

Testa Portello om du inte redan har, bästa "guld" läsken, överlägset!

Jodå fast man blir tyvärr fort less på den glassläsken. Finns ju ripoffs som nortello också

Medlem

Kom hem efter 2 dagars arbete i skogen och fann Trocamust Zero i kylen.
Smakade gott vet inte vad folk klagar på


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Kom hem efter 2 dagars arbete i skogen och fann Trocamust Zero i kylen.
Smakade gott vet inte vad folk klagar på

Smakerna tar ut varann så det smakar för lite troca och för lite must, smaken påminner mest om portello eller nått.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Smakerna tar ut varann så det smakar för lite troca och för lite must, smaken påminner mest om portello eller nått.

Jao jo jag förstår hur du menar, tycker endå den var god. Köpt 2 flaskor till


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Julmust brukar ju bli godare om man spär ut det med nåt. Öl fungerar bra också

Medlem

Testat Trocamusten nu, smakar exakt som Apotekarnes julmust. Förstår inte grejen med denna.

Medlem

Har letat efter trocamust men inte hittat i varken coop, ica eller willys

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Testat Trocamusten nu, smakar exakt som Apotekarnes julmust. Förstår inte grejen med denna.

Jag tror du har fel på smaklökarna, den smakar ju nästan inge must alls.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Jag tror du har fel på smaklökarna, den smakar ju nästan inge must alls.

Kan man ha fel på smaklökarna?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent

Nu har jag fått tag på två flaskor!

Den påminner väldigt mycket om just portello som någon sa här. Jag tycker dock Zero-varianten var mycket godare, det var som något friskare över den. Kanske hade haft lite mer must-smak, men jag gillar den!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Shodan:

Trocadero är sjukt övervärderad. Testa Champis betydligt bättre. Testat Trocamust och det var bättre än Trocadero iaf

Det där är ju som att säga "Coca cola är sjukt övervärderad. Testa julmust istället". Trocadera och Champis har helt olika smaker och båda har sin plats enligt mig. Det enda de har gemensamt är att båda har lite smak av äpple. Champis är äpple och druva och ska gå mer mot champagne-hållet och vara lite torrare osv medan trocadera är apelsin, äpple och koffein och är mer fruktig och läskande. Om vi börjar jämföra alla läsker med äpple i så har ju Pommac sin plats också och där skulle jag nog mer förstå jämförelsen med Champis då både Champis och Pommac brukar användas som barn-dryck när de vuxna dricker Champagne. Jag har nog aldrig sett Trocadera vid en sån tillställning. Även Pomril finns ju, som liksom Trocadero har smaker av apelsin och äpple, men det var längesen jag drack en sån, så jag minns inte riktigt hur de jämför.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Det där är ju som att säga "Coca cola är sjukt övervärderad. Testa julmust istället". Trocadera och Champis har helt olika smaker och båda har sin plats enligt mig. Det enda de har gemensamt är att båda har lite smak av äpple. Champis är äpple och druva och ska gå mer mot champagne-hållet och vara lite torrare osv medan trocadera är apelsin, äpple och koffein och är mer fruktig och läskande. Om vi börjar jämföra alla läsker med äpple i så har ju Pommac sin plats också och där skulle jag nog mer förstå jämförelsen med Champis då både Champis och Pommac brukar användas som barn-dryck när de vuxna dricker Champagne. Jag har nog aldrig sett Trocadera vid en sån tillställning. Även Pomril finns ju, som liksom Trocadero har smaker av apelsin och äpple, men det var längesen jag drack en sån, så jag minns inte riktigt hur de jämför.

Pommac, champis och trocadero är alla i samma familj skulle jag hävda. must är en annan familj

Medlem

Testade Trocamust Zero nyss, bara för att. Ganska god ändå, smakar mest Julmust med en fruktig underton ungefär!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av Shodan:

Pommac, champis och trocadero är alla i samma familj skulle jag hävda. must är en annan familj

Jag vet inte men pommac och champis kan man köpa i stor glasflaska aldrig sett trocadera i det formatet.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag vet inte men pommac och champis kan man köpa i stor glasflaska aldrig sett trocadera i det formatet.

Det spelar väl ingen roll i vilket format eller hur de marknadförs. Innehållet och smaken är densamma.

Har bara sett pommac i stor glasflaska

Medlem
Skrivet av Shodan:

Det spelar väl ingen roll i vilket format eller hur de marknadförs. Innehållet och smaken är densamma.

Har bara sett pommac i stor glasflaska

Nej att det smakar samma tycker jag inte


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej att det smakar samma tycker jag inte

Tycker jag inte heller men det är samma recept med olika frukter

Medlem
Skrivet av Shodan:

Tycker jag inte heller men det är samma recept med olika frukter

"Samma recept"
Ja det kan man väll säga om flesta läsker


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skriv svar