Störande spelare i Valorant ska nu märkas efter varje match

Robot
Störande spelare i Valorant ska nu märkas efter varje match

Men det är lite oklart vad som anses vara "störande".

#Riot-games, #Valorant


Medlem

Är det ett automatiskt system utan user-input som triggar dessa "indikatorer"?
Valorants Anti-Cheat är (eller har varit) kernel level så i teori så kan dom läsa av rätt mycket vad spelaren håller på med
T.ex. vara afk med ett script som gör att man inte blir dcad i spelet etc

Men om nu det skulle vara om spelarna fick vara med och rapportera andra så är det rätt garanterat att det kommer leda till större abuse, super vanligt när sånna system finns.
Spelare som anses vara "noobs" blir rapporterade av "pros" och "tryhards"
och i följd så kommer den oskyldiga spelare få en markering, kanske även en ban och kanske även sluta spela spelet alltogether


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Dice valde ju att i början inte ha med VOIP samt scoreboard i bf 2042 av dessa anledningar, lättkränkta personer.

Är det endast jag som ser toxicity en del av gaming? Att kunna göra narr av andra när man vinner, att kunna raga osv? Är det verkligen så svårt att ignorera andra om man inte uppskattar sånt?

Visst toxicity genom att skjuta en teammate år en helt annan sak och skall vara straffbart, men att man ventilerar ut lite annat , och att folk verkligen blir upprörda eller kränkta är bara överdrivet, och det hela har gått för långt

Medlem
Skrivet av Dejch21:

Dice valde ju att i början inte ha med VOIP samt scoreboard i bf 2042 av dessa anledningar, lättkränkta personer.

Är det endast jag som ser toxicity en del av gaming? Att kunna göra narr av andra när man vinner, att kunna raga osv? Är det verkligen så svårt att ignorera andra om man inte uppskattar sånt?

Visst toxicity genom att skjuta en teammate år en helt annan sak och skall vara straffbart, men att man ventilerar ut lite annat , och att folk verkligen blir upprörda eller kränkta är bara överdrivet, och det hela har gått för långt

Fast här handlade det väl om spelförstörande beteende kopplat till gameplay, inte toxiskt beteende som så.

Medlem

Är mitt T-baggande i fara ?

Medlem
Skrivet av ChalleT:

Fast här handlade det väl om spelförstörande beteende kopplat till gameplay, inte toxiskt beteende som så.

De introducerar dessa tillägg just eftersom skaran kräver det, var ju inte länge sen de publicerade att de skulle vara hårdare med toxicity i voice chat, och nu detta.

Samma sak med siege, de introducerade alla de nya funktionerna just eftersom alla klagade på toxicity

Inaktiv

Ja, gaming världen har generellt ett problem med att man beter sig dåligt. Men det har även internet i stort och det är delvis på grund av anonymitet.

Nej, detta är inte sättet att lösa det på.

Snart kommer Alexa spela märka dig när du säger olika svordomar eller pratar skit om Amazon.
Snart kommer vi alla ha kameror och ljudinspelning på oss som sedan granskas av staten och företag.

Skrivet av heady89:

Är mitt T-baggande i fara ?

Tydligen en hel del diskussioner om det.

https://www.roccat.com/blogs/news/riot-has-banned-two-players...

Medlem
Skrivet av Dejch21:

Dice valde ju att i början inte ha med VOIP samt scoreboard i bf 2042 av dessa anledningar, lättkränkta personer.

Är det endast jag som ser toxicity en del av gaming? Att kunna göra narr av andra när man vinner, att kunna raga osv? Är det verkligen så svårt att ignorera andra om man inte uppskattar sånt?

Visst toxicity genom att skjuta en teammate år en helt annan sak och skall vara straffbart, men att man ventilerar ut lite annat , och att folk verkligen blir upprörda eller kränkta är bara överdrivet, och det hela har gått för långt

Så du säger alltså att om man är en person som kämpar med problem med psyket, till exempel som en följd av mobbing under skolåren, och därför har en låg "må dåligt tröskel", så skall man inte ha rätt att lira multiplayer?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Jösses, varför ens lägga en enda tanke och huvudbry åt teabagging?

Skribent

I Valorant får du inte köa competitive på fyra personer heller, för tydligen var det så mycket klagomål på att de fyra röstade ut den femte.

Gällande uppdateringen så gillar jag den om de kommer åt beteendet att folk vill ge upp och börjar fjanta sig när man ligger under med 0-3 eller ännu tidigare ibland. Det kan räcka med att en person i laget gör ett lätt misstag eller missar en enkel kill i typ pickarundan för att surrendervote ska starta. Om de ska börja bestraffa teabaggning eller att man tömmer ett magasin i liket efter den sista snubben innan man deffar spiken så är det ju bara löjligt.

Gällande communityn så brukar CS:GO få klagomål på toxic community, men det är ingenting jämfört med Valorant enligt mig. Lirar mycket hellre solo eller på två i CS:GO än i Valorant. Samtidigt så är det extremt sällan jag lirar CS:GO/Valorant utan att vara fem nuförtiden, så mina erfarenheter har något år på nacken - kan vara annorlunda nu.

Medlem
Skrivet av Dejch21:

Dice valde ju att i början inte ha med VOIP samt scoreboard i bf 2042 av dessa anledningar, lättkränkta personer.

Är det endast jag som ser toxicity en del av gaming? Att kunna göra narr av andra när man vinner, att kunna raga osv? Är det verkligen så svårt att ignorera andra om man inte uppskattar sånt?

Visst toxicity genom att skjuta en teammate år en helt annan sak och skall vara straffbart, men att man ventilerar ut lite annat , och att folk verkligen blir upprörda eller kränkta är bara överdrivet, och det hela har gått för långt

Man spelar ju för att det är kul, inte för att behöva höra massa skit från idioter. "toxicity" är inte "haha vad dålig du är" utan snarare "fucking n-word" "go back to the kitchen".

1
Skriv svar