The Last of Us-serien har fått en längre trailer

Robot
The Last of Us-serien har fått en längre trailer

Lutande skyskrapor, clickers och annat bekant.

#Hbo, #The-last-of-us, #Tv-serier


Oh det ser bra ut! PEPP!

Medlem

Ser riktigt bra ut! Positivt överraskad.

Medlem

Hank Williams! Kung! Utöver val av musik så ser det också ganska bra ut


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Musiken är ganska missvisande inte samma stämningsfulla som i spelet och musiken gör mycket i The Last of Us. Men tycker det ser bra ut.

Medlem
Medlem
Skrivet av Rhymst:

Musiken är ganska missvisande inte samma stämningsfulla som i spelet och musiken gör mycket i The Last of Us. Men tycker det ser bra ut.

Om jag minns rätt var det samma musik i en last of us trailer vid spelsläppet av första spelet

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Musiken är ganska missvisande inte samma stämningsfulla som i spelet och musiken gör mycket i The Last of Us. Men tycker det ser bra ut.

Nu var det länge sedan jag spelade men just denna låt är väl med i spelet?

Edit: Enligt Wikipedia är ju till och med en av delarna i spelet döpt efter låten.

"Aside from the official soundtracks, licensed tracks also appear in the game. In the main game, during the section titled "Alone and Forsaken", Joel and Ellie listen to the songs "I'll Never Get Out of This World Alive" and "Alone and Forsaken", both by Hank Williams."

Medlem

Såg ju faktiskt förvånansvärt bra ut. Jag är pepp jag med!

Medlem

Det blir nog bra så länge man slipper se något av den fanatiska religiösa sekten som dominerade i uppföljaren i spelvärlden som bör benämnas som terrorister och därmed motarbetas till 100%. Man kan inte skapa botemedel genom att tro att det är en enkel lösning. Se bara på mästerverket I Am Legend, vetenskap är något man kan lära sig av.

Medlem

Ellie ser ju helt fel ut, kunde dom inte tagit nån mer olik person ?

Medlem
Skrivet av Margy:

Nu var det länge sedan jag spelade men just denna låt är väl med i spelet?

Edit: Enligt Wikipedia är ju till och med en av delarna i spelet döpt efter låten.

"Aside from the official soundtracks, licensed tracks also appear in the game. In the main game, during the section titled "Alone and Forsaken", Joel and Ellie listen to the songs "I'll Never Get Out of This World Alive" and "Alone and Forsaken", both by Hank Williams."

Okej inget jag kommer ihåg faktiskt när jag tänker på The Last of Us tänker jag alltid på Gustavo Santaolalla stämningsfulla akustiska gitarr i "lågt tempo" men aja la väl inte det på minnet då!

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Ellie ser ju helt fel ut, kunde dom inte tagit nån mer olik person ?

Håller med men tvivlar inte en sekund på att Bella Ramsey kan spela rollen som Ellie mycket bra.

eld
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Håller med men tvivlar inte en sekund på att Bella Ramsey kan spela rollen som Ellie mycket bra.

Precis, jag litar på att de hittade exakt vad de ville ha för ellie!

Medlem

Tråkigt när det kommer trailers och liknande till spel/filmer som är långt bort. De lockar väl ändå inte några nya prenumeranter förrän serien är släppt.

Skrivet av SWEBarb:

Ellie ser ju helt fel ut, kunde dom inte tagit nån mer olik person ?

Nu säger jag inte att det är så men jag ser hellre en skådespelare som får rollen baserat på prestation än utseende.
Och det spelar inte mig någon roll om karaktärerna är likadana som i spelet.
Ser fram emot serien ändå.

Medlem

Detta kan bli riktigt bra

Medlem

Ser riktigt bra ut. Hoppas bara att den kommer innan sammanslagningen mellan HBO Max och Discovery Plus.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Ser riktigt bra ut. Hoppas bara att den kommer innan sammanslagningen mellan HBO Max och Discovery Plus.

Tyckte de skrev att sammanslagning här skulle ske 2024. 2023 i vissa regioner.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Nu säger jag inte att det är så men jag ser hellre en skådespelare som får rollen baserat på prestation än utseende.
Och det spelar inte mig någon roll om karaktärerna är likadana som i spelet.
Ser fram emot serien ändå.

Håller med till 100%. I varenda kommentarstråd om den här trailern sen man samma kommentar om hur hon inte ser ut som Ellie i spelet, men det är ju verkligen långt ifrån det viktigaste.

Medlem
Skrivet av fooobar:

Tyckte de skrev att sammanslagning här skulle ske 2024. 2023 i vissa regioner.

Ja så kanske det var. 2023 var bara ett årtal jag lagt på minnet med sammanslagningen.

Medlem

Alltid lika kul när folk tror att dessa dyra och välproducerade serier skapas endast för fans av spelet/boken/whatever.
"Varför ser inte Ellie exakt ut som hon gör i spelet?!? Denna personen hade passat mycket bättre!!!"

Det är inte en fan film och dessa produceras för en bra mycket bredare publik än bara fansen av original materialet.

Medlem
Skrivet av RaXha:

Håller med till 100%. I varenda kommentarstråd om den här trailern sen man samma kommentar om hur hon inte ser ut som Ellie i spelet, men det är ju verkligen långt ifrån det viktigaste.

Inte bara det utan även kränkande kommentarer, mobbning av vuxna människor på internet. Vissa Gamers är riktigt patetiska.

Medlem
Skrivet av Margy:

Nu var det länge sedan jag spelade men just denna låt är väl med i spelet?

Edit: Enligt Wikipedia är ju till och med en av delarna i spelet döpt efter låten.

"Aside from the official soundtracks, licensed tracks also appear in the game. In the main game, during the section titled "Alone and Forsaken", Joel and Ellie listen to the songs "I'll Never Get Out of This World Alive" and "Alone and Forsaken", both by Hank Williams."

Hanks Williams stämningsfulla Alone and Forsaken är mycket riktigt med i spelet. Den låten spelas i bilradion när man glider in i Pittsburgh i kaptlet som är döpt efter låten. Den passar väldigt bra in i spelet och jag blev glad när de använde den i trailern.

It's not a lake, it's an ocean

Ser väldigt bra ut. Jag kan inte släppa vilken felcastning de har gjort för Ellie, men hon kanske smälter in i rollen allt eftersom. De verkar vara rätt trogna spelet i miljöer och handling, vilket är det viktigaste.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Ser lovande ut! 👍 Dock känner jag inte till låten alls, varken från Part I eller II. 🤷

Medlem
Skrivet av A1200G:

Ser lovande ut! 👍 Dock känner jag inte till låten alls, varken från Part I eller II. 🤷

Den spelas under bilkraschen i första spelet. Alone and Forsaken med Hank Williams.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Ser väldigt bra ut. Jag kan inte släppa vilken felcastning de har gjort för Ellie, men hon kanske smälter in i rollen allt eftersom. De verkar vara rätt trogna spelet i miljöer och handling, vilket är det viktigaste.

I och med att det är en adaption så behöver hon givetvis inte se ut som Ellie, men jag håller ändå med dig, det skaver lite. Hon är utseendemässigt väldigt långt ifrån och jag har också lite svårt att se Bella spela lika sarkastisk och "whitty" som Ellie bör vara. Jag kan såklart ha fel.

Jag tycker dock att Joel och Ellie i spelen redan är så mänskliga att jag i princip relaterar till dem som verkliga människor. Lite av tveksamheten grundar sig såklart i det.

eld
Medlem
Skrivet av Ruffles:

Ser väldigt bra ut. Jag kan inte släppa vilken felcastning de har gjort för Ellie, men hon kanske smälter in i rollen allt eftersom. De verkar vara rätt trogna spelet i miljöer och handling, vilket är det viktigaste.

Det är ju en så stor del av karaktären, så vet inte varför de helt plötsligt skulle säga "näe hon kan ju inte agera så"

Skådespelare helt enkelt, blir för mycket typecasting för att folk ger sig in i tanken att en skådespelare inte kan skådespela.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av eld:

Det är ju en så stor del av karaktären, så vet inte varför de helt plötsligt skulle säga "näe hon kan ju inte agera så"

Skådespelare helt enkelt, blir för mycket typecasting för att folk ger sig in i tanken att en skådespelare inte kan skådespela.

Det fans alltid vill är att skådespelaren ska se ut som karaktären hon/han ska spela i största möjliga mån. Det är inte så konstigt, egentligen. Det är delvis därför jag hade hoppats på Kaitlyn Dever som Ellie. Hon är närmast porträttlik och, vilket förstås spelar roll, en förbannat bra skådespelare.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Det fans alltid vill är att skådespelaren ska se ut som karaktären hon/han ska spela i största möjliga mån. Det är inte så konstigt, egentligen. Det är delvis därför jag hade hoppats på Kaitlyn Dever som Ellie. Hon är närmast porträttlik och, vilket förstås spelar roll, en förbannat bra skådespelare.

https://i.imgur.com/kLsp0bJ.png

En 25 årig kvinna som ska spela en 14 årig flicka? Skulle kanske funka för Part 2 men nja, skulle bli väldigt märkligt i första delen.
Jag tycker det är dock lite konstigt att haka upp sig på just utseendet. Ellies karaktär är inte hennes utseende. Pedro är för den delen inte så lik Joel heller, men jag vet att han kommer göra ett fantastiskt jobb just för att han är en bra skådespelare.

12
Skriv svar