De värsta läckorna i spelhistorien

Robot
De värsta läckorna i spelhistorien

GTA 6 var inte först - spelhistorien läcker som ett såll.

#gta-6, #läcka


Medlem

Mycket spännande läsning mr. Lorenzo. Berömde ju Myren tidigare idag så här får du även en klapp på axeln. Kul läsning!..

@Johan Lorentzon


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Skribent
Skrivet av CARTMAN:

Mycket spännande läsning mr. Lorenzo. Berömde ju Myren tidigare idag så här får du även en klapp på axeln. Kul läsning!..

@Johan Lorentzon

Tack! Det värmer en gammal man


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Mins när Half-life 2 läkte ut på nätet och jag tankade hem någon bana under en bro. Jag gillade känslan i hur man rörde sig precis som i half-life 1.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Mins när Half-life 2 läkte ut på nätet och jag tankade hem någon bana under en bro. Jag gillade känslan i hur man rörde sig precis som i half-life 1.

Fast det gör man väl i slutliga spelet också? Bara lite ljud som ändrades? Har säkert fel men minns hl1 och 2 rätt lika.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Avstängd

Jag var runt 13 år när Half-Life 2 kom tror jag så jag minns inget om några läckor eller så. Dessutom var internet inte lika "utforskat" och "vedertaget" då som nu.

Å andra sidan kan jag berätta att sättet jag fick spela Half-Life 2 var att jag gick in på en DC++ server på den tiden och hittade ett textdokument som hette något i stil med "Half-Life 2 cdkey.txt".

Jag laddade hem det. Startade Steam och provade att aktivera cd-nyckeln - och det GICK!!!! Det mest osannolika jag någonsin har varit med. Eller var det oerhört vanligt med generering av oäkta (men fungerande) CD-nycklar till Steamspel under tidiga 2000-talet?

Medlem

Minns hl2 läckan. Jag och kompisen laddade ner den och spelade co-op. Man kunde spela testbanan som valve hade när dom visade fysik motorn.

Lekte en hel del i den banan och tyckte att det var så coolt att kunna se en tunna ramla ner.

Kunde starta en heldel banor via konsolen.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Fast det gör man väl i slutliga spelet också? Bara lite ljud som ändrades? Har säkert fel men minns hl1 och 2 rätt lika.

Ja visst, men när jag testade "demot" eller vad man ska kalla det, då visste man ju inte hur det skulle bli. Att känslan var så lik vart jag glad över.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Medlem
Skrivet av AplAy:

Jag var runt 13 år när Half-Life 2 kom tror jag så jag minns inget om några läckor eller så. Dessutom var internet inte lika "utforskat" och "vedertaget" då som nu.

Å andra sidan kan jag berätta att sättet jag fick spela Half-Life 2 var att jag gick in på en DC++ server på den tiden och hittade ett textdokument som hette något i stil med "Half-Life 2 cdkey.txt".

Jag laddade hem det. Startade Steam och provade att aktivera cd-nyckeln - och det GICK!!!! Det mest osannolika jag någonsin har varit med. Eller var det oerhört vanligt med generering av oäkta (men fungerande) CD-nycklar till Steamspel under tidiga 2000-talet?

Hehe ja jag minns sånt också. Inte just med HL2 men andra spel. Steam var nog inte lika avancerat på den tiden som nu

Medlem

Gick slutet på första året på gymnasiet när doom 3-läckan kom ut. Hade en klasskamrat vars farsa som ägde en datorbutik där de visade upp doom 3 alphan på en dator. Var nog en av de häftigaste upplevelserna att få se doom 3 alphan "in action" när någon spelade det. Även för sin tid var det imponerande trots att det bara var en alpha. Men det var inte många fps där inte även på toppkortet på den tiden. Är snart 20 år sedan.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Gnällkuk
Skrivet av AplAy:

Jag var runt 13 år när Half-Life 2 kom tror jag så jag minns inget om några läckor eller så. Dessutom var internet inte lika "utforskat" och "vedertaget" då som nu.

Å andra sidan kan jag berätta att sättet jag fick spela Half-Life 2 var att jag gick in på en DC++ server på den tiden och hittade ett textdokument som hette något i stil med "Half-Life 2 cdkey.txt".

Jag laddade hem det. Startade Steam och provade att aktivera cd-nyckeln - och det GICK!!!! Det mest osannolika jag någonsin har varit med. Eller var det oerhört vanligt med generering av oäkta (men fungerande) CD-nycklar till Steamspel under tidiga 2000-talet?

Knäcker man algoritmen för hur nycklarna genereras så kan man ju skapa egna nycklar. På den tiden fanns det säker masterkeys också. Därav att det förr i tiden fanns keygens.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd
Skrivet av trickeh2k:

Knäcker man algoritmen för hur nycklarna genereras så kan man ju skapa egna nycklar. På den tiden fanns det säker masterkeys också. Därav att det förr i tiden fanns keygens.

Sant och när man aktiverade nycklar mot Steam på den tiden så var det nog bara mot algoritmen som nyckeln jämfördes mot ("är nyckeln producerad utifrån följande algoritm?") istället för mot en begränsad databas med färdiga nycklar där det då måste matcha någon trots att nyckeln kanske ändå skulle ha varit giltig (samma algoritm i grunden).

Medlem

Kände inte till att Kotaku läckt manuset till Fallout 4...

Men mitt under frukosten, samma dag som Fallout 4 släpptes, bläddrade jag förbi en bild på Imgur som förklarade exakt vad som hade hänt med ens bortrövade son


signatur

-Dictated but not read.

1
Skriv svar