CD Projekt Red firar 20-årsjubileum

Robot
CD Projekt Red firar 20-årsjubileum
Medlem

Tiden går så fort..
Kul att det tuffar vidare för CD Projekt Red 🥳

Medlem

Efter "nextgen" uppgraderingen av Witcher 3 kommer jag nog köra det en vända till. Sen blir det expansionen till Cyberpunk 2077. Men efter det undrar jag om det inte är en rätt lång väntan till nästa spel. Undantaget eventuella mindre produktioner i stil med Gwent.

Skribent
Skrivet av Fulci:

Efter "nextgen" uppgraderingen av Witcher 3 kommer jag nog köra det en vända till. Sen blir det expansionen till Cyberpunk 2077. Men efter det undrar jag om det inte är en rätt lång väntan till nästa spel. Undantaget eventuella mindre produktioner som Gwent.

Witcher 4 är väl nästa stora projekt och det är nog många år bort.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Witcher 4 är väl nästa stora projekt och det är nog många år bort.

Precis, känns väldigt avlägset.

Medlem
Medlem

Ffffffffffffffffffffffffffffast travel.

Ett annat gott minne är när kompisen berättade om hur han helt ofrivilligt slöts upp i partnerskap med Dandelion i Witcher 3.

Geeks Gaming
Skrivet av GooGeL:

<Uppladdad bildlänk>

Ffffffffffffffffffffffffffffast travel.

Ett annat gott minne är när kompisen berättade om hur han helt ofrivilligt slöts upp i partnerskap med Dandelion i Witcher 3.

”Ofrivilligt”… grabben är ju tokcharmig!

Medlem

Bästa minnet måste ju vara Witcher 3 i stort. Grymt spel. Har sett många klaga på combaten i det spelet men jag har inte en aning om varför, det är ju i princip Dark Souls combat fast med lite extra fluff.

Medlem

Ej spelat Witcher-serien så mitt bästa minnet är nog installationen av CP2077 ;-P

Medlem
Tiden flyger

Mitt första möte med The Witcher var denna strip från Penny Arcade. Och tydligen är det snart 20 år sen. Jösses...

Medlem

Vilken tillfällighet. Jag faktiskt och lirade TW3 i 5-6 timmar idag!

Riktigt Riktigt bra spel!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

The Witcher 1 är helt klart min bästa spelupplevelse i serien, vilket otroligt spel som jag kört igenom alldeles för många gånger

Skribent
Skrivet av Vercadi:

The Witcher 1 är helt klart min bästa spelupplevelse i serien, vilket otroligt spel som jag kört igenom alldeles för många gånger

1an var speciell för mig också även om spelet åldrats rätt dåligt. Men det finns något speciellt med det, stämningen var och är fortfarande fantastisk. Geralt ser också mer ut som jag föreställer mig från boken, lite så där awkward och "ful", ingen hunk som han blev senare.

Jag var väldigt insatt i Neverwinter Nights och dess mod-communityn på den tiden också, så se vad CDPR gjorde med Aurora-motorn var sjukt inspirerande.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

1an var speciell för mig också även om spelet åldrats rätt dåligt.

Det kommer säkert en remaster.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Det kommer säkert en remaster.

De jobbade på en, men den skrotades. Tror det var till 360 och PS3. Om jag inte minns fel släpptes de till och med en teaser.

Edit: Rise of the White Wolf skulle spelet heta.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

De jobbade på en, men den skrotades. Tror det var till 360 och PS3. Om jag inte minns fel släpptes de till och med en teaser.

Edit: Rise of the White Wolf skulle spelet heta.

https://www.youtube.com/watch?v=jiczaOiuvdw

Attans, hade ingen aning om att det var på G en gång i tiden. Hade älskat att se en Witcher 1 Remaster till konsol. Gillar inte att köra med mus och tangentbord så det tar emot att spela det på PC.

Skribent
Skrivet av Påskmust:

Attans, hade ingen aning om att det var på G en gång i tiden. Hade älskat att se en Witcher 1 Remaster till konsol. Gillar inte att köra med mus och tangentbord så det tar emot att spela det på PC.

Jag tror tanken var att remastra det till nya Witcher 2s spelmotor och sen släppa det innan 2an så konsolspelarna skulle få chansen att köra 1an. Spelen hänger ju till trots ihop, men att de senare resonerade så att det är smartare att lägga alla resurser på 2an.

Modellen på Geralt där i videon är ganska exakt hur jag såg honom från böckerna. Inte lika tanig som i 1an, men inte så musklig som han är i 3an heller.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar