1 miljon spelar dagligen Cyberpunk 2077, hävdar CD Projekt

Robot
1 miljon spelar dagligen Cyberpunk 2077, hävdar CD Projekt

Edgerunners-effekt! Bland annat.

#cyberpunk-2077


Medlem

Det glädjer mig väldigt mycket att de fått en andra chans, för bakom all negativitet döljer sig ett sjukt bra spel.

Medlem

Har precis startat min tredje genomspelning och hittar fortfarande nya ställen eller quests och shards man missat. Sen nu med REDmod så kommer ju fanmade content växa något otroligt också.

Kan även passa på att tipsa om att spelet är på 50% rea just nu på steam:
https://store.steampowered.com/app/1091500/Cyberpunk_2077/

Medlem
Skrivet av B-itta:

Det glädjer mig väldigt mycket att de fått en andra chans, för bakom all negativitet döljer sig ett sjukt bra spel.

Att en sådan situation ens skall förekomma svider fortfarande för mig som hade CDPR som favorit-studio inför releasen.

Har lärt mig en läxa att aldrig någonsin ha tillit till en studio, speciellt inom spelbranschen.

eld
Medlem
Skrivet av B-itta:

Det glädjer mig väldigt mycket att de fått en andra chans, för bakom all negativitet döljer sig ett sjukt bra spel.

Och då är ändå spelet i princip är samma spel som när det släpptes.

Det är nog fler som vågar prova spelet idag, då många vid släpp undvikte spelet då ryktet på stan var att det var en jättekatastorf.

Medlem

Roligt att höra och välförtjänt efter all skit de fått. Verkligen ett helt fantastiskt spel

Medlem
Skrivet av eld:

Och då är ändå spelet i princip är samma spel som när det släpptes.

Det är nog fler som vågar prova spelet idag, då många vid släpp undvikte spelet då ryktet på stan var att det var en jättekatastorf.

Men nog har de fixat en hel del buggar sedan release så riktigt samma spel är det väl inte, nu är väl nextgen verionerna ute oxå för konsolfolket.

Medlem

Nog blev man sugen igen men väntar nog tills DLC kommer om det är nu polisen som kommer fixas bland annat.

Medlem
Skrivet av TheRob:

Att en sådan situation ens skall förekomma svider fortfarande för mig som hade CDPR som favorit-studio inför releasen.

Har lärt mig en läxa att aldrig någonsin ha tillit till en studio, speciellt inom spelbranschen.

Absolut! Samma här, försvarar inte på nåt sätt hur de hanterat släppet. Kändes bara sjukt tråkigt det hela och medan jag spelade tänkte jag på hur många som missar detta underbara spel på grund av all negativitet.

Så denna nyhet gör mig glad

Medlem

Tror jag väntar till Phantom Liberty släpps nästa år. Edgerunners har verkligen väckt intresset igen ! Grym serie!!

Medlem
Skrivet av B-itta:

Absolut! Samma här, försvarar inte på nåt sätt hur de hanterat släppet. Kändes bara sjukt tråkigt det hela och medan jag spelade tänkte jag på hur många som missar detta underbara spel på grund av all negativitet.

Så denna nyhet gör mig glad

den som spelat witcher 3 från start vet något om att vänta på patchar....

Inaktiv

Kan nog bli en genomspelning till efter de gjort sin "AI overhaul" eller vad det nu var tal om.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Det glädjer mig väldigt mycket att de fått en andra chans, för bakom all negativitet döljer sig ett sjukt bra spel.

Gamespot gav spelet en sjua av tio, jag håller med för jag tycker spelet är tråkigt. Witcher 3 är ljusår bättre.

Medlem
Skrivet av landahl:

Gamespot gav spelet en sjua av tio, jag håller med för jag tycker spelet är tråkigt. Witcher 3 är ljusår bättre.

7/10 är ju egentligen ett bra betyg.
Men om man bryr sig om recensioner så gav ju FZ spelet 5/5!

Jag tycker CP77 är ett riktigt bra spel trots sina brister och problem men jag instämmer med dig att Witcher 3 är mycket bättre, faktiskt det bästa som någonsin gjorts! Jag tror inte CDPR någonsin kommer kunna släppa ett spel som får samma genomslag som Witcher 3 fick.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

eld
Medlem
Skrivet av Gaara:

Men nog har de fixat en hel del buggar sedan release så riktigt samma spel är det väl inte, nu är väl nextgen verionerna ute oxå för konsolfolket.

Buggarna är fixade ja, och de största fixades för ett bra tag sen, men själva gameplayet och världen är ju densamma.

Och inget fel med det, det fanns mycket roligt att hämta redan dag 1 om man hade turen att inte stöta på något gamebreaking.

Medlem

Kul att dom får en andra chans! Vet inte om jag hade tur men spelade spelet straxt efter realese(PC) utan några som helst gamebraking buggar och tycker det var ett toppenspel! Största misstaget dom gjorde var nog att välja att även släppa det till förra generationens konsoller. Måste även slå ett stort slag för Edgerunners! Bästa serien på mycket länge ☺️

Medlem

Har de fixat spökstads-känslan?

Testade på release och det fanns bara 1 npc i hela startzonen man kunde prata med.
Alla andra stirrade rakt ut i rymden, rörde sig inte, pratade inte, inget. Som en hög dockor överallt.

Var verkligen en besvikelse.

Är nu npc'er (förutom kanske exakt story-karaktärer) faktiskt uppgraderade, eller klassades de som bra nog än?

Skrivet av Allexz:

Har de fixat spökstads-känslan?

Testade på release och det fanns bara 1 npc i hela startzonen man kunde prata med.
Alla andra stirrade rakt ut i rymden, rörde sig inte, pratade inte, inget. Som en hög dockor överallt.

Var verkligen en besvikelse.

Är nu npc'er (förutom kanske exakt story-karaktärer) faktiskt uppgraderade, eller klassades de som bra nog än?

Det är som tidigare; de flesta som spelar "övertygar" sig själva om att det finns mer i liv i staden än vad det finns. Det är precis som jag och "Dishonored"-spelen. Lite random NCP:er här och där, och jag kallar det en levande stad. Nu är det en ganska dålig jämförelse, helt olika spel så klart, men, men.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Det är som tidigare; de flesta som spelar "övertygar" sig själva om att det finns mer i liv i staden än vad det finns. Det är precis som jag och "Dishonored"-spelen. Lite random NCP:er här och där, och jag kallar det en levande stad. Nu är det en ganska dålig jämförelse, helt olika spel så klart, men, men.

Gick från RDR2 direkt till Cyberpunk .. Inte bästa sättet att uppleva spelet på, vilket jävla skämt i jämförelse!

eld
Medlem
Skrivet av Allexz:

Har de fixat spökstads-känslan?

Testade på release och det fanns bara 1 npc i hela startzonen man kunde prata med.
Alla andra stirrade rakt ut i rymden, rörde sig inte, pratade inte, inget. Som en hög dockor överallt.

Var verkligen en besvikelse.

Är nu npc'er (förutom kanske exakt story-karaktärer) faktiskt uppgraderade, eller klassades de som bra nog än?

Staden _ser_ ut som den mest levande, by far, men känns verkligen inte som det.

Väldigt lite har gjorts för att bättra på detta.

Det finns till en viss del lite exploration, man kan hitta items, uppdrag och sånt ute i det vilda, men världen bör mest hanteras som en vacker transportsträcka mellan uppdragen, och det är fortfarande uppdragen där man hittar det mest spännande.

Skrivet av eld:

Staden _ser_ ut som den mest levande, by far, men känns verkligen inte som det.

Väldigt lite har gjorts för att bättra på detta.

Det finns till en viss del lite exploration, man kan hitta items, uppdrag och sånt ute i det vilda, men världen bör mest hanteras som en vacker transportsträcka mellan uppdragen, och det är fortfarande uppdragen där man hittar det mest spännande.

Nu vill jag inte trampa någon på tårna. Jag är verkligen glad om någon älskar det; men för mig, ger hela staden ett så öde intryck. Jag har nog aldrig stött på ett spel med så mycket kulisser. NPC;er är fel ord för Cyberpunk, de borde kallas "NLE" (Non-Living entities), och det är lite så man känner sig efter en spelsession. Jag ska inte gnälla för mycket. Jag ska testa det en tredje gång när "Phantom Liberty" kommer ut. Att de inte erbjuder detta gratis är en stor gåta.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tråkigt att höra :C tack för svaren dock!

eld
Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Nu vill jag inte trampa någon på tårna. Jag är verkligen glad om någon älskar det; men för mig, ger hela staden ett så öde intryck. Jag har nog aldrig stött på ett spel med så mycket kulisser. NPC;er är fel ord för Cyberpunk, de borde kallas "NLE" (Non-Living entities), och det är lite så man känner sig efter en spelsession. Jag ska inte gnälla för mycket. Jag ska testa det en tredje gång när "Phantom Liberty" kommer ut. Att de inte erbjuder detta gratis är en stor gåta.

Alltså, det var ungefär så jag menade, jag älskar världen hur den ser ut rent visuellt, man kan stå vart man vill och få en helt ny detaljerad vy av den, går verkligen att krypa in i varje vrå i spelet utan att det visuella faller, men det absolut största problemet är att de inte gör något med den världen.

Absolut en död värld, och den tillför inget förutom att med väldigt snygg grafik ta dig från punk a till punkt b. Finns ingen simulation, finns inget liv.

Utan uppdragen så faller spelet totalt, de har byggt en gigantisk och vacker sandlåda men glömt sanden.

Medlem

Tagit upp spelet igen efter att jag pausade det vid release för att vänta på bättre tider.
Ni som spelat spelet mycket; vad är bäst? Köra igenom main story först och sen göra side quests eller göra side quest löpande under main storyns gång? Vad tycker ni är bäst?

Tycker open world-spel är olika där. En del passar det att göra sides på löpande band under main story och i vissa fall på en del spel så blir det bara grötigt och man tappar storyn.

Medlem

Var exakt spelar denna miljonen spelet? På epic eller ps4?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Tagit upp spelet igen efter att jag pausade det vid release för att vänta på bättre tider.
Ni som spelat spelet mycket; vad är bäst? Köra igenom main story först och sen göra side quests eller göra side quest löpande under main storyns gång? Vad tycker ni är bäst?

Tycker open world-spel är olika där. En del passar det att göra sides på löpande band under main story och i vissa fall på en del spel så blir det bara grötigt och man tappar storyn.

Jag har hört att när man gör det sista uppdraget på main questet så blir man utlåst från alla side quests mm till man klarat spelet och eftertexterna rullar.
Sen hamnar man i sista sparfilen och har tillgång till allt i spelet igen. Jag är 15h in i spelet och har 5 uppdrag tror jag kvar på huvudstoryn, för mig personligen så är det kul att bara göra allt sido innehåll i Nightcity just nu eftersom Nightcity är en karaktär i sig. Det gör också main storyn lite mer förankrad i sin omgivning.
Men jag har hört spelare som sträck kört main storyn för dom gillade den så mycket, inget fel i det tycker jag.

eld
Medlem
Skrivet av Deekar:

Tagit upp spelet igen efter att jag pausade det vid release för att vänta på bättre tider.
Ni som spelat spelet mycket; vad är bäst? Köra igenom main story först och sen göra side quests eller göra side quest löpande under main storyns gång? Vad tycker ni är bäst?

Tycker open world-spel är olika där. En del passar det att göra sides på löpande band under main story och i vissa fall på en del spel så blir det bara grötigt och man tappar storyn.

Spelet brukar pausa dig från diverse main quests lite då och då, ge dig lite andrum för att göra andra saker.

Medlem
Skrivet av lajklajk:

Gick från RDR2 direkt till Cyberpunk .. Inte bästa sättet att uppleva spelet på, vilket jävla skämt i jämförelse!

RDR2 förstörde så mycket för mig. Köpte ny dator för ett par år sedan och skulle lira alla coola AAA spel jag inte spelat, dumt nog började jag med RDR2, och det gick inte spela något annat efter det.

Medlem
Skrivet av lajklajk:

Gick från RDR2 direkt till Cyberpunk .. Inte bästa sättet att uppleva spelet på, vilket jävla skämt i jämförelse!

jasså. Själv fick jag spader av lootsystemet och inventoryn. Har än idag inte klarat av att spela genom hela spelet.

ZF
Medlem

Om det här med NPC-folket, så tror jag att de håller sig levande nog om man bara behandlar dem som IRL.

Men klart att börjar man stalka en C och upptäcker att den går sin runda så försvinner den illusionen. Samma med skannande och man noterar att en del namn är väldigt populära.

Sköter man sig själv så noterar man antagligen inte heller att folk (ok, detta har jag förvisso sett i verkligheten med) äter korv i en tugga, eller oavsett könsidentitet stoppar upp mobilen i ändan när de kollat klart på aktiemarknaden eller vad det är. På den enda siten alla i staden är intresserade av såklart.

Skrivet av Hipshot:

Var exakt spelar denna miljonen spelet? På epic eller ps4?

Måste vara Steam?

Playstation rapporter inte antal spelare vad jag vet.

Och på Epic kan det inte gärna vara heller om de inte delat ut spelet gratis än.

12
Skriv svar