OnLive släpps i juni

Robot
Medlem
OnLive släpps i juni

ska bli rackarns intressant att följa.

Medlem

Jag tycker det här ser ut som en spännande tjänst, men rätt mig om jag har fel.

1. Du måste betala $15 i månaden för att koppla upp dig mot tjänsten och då ingår bara rätten att ansluta dig mot tjänsten. Inga spel ingår.

2. Om du köper ett spel kommer du inte kunna spela det om du slutar prenumererar på tjänsten!?!

Man måste alltså betala $15 i månaden för att spela de spel man köper genom OnLive...?

Nu har inte priserna för spelen släppts, men jag hoppas verkligen att det är billigare än i butik.

Edit:
Om de hade varit smarta hade de gjort som Spotify, gratis men lite irriterande att spela. Sen sålt premiumkonton för $15-$20/månaden.

Medlem

Kommer bli ett EPIC FAIL!!


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem

Äntligen! Fungerar det här bara i närheten av så bra som de säger att det ska göra blir det här framtidens spelsystem.

Medlem

Angående månadskostnaden ser jag inte den som ett problem. Det verkar som att själva dosan och kontrollen inte kommer kosta mycket. Och med tanke på priset på en ps3:a kommer man kunna spela ett par år på Onlive innan man är uppe i den summan. Och då får man alltid den senaste teknologin till hands.

Dessutom ska det ju fungera både på TV:n, PC:n och Mac:en. Min lilla MacBook Pro ser minst sagt fram emot att få låtsas vara en monsterdator.

Medlem
Skrivet av Peete:

Kommer bli ett EPIC FAIL!!

För en månadskostnad på 15 dollar är värre än en dator för 10000 vid varje ny generation.

Medlem
Skrivet av LantisBo:

Jag tycker det här ser ut som en spännande tjänst, men rätt mig om jag har fel.

1. Du måste betala $15 i månaden för att koppla upp dig mot tjänsten och då ingår bara rätten att ansluta dig mot tjänsten. Inga spel ingår.

2. Om du köper ett spel kommer du inte kunna spela det om du slutar prenumererar på tjänsten!?!

Man måste alltså betala $15 i månaden för att spela de spel man köper genom OnLive...?

Du kan inte få tillgång till din gubbe i WoW om du slutar prenumerera - en kostnad som är ungefär lika mycket som OnLive.

Du får därmed inte tillgång till spelet om du slutar betala månadskostnad. Samma princip med OnLive, så egentligen är det inte något nytt.

Medlem

Sure, detta skulle fungera väldigt bra.. men tyvärr är inte bredbandskapaciteten ikapp datorkapaciteten ännu:P

AW8
Medlem

Så detta kommer att bli moddarnas död?


signatur

PC gamer 'til I die.

Inaktiv
Skrivet av LantisBo:

Nu har inte priserna för spelen släppts, men jag hoppas verkligen att det är billigare än i butik.

Lär totalt inte bli billigare än butikspriserna. Men samtidigt räcker det med en dator för 2-3k för att maxa Crysis, istället för att köpa en dator för 10k. Så det går inte riktigt att bara ta butikspris vs. OnLive.

Medlem
Skrivet av AW8:

Så detta kommer att bli moddarnas död?

gråt

förövrigt så lär det nog gå att få in moddar som också stöds.

Medlem

Det här känns som skräp, ska bli intressant och se hur det fungerar.


signatur
Medlem
Skrivet av AW8:

Så detta kommer att bli moddarnas död?

Det bestämmer spelutvecklarna och deras publishers som alltid. Steam blev ju inte moddarnas död, snarare fick en del ett lyft och jag hittade nya mysiga GoldSrc-projekt.

OnLive hoppas jag fungerar som lovat, men tror inte på det förrän jag har "dosan i handen" och känner att de funkar.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av Dreamtale:
Skrivet av LantisBo:

Jag tycker det här ser ut som en spännande tjänst, men rätt mig om jag har fel.

1. Du måste betala $15 i månaden för att koppla upp dig mot tjänsten och då ingår bara rätten att ansluta dig mot tjänsten. Inga spel ingår.

2. Om du köper ett spel kommer du inte kunna spela det om du slutar prenumererar på tjänsten!?!

Man måste alltså betala $15 i månaden för att spela de spel man köper genom OnLive...?

Du kan inte få tillgång till din gubbe i WoW om du slutar prenumerera - en kostnad som är ungefär lika mycket som OnLive.

Du får därmed inte tillgång till spelet om du slutar betala månadskostnad. Samma princip med OnLive, så egentligen är det inte något nytt.

Fast WoW-karaktären får du via kontot, nu snackar vi om spel som man köpt genom tjänsten. Det vore t.ex. som om Steam hade haft en månadskostnad och slutade man betala den så blev alla spel man köpt därigenom värdelösa.

/ LordDaimos

Medlem

Kommer fortfarande handla mina skivor för jag vill kunna behålla det som jag betalat för.

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Fast WoW-karaktären får du via kontot, nu snackar vi om spel som man köpt genom tjänsten. Det vore t.ex. som om Steam hade haft en månadskostnad och slutade man betala den så blev alla spel man köpt därigenom värdelösa.

/ LordDaimos

Tänk på att utöver månadskostnad för WOW så måste du köpa expansioner också, dessa går på en viss summa och utökar ditt spel eller om man nu ser det på det här viset, ger dig ett nytt spel.

Det är väldig liten skillnad på hur faktiskt WOW samt EQ och något fåtal till MMO som faktiskt vill ha betalt för expansioner där de flesta där ute ger dem ut gratis.

Utöver det, jag tror många inte fattar att denna tjänst var inte gjord för att ta över dator spelandet, den var gjord för de som oftast inte har råd att uppgradera sin dator hela förbannade tiden för att kunna spelade de nya spelen.

hahahahahahaha...... nej tack

Medlem
Skrivet av mobe:

Kommer fortfarande handla mina skivor för jag vill kunna behålla det som jag betalat för.

Du låter som en pension som gömmer sina pengar i sängen bara för att Visa och bankkonto är för high tec för dem.

Medlem

En början på någonting hemskt...

KoP
Medlem
Skrivet av Slaxor:

En början på någonting hemskt...

...för alla bakåtsträvare och alla som upplever allt som är nytt
som ett hot. OnLive blir säkert fint om det fungerar. Finns ju inget som säger att konventinell gaming inte kan koexistera
vid sidan om.

Medlem

Ska bli intressant att se hur det funkar i praktiken. Personligen tror jag att vissa spel kommer funka klockrent (typ Heay Rain) och andra inte alls (något FPS).

Inaktiv

Inget som jag vill ha, vill ha mitt installerat då jag oftast vill modda om mina spel själv.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

detta kommer funka.. i 10 min.. sen blir serverna över belastade pga ett populärt spel
å inte en jäkel kommer kunna spela nåt ungefär som med bad company 2 xD

Medlem

Tycker denna tjänsten verkar riktigt intressant. Ska bli kul att följa.
Och även om detta inte skulle fungera så kan det iaf vara startskottet på något nytt.

Någon måste våga ta första steget.

Medlem
Skrivet av Pojii:
Skrivet av mobe:

Kommer fortfarande handla mina skivor för jag vill kunna behålla det som jag betalat för.

Du låter som en pension som gömmer sina pengar i sängen bara för att Visa och bankkonto är för high tec för dem.

För du vill säkert att något du betalt för ska bli oanvändbart så fort du slutat betalat månadsavgiften?

Medlem

ska man ha månadskostnad ska man fan får spel till tycker jag... palla betala för ett vänsystem, kan man lika bra köra på icq aol eller msn haha.. fjantigt


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem

Uppgraderade min dator för 2 år sen, spelar alla dagens spel.

onLive och en kostnad på 15 dollar gånger 24 månader = 360 dollar = 2,500kr + spelen du måste betala för som du aldrig får behålla om du avslutar din prenumeration. Dessutom kan man sälja sin dator för några tusen, ska själv sälja min för runt 3k, vilket gör att skillnaden inte blir speciellt stor i slutändan.

Och detta förutsätter att servrarna håller, bara kolla Assassins Creed 2 som var ospelbart i 2 dar efter släppet. Räkna då med hur många gånger du vill spela ett spel, och servrarna är nere för "service".

Medlem

Hoppas det fungerar bättre än BC2's servrar.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag tror det kommer gå hem, fast jag tror inte att många kommer köpa detta.

Själv gillar jag inte mmorpg pga att man bara kan spela när man betalar varje månad, och onlive är ju alla spelen kopplade till ett account, och för att använda accountet så måste man ju betala...

och själv älskar jag mods, kommer aldrig gå med i onlive.

Jag gillar steam- kan spela alla single player spel offline, om jag vill, och så lätt med moddar.
Steam- here to stay!

12
Skriv svar