Fantastiska omdömen för early access-släppta Slime Rancher 2

Robot
Fantastiska omdömen för early access-släppta Slime Rancher 2
Chefredaktör

Vi spelar Slime Rancher 2 på vår stream nu på lördag kl 20:00: FZplay!

Medlem

Drog ned det på Game pass igår kväll. Hoppas att det innehåller nog mycket nytt från ettan för att kännas fräscht.

Medlem

Gillade första spelet, mer av det och massa nytt är inte fel.
Ska testa ikväll.

Skribent

Min dotter gick upp tidigare idag så hon skulle hinna spela en timme innan skolan. Var som på julafton för henne, hon hade svårt att sova igår. haha


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Johan Lorentzon:

Min dotter gick upp tidigare idag så hon skulle hinna spela en timme innan skolan. Var som på julafton för henne, hon hade svårt att sova igår. haha

Haha, vad härligt Hur lyder expertutlåtandet om spelet så här långt?

Skribent
Skrivet av Jonny Myrén:

Haha, vad härligt Hur lyder expertutlåtandet om spelet så här långt?

Expertlåtandet var att det var svårt att få henne till skolan! haha


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Johan Lorentzon:

Expertlåtandet var att det var svårt att få henne till skolan! haha

Alltså minst 4/5 i betyg. Gott så

Medlem
Medlem
Skrivet av Ribcage:

Drog ned det på Game pass igår kväll. Hoppas att det innehåller nog mycket nytt från ettan för att kännas fräscht.

Det innehåller endast 5st nya slimes, medans 8 gamla saknas. Förutom det finns det inga nya mekaniker och dessutom saknas funktioner som första spelet hade såsom trading, med mera. Dessutom återfinns buggar som existerade i första spelet fortfarande, vilket är skrattretande lyckat gjort. :'D

Skulle inte ens kalla det DLC.

Medlem
Skrivet av tekoppar:

Skulle inte ens kalla det DLC.

Ah, jag testade det och är väl inte helnöjd nej. Det kanske tar sig.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Ah, jag testade det och är väl inte helnöjd nej. Det kanske tar sig.

Jo det kan ju alltid bli bättre. Men normalt sätt brukar man ju utveckla en fortsättning för att man vill utveckla spelet framåt.

Själv hade jag utvecklat interaktionen med slimes sinsemellan, jag hade lagt till en snö slime. Vilket hade varit enkelt gjort tack vare att dem använder öar så väldigt lätt att ha extrema miljöer. Snö slimen hade krävt en kall miljö annars smälter den, men istället för att ha kalla miljön som en uppgradering till plotten hade jag gjort så att man fått lov att slå ihop två andra slimes som då ändrar miljön runt plotten till en kallare. Vilket då hade låtit snö slimen överleva.

Sen hade jag fortsatt med denna idén, till exempel att maskiner nu kräver energi så man skulle kunna använda boom slimes explosioner för att skapa energi och så vidare.

1
Skriv svar