OnLive släpps i juni

Medlem

Om detta skulle visa sig funkar bra tror jag det blir konsolernas förlust, inte datorns.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Hoppas det fungerar och sprider sig till våra breddgrader.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Antingen epic win eller epic fail. Beror väl bara på hur de ska få casuals att använda det här.

Medlem

fail.. det blir ju fan lite mycket betalande.. i slut ändan så är det ju billigare att köpa sig en dator

Medlem

Det blir nog fail tror jag, månadsavgiften är alldeles för hög. Den skulle vara låg som typ 20kr/mån o sen får de betalt genom spelen som säljs eller nåt...

Som sagt i denna v1.0 tror jag på fail!

Medlem

Jag tror inte riktigt ni förstår vilka bandbreddskrav en sådan här tjänst ställer. Det är klart det kostar pengar att strömma material som kräver 1.5-5Mbit/s och att finanisera det med spel funkar inte riktigt det heller. Först och främst ska spelutvecklaren/utgivaren ha betalt och sedan ska OnLive uppskatta ungefär hur mycket bandbredd spelaren kommer använda. Bandbredden kostar pengar och hårdvaran kostar pengar. Spellicenser blir dessutom en kostnad för OnLive. Allt det ska täckas av användarna som då kommer åka på en månadsavgift, precis som de gör för mobil- och bredbandsabbonemang. Inget konstigt här inte.

Jag tror fortfarande att tjänsten kommer floppa. Orka "HD" när "HD" bara är 1024x768 och det är det högsta du kan få. Låg upplösning förstör spelglädjen, speciellt när var och varannan kotte sitter med en FullHD 42":are eller schysst datorskärm.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

360'n har månadskostnad den med men den gnäller ingen över.
ang kontot så lär man ju ha sina köpta spel kopplat till sitt konto oavsett om man inte betalar på någon månad. går förmodligen inte att spela utan att betala men inte kan man bli av med allt man köpt bara för att betalning uteblir?

Medlem
Skrivet av GAMERZQNE:

360'n har månadskostnad den med men den gnäller ingen över.
ang kontot så lär man ju ha sina köpta spel kopplat till sitt konto oavsett om man inte betalar på någon månad. går förmodligen inte att spela utan att betala men inte kan man bli av med allt man köpt bara för att betalning uteblir?

Nej?
Live guld kostar däremot, per månad, 3 månader, halvår eller år. Dock så blir den summan drygt 350kr/år vilket inte är direkt jämförbart då du får många andra funktioner också.

Dock så vore det inte helt dumt om Onlinve skulle fungera, Steam behöver klart konkurrens, och Nvidia/ATI måste lära sig optimera sina produkter bättre. Idag får du för 5000kr ett kort som klarar av spel i högst 2år, det är skrämmande när en processor för samma summa håller klassen i minst 4-5år.

Inaktiv
Skrivet av GAMERZQNE:

360'n har månadskostnad den med men den gnäller ingen över.

Det gör jag vist. Men om jag nu inte vill vara guldmedlem så kan jag sluta med det men ändå spela alla mina spel.

Själv har jag väldigt svårt för konceptet att man skall pröjsa för att få tillgång till saker man köpt, det känns helt galet. OnLives konkurrent verkar vara mer rätt på det. Gör dom klienten gratis och sedan sätter priset efter en modell baserad på genomsnittlig speltid dvs korta spel är billigare än långa så kan det nog bli något för dom som gillar att betala för att klämma pungen i ett skruvstäd...

Medlem
Skrivet av Padachan:

Det verkar som att själva dosan och kontrollen inte kommer kosta mycket. Och med tanke på priset på en ps3:a kommer man kunna spela ett par år på Onlive innan man är uppe i den summan.

Fast du kan ju inte jämföra det med tex PS3 som är en media station med bluray osv.

Medlem

Tänk såhär då...
Du kan spela Chrysis på din gamla laptop som möjligtvis klarar 1.6?
OnLive är inte ett hot mot din stationära Gaming-PC för 20k, det ger alla med an gammal/billig/bärbar dator möjligheten att spela också, det är allt...

Medlem

OnFail kommer floppa HÅRT.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

och Nvidia/ATI måste lära sig optimera sina produkter bättre. Idag får du för 5000kr ett kort som klarar av spel i högst 2år, det är skrämmande när en processor för samma summa håller klassen i minst 4-5år.

Skillnaden är enorm mellan CPU och GPU. Att jämföra dessa är hål i huvudet. Grafikkortet drar ett mycket större lass än vad processorn gör. Om spelutvecklarna lärde sig optimera sina produkter så skulle både grafikkort och processorer ha längre levnadstid. Det är klart att en processor hänger med längre när spelutvecklare världen över är för lata för att implementera ordentlig multithreading. Sitter du med en quadcore går hälften förlorat 9/10 gånger bara för att spelutvecklarna tog kafferast när de borde sett till att spelet drar nytta av flera kärnor.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

Allvarligt...
Tror verkligen NÅN på att den här tjänsten kan låta dig maxa ut Crysis och köra fullt fint på en skitdator via en onlinetjänst? Utan lagg och skitdålig upplösning och rutten fps?
D-oh!
En monitor/TV kan inte visa bättre upplösning än den är gjord för oberoende vilken onlinetjänst man använder... Samma med grafikkortet du har den kan inte visa den fina upplösningen datorn i 'molnet' kör spelet på utan max det den alltid kunnat...
Geesh...
Om nån säger att de kommer släppa en onlinetjänst som låter dig flyga utan vingar, kommer ni tro det också?
^^
Kul att se hur genpoolen ruttnar...
*Du kommer kunna spela spel din dator inte klarar av men det kommer lagga som fan/se urtaskigt ut jämfört med om det spelas på en dator med rätt spec, använd hjärnan ffs*

Medlem
Skrivet av Zathaghil:

Allvarligt...
Tror verkligen NÅN på att den här tjänsten kan låta dig maxa ut Crysis och köra fullt fint på en skitdator via en onlinetjänst? Utan lagg och skitdålig upplösning och rutten fps?
D-oh!
En monitor/TV kan inte visa bättre upplösning än den är gjord för oberoende vilken onlinetjänst man använder... Samma med grafikkortet du har den kan inte visa den fina upplösningen datorn i 'molnet' kör spelet på utan max det den alltid kunnat...

De flesta grafikkort klarar att visa bilder i 2560x1600. De flesta TV-apparater klarar 1920x1080 och standardskärmen idag (22") klarar 1680x1050. Anledningen till att OnLive använder sig av lägre upplösning (720p) är för att:

1: Det slukar betydligt mindre bandbredd
2: Det kräver mindre datorkraft att rendera

Nu är inte problemet att skärmarna/grafikkorten kommer med för låg upplösning, utan att tjänsten gör det.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

12
Skriv svar