Diskutera - Bästa äventyrsspelet?

It's not a lake, it's an ocean

Hmm. Hur definierar man äventyr?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

phi
Medlem

Topp 5:

1. Monkey Island 2
2. Sam & Max
3. Full Throttle
4. Discworld
5. Broken Sword

Medlem

Äldre seriöst: Indiana Jones and the Fate of Atlantis. Kul med tre möjjliga vägar. Lagom logiska pussel
Äldre humor: Simon the Sorcerer 1+2. Ologiska, men fin pixelgrafik ger hög stämning. Minns jag tyckte humorn var bra då.

Nyare seriöst: Telltales Walking Dead. Slutet på säsong 1 är oförglömligt, och för mig ett av gameings ikoniska ögonblick.
Nyare humor: Tales of the Borderlands. Jag skrattade så jag grät vid tillfällen

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Day of the Tentacle från 1993 kommer nog att alltid vara min favorit, fullkomligt älskar humorn i det spelet. Gillar även Discworld Noir väldigt mycket, önskar att ScummVM stödde det spelet.

Kul med en likasinnad! Day of the Tentacle är mitt favoritspel när det kommer till äventyr. Helt fantastisk humor.

Medlem

Oj... det här går ju knappt att svara på. Kommer bli irriterad och glömma ett gäng som borde vara med:

1) Indiana Jones and the Fate of Atlantis
2) The Dig
3) Zak McKraken and the Alien Mindbenders
4) Broken Sword 1
5) Beneath a Steel Sky
6) Simon the Sorcerer 1 & 2
7) Monkey Island 1 (inte tvåan)
8) Maniac Mansion
9) Day of the Tentacle
10) Gemini Rue (Wadjet Eye Games är förvånansvärt duktiga faktiskt!)

Fate of Atlantis är ohotad etta, men resten kan röra sig lite upp och ner i listan.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

FM-guru
F.d. Sisyr

Grim Fandango. Är inte överdrivet välbevandrad i genren, men Grim Fandango är helt fantastiskt.

Medlem

Bland pekaklicka är Gabriel Knight och Broken sword serierna är bland de bättre. Sins of the fathers remake är trevlig t.ex.

Bland nyare spel rekommenderar jag Unawoved och Gray Matter

Väntar nu in The excavation of Hobbes barrow.

Medlem

1. Manhunter - New York
2. Walking Dead
3. Tales from the Borderlands
4. Day of the tentacle
5. Cat lady

Medlem

2 riktigt bra spel är:
Little big adventure 2 &
Neverhood


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Fan vad man plöjde peka-klicka spel på 90-talet ❤️

Är aå jäkla mycket bra så svårt att välja en favorit..
Monkey Island, Discworld, Simon the Sorcerer och Broken Sword serierna står högt i kurs.

Men tänker nog slå ett slag för Monkey Island 3 ändå, inte det självklara valet kanske, men tycker det är fantastiskt mysigt.

Medlem

Little big adventure och Uncharted 4.
Om inte skyrim räknas, för i så fall Skyrim 😆

Medlem

Ingen som har sagt Den Längsta Resan/The Longest Journey från 1999?

Första äventyrsspelet som jag körde på min första egna dator.
En otrolig resa minst sagt och rätt långt för att vara äventyrsspel.

rug
Medlem

Kings Quest och Police Quest-serierna! <3

Medlem

Måste lägga till ett ytterligare grymt spel som jag helt hade förskingrat och det är ju World of Warcraft.

När jag var 14 år och det släpptes så trollband det mig helt och hållet. En värld som bara tycktes bli större desto mer man upptäckte. Att leta efter drops och rarespawns på thottbot, hitta BoE epics som man inte visste fanns, försöka bugga sig in till Hyjal och upp och ner för klippor och berg och dricka 100 noggenfoggers. Kommer aldrig glömma hur det spelet sög in mig så hårt så jag aldrig riktigt kommit ifrån det. Ska kliva in på WotLK nu för att jag fått lite cravings igen.

12
Skriv svar