Craig Derrick verkar sugen på att återuppliva Maniac Mansion

Robot
Craig Derrick verkar sugen på att återuppliva Maniac Mansion

Vet han något som vi inte vet?

#Maniac-mansion


Medlem

Dott2 tack.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Riktigt nice, gillade 1:an på NES.

Har dock för mig att spelet är ganska rakt på och inte så mycket humor, men kanske minns fel. Vet dock att det fanns flera olika slut vilket skulle vara nice ifall de löste i en uppföljare.

Skribent

Hemskt gärna!

Medlem

Mer än gärna en remake på Maniac Mansion (med musik från Amiga 500), så som de gjorde med monkey island.
Skulle sen efter det vara toppen med ett Maniac Mansion 2, och kanske till och med ett Zak McKracken and the Alien Mindbenders 2 <3

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Mer än gärna en remake på Maniac Mansion (med musik från Amiga 500), så som de gjorde med monkey island.
Skulle sen efter det vara toppen med ett Maniac Mansion 2, och kanske till och med ett Zak McKracken and the Alien Mindbenders 2 <3

Maniac Mansion 2 finns ju redan i och med Day of the Tentacle så det skulle i såna fall bli nummer tre i serien.
Zak McKraken 2 finns faktiskt i en ambitiös icke officiell utgåva som finns att tanka här:
http://www.mckracken.net/cms/between-timespace-english.html

Skribent
Skrivet av Fearnox:

Riktigt nice, gillade 1:an på NES.

Har dock för mig att spelet är ganska rakt på och inte så mycket humor, men kanske minns fel. Vet dock att det fanns flera olika slut vilket skulle vara nice ifall de löste i en uppföljare.

Humorn är mer subtil, men är osäker på om de ändrade en del av översättningarna på NES? För humorn kunde ju vara rätt mörk också om jag inte minns fel och Nintendo being Nintendo? Jag har dock inte spelat NES-versionen, men har hört att det är en rätt bra adaption till trots.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Hale2000:

Maniac Mansion 2 finns ju redan i och med Day of the Tentacle så det skulle i såna fall bli nummer tre i serien.
Zak McKraken 2 finns faktiskt i en ambitiös icke officiell utgåva som finns att tanka här:
http://www.mckracken.net/cms/between-timespace-english.html

Bör det inte ses mer som en spinn-off?

Jag ska inte säga för mycket då jag inte spelat DOTT, men ska göra det snart.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Humorn är mer subtil, men är osäker på om de ändrade en del av översättningarna på NES? För humorn kunde ju vara rätt mörk också om jag inte minns fel och Nintendo being Nintendo? Jag har dock inte spelat NES-versionen, men har hört att det är en rätt bra adaption till trots.

Ah ok, tyckte ändå att det var väldigt underhållande🙂 Men man var ju rätt liten då, så man kanske inte fatta referenser eller skämt lika bra.

Medlem
Skrivet av Hale2000:

Maniac Mansion 2 finns ju redan i och med Day of the Tentacle så det skulle i såna fall bli nummer tre i serien.
Zak McKraken 2 finns faktiskt i en ambitiös icke officiell utgåva som finns att tanka här:
http://www.mckracken.net/cms/between-timespace-english.html

Bör det inte ses mer som en spinn-off?

Jag ska inte säga för mycket då jag inte spelat DOTT, men ska göra det snart.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Humorn är mer subtil, men är osäker på om de ändrade en del av översättningarna på NES? För humorn kunde ju vara rätt mörk också om jag inte minns fel och Nintendo being Nintendo? Jag har dock inte spelat NES-versionen, men har hört att det är en rätt bra adaption till trots.

Ah ok, tyckte ändå att det var väldigt underhållande🙂 Men man var ju rätt liten då, så man kanske inte fatta referenser eller skämt lika bra.

Fasen, måste se color out of space snart också.

Medlem

Iduno, man. Börjar mest kännas tröttsamt med folk som försöker trumma upp investeringar och coverage genom att spela på nostalgi-kortet.

Det verkar mest vara ett sätt att tjäna stålar på gamla meriter och ett sätt att generera omotiverad hype.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Lixom... Att bli hypead av sånna här projekt känns lika vettigt som att bli hypad av om Ringo Starr skulle köpt rättigheterna till varumärket "The Beatles" och ropat ut att det ska släppas "en ny Beatles-skiva!", idag - år 2022.

Att liknande projekt genererar genuin hype bara för att varumärket som man använder är något som var fett känns ju rätt missvisat och mer än en aning blåst på minst typ 4 olika nivåer.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Dott2 tack.

Kommer ihåg att jag spelade Dott och gillade det skarpt. Till det jag lyckades starta en arkadmaskin där man spelade MM. Jag lyckades inte avsluta den och tröttnade.

Medlem

"Maniac Mansion 3: Day of the tentacle 2"

🤪

Medlem

Älskar Maniac Mansion men troligtvis mest av nostalgiska skäl. Vet inte om jag skulle gå igång på ett nytt MM, men lite ny musik i MM-anda kan de gärna få skapa, sjukt bra!

Medlem

Roliga nyheter. Stor del av min barndom, detta. Får hoppas det blir både något nostalgiskt och passligt nyskapande av det

Skrivet av Anton Q:

Iduno, man. Börjar mest kännas tröttsamt med folk som försöker trumma upp investeringar och coverage genom att spela på nostalgi-kortet.

Det verkar mest vara ett sätt att tjäna stålar på gamla meriter och ett sätt att generera omotiverad hype.

Skrivet av Anton Q:

Lixom... Att bli hypead av sånna här projekt känns lika vettigt som att bli hypad av om Ringo Starr skulle köpt rättigheterna till varumärket "The Beatles" och ropat ut att det ska släppas "en ny Beatles-skiva!", idag - år 2022.

Att liknande projekt genererar genuin hype bara för att varumärket som man använder är något som var fett känns ju rätt missvisat och mer än en aning blåst på minst typ 4 olika nivåer.

Misstänker att du har saker du blir hypad över som vi andra tycker är skittöntigt.

Jag kan uppskatta att du inte gillar detta, men att skriva inte bara en post, men två, som bajsar på detta känns lite som tid du kanske borde investera i något du faktiskt gillar

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Jag kan uppskatta att du inte gillar detta, men att skriva inte bara en post, men två, som bajsar på detta känns lite som tid du kanske borde investera i något du faktiskt gillar

Jag bajsar inte bara specifikt på detta utan på hela den här grejjen med att det anses rimligt att bli hypead av att nån vill förgripa sig på en gammal klassiker, i tjänst till mammon.

Bara två posts som bajsar på detta känns deprimerande futtigt, om något.


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar