Fråga om FIFA23 på PC

Medlem
Fråga om FIFA23 på PC

Tjena, vet ej om detta är rätt plats att ställa frågan men jag gör ett försök.
I morse förinstallerade jag FIFA 23 på pc genom EA Access. Installationen gick bra men när jag sen försökte starta spelet möts jag av följande error - ”EA anti-cheat tjänsten råkade ut för ett fel” följt av att fönstret stängs ner.
Är jag för tidig med att starta spelet eller är det EA som muppat upp sig?

Medlem

Skulle gissa på det senare, med tanke på att de har ett nytt anti-cheat-system för i år. Plus, det är EA.

Gnällkuk
Skrivet av Halenthir:

Tjena, vet ej om detta är rätt plats att ställa frågan men jag gör ett försök.
I morse förinstallerade jag FIFA 23 på pc genom EA Access. Installationen gick bra men när jag sen försökte starta spelet möts jag av följande error - ”EA anti-cheat tjänsten råkade ut för ett fel” följt av att fönstret stängs ner.
Är jag för tidig med att starta spelet eller är det EA som muppat upp sig?

"Pre-ordering the FIFA 23 Ultimate Edition will get you into The World’s Game three days early from September 27, 2022"

https://www.ea.com/games/fifa/fifa-23/news/fifa-23-release-da...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Tack så mycket. Då kanske det funkar när det släpps får vi hoppas 👍

Avstängd

Du är för tidigt ute.

Skribent

För tidigt ute, gå och sätt dig i omklädningsrummet igen


signatur

"Writer and Fighter"

Jag kan inte heller komma in på fifa. När jag ska komma in kommer EA anti heat upp vad ska jag göra snälla hjälp.

Skrivet av Johan Lorentzon:

För tidigt ute, gå och sätt dig i omklädningsrummet igen

Vad menar du med förtidigt ute. Menar du att jag inte kan spela den 27 fast jag köpt ultimate edition.

Medlem
Skrivet av CasperBecker2006:

Vad menar du med förtidigt ute. Menar du att jag inte kan spela den 27 fast jag köpt ultimate edition.

För att spela på PC med ultimate edition.

1. Starta steam
2. Starta origin som admin
3. starta fifa 23 som admin

om inte det funkar så gå in där du installerat fifa 23 och hitta EAanticheatinstaller.exe och kör den. Tryck sen på avinstallera och starta om fifa 23 som admin.

!!!STARTA INTE SPELET VIA STEAM!!!!
Då krävs reboot för att få igång det igen via admin genvägen du skapar.
Helt sjukt att EA/Steam inte lyckas se till att earlyaccess funkar via steam...

Skrivet av Johan Lorentzon:

För tidigt ute, gå och sätt dig i omklädningsrummet igen

Måste jag vänta tills den 30 då det släpps påriktigt fast jag köpt ultimate edition

1
Skriv svar