GTR Revival - uppföljare till hyllade racingsimmen GTR 2

Robot
GTR Revival - uppföljare till hyllade racingsimmen GTR 2

"Hardcore, inga kompromisser" lovar alltid lika hype-glada Ian Bell.

#gt-legends, #gtr, #gtr-2, #gtr-revival


Medlem

NFS Shift och Shift2 var så grymma spel!
Inte simulatorer, men inte riktigt arkad heller, men fantastisk inlevelse och stämning och underbara soundtracks!

GTR har jag aldrig spelat men hört mycket bra om dem.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Redaktör
Skrivet av Soulless:

NFS Shift och Shift2 var så grymma spel!
Inte simulatorer, men inte riktigt arkad heller, men fantastisk inlevelse och stämning och underbara soundtracks!

GTR har jag aldrig spelat men hört mycket bra om dem.

Jag har aldrig riktigt fastnat för deras spel, de är för ojämna. Shift 2 kändes som att köra container på hjul eller båt. PCars 1-2 är fantastiska med rätt bilar och settings på bra banor (och spelen har bra banor!) men andra kärror går knappt att få runt. Inför första spelet hade de pressvisning på Brands Hatch och vi fick köra riktiga bilar (BMW M3 och Formel Rookie, den sista var svinkul!) på korta sträckningen. Senare testade jag samma bilar och bana i spelet, och Formeln gick knappt att få runt - däcken kändes som tvål. Fanns väldigt få likheter där.

Sen tar jag allt Ian Bell lovar med viss vaksamhet - han har en stor mun.


signatur
Medlem
Skrivet av Soulless:

NFS Shift och Shift2 var så grymma spel!
Inte simulatorer, men inte riktigt arkad heller, men fantastisk inlevelse och stämning och underbara soundtracks!

GTR har jag aldrig spelat men hört mycket bra om dem.

Jag älskar shift1/2, hör sällan folk prata om dessa spel.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

ELF
Medlem
Skrivet av Soulless:

NFS Shift och Shift2 var så grymma spel!
Inte simulatorer, men inte riktigt arkad heller, men fantastisk inlevelse och stämning och underbara soundtracks!

GTR har jag aldrig spelat men hört mycket bra om dem.

GTR Evolution är riktigt bra. Jag har dock aldrig kört GTR 2.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag har aldrig riktigt fastnat för deras spel, de är för ojämna. Shift 2 kändes som att köra container på hjul eller båt. PCars 1-2 är fantastiska med rätt bilar och settings på bra banor (och spelen har bra banor!) men andra kärror går knappt att få runt. Inför första spelet hade de pressvisning på Brands Hatch och vi fick köra riktiga bilar (BMW M3 och Formel Rookie, den sista var svinkul!) på korta sträckningen. Senare testade jag samma bilar och bana i spelet, och Formeln gick knappt att få runt - däcken kändes som tvål. Fanns väldigt få likheter där.

Sen tar jag allt Ian Bell lovar med viss vaksamhet - han har en stor mun.

Säkert sant, Shift var ju inte heller uttalat någon simulator, bara att de skulle ta ett steg "närmare" simracing jämfört med hur NFS hade blivit på den tiden. Men atmosfären i shift spelen är oslagbar!

pCars var väl mer en äkta simsatsning, som jag förstått på många inte är en särskilt realistisk sådan. Men JÄDRAR vad kul jag haft med pCars2 och VR!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Ytterst få racing sim man har fått lika bra fartkänsla i som GTR2.

Medlem

Spelade GTR 2 som bara den back in the day, även massor online. Var riktigt skoj o nästan alla som jag körde med körde schysst så det blev ofta jämna o bra race. Så oavsett vad Mr Bell säger ser jag då fram emot det, har alltid velat ha en uppföljare till GTR 2


signatur

Nothing is power without Control

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Ytterst få racing sim man har fått lika bra fartkänsla i som GTR2.
https://www.youtube.com/watch?v=-0xkkpH_41c&t=450s

Vilka minnen man får! O Bmw M3 GTR som han kör om strax efter depå-stoppet, var sä jäkla skönt ljud i den, körde nog den mest tror jag 😋


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

IMO körkänslan hand-i-hand med ljudet i Simbins GTR-spel var det som kändes så nykläckade med simulatorn. Jao, och dess våldsamma musik i verkstaden.

Minns ett lopp på gamla vita trästolen i GTR (2?). 911 RS på banan BRNO, slogs och blev jagad av en likadan bilmodell flertalet lopp medan skinkorna krampa. Det blev intensivt och slutligen fick jag ge upp min position.

Rolig smörja. Fast lådbilarnas GT Legends är lite mer förlåtande och roligt.

1
Skriv svar