Snabbkollen - Vad tror du om tv-serien The Last of Us?

Robot
Snabbkollen - Vad tror du om tv-serien The Last of Us?
Medlem

Svårt att tro att det kommer fånga upp en på samma sätt som spelen med atmosfären osv. Men hoppas såklart på att det ska bli bra.

Medlem

Förväntar mig att den blir kass men hoppas på att den blir helt okej.

Medlem

De har ju valt jäkligt bra huvudskådisar så åtminstone ett okej får man väl hoppas att de lyckas klämma ut.

Medlem

Jag tror det kommer att bli utmärkt.

Det kan dock bli så att det är en fördel att inte ha spelat förlagan precis som att det är lättare att bli besviken om man läst boken något bygger på.

Medlem

Tror att det kommer bli en riktig succé, både bland gamers och allmänt TV-folk. Det är en HBO-serie, och bara det skriker ju kvalité, och det är ju Craig Mazin (Chernobyl) som står bakom serien, och som jag förstått det så har även Neil Druckmann haft ett finger med i det hela. Sen är ju Pedro Pascal, Bella Ramsey och Nick Offerman riktigt bra skådespelare. Så jag har väldigt svårt att tro att det blir något annat än en succé. Blir inte förvånad om det blir 9/10 på IMDB.

Medlem

Jag tyckte ju det var riktigt långtråkigt att spela spelet och ville inte ödsla mer tid efter 12h. Storyn var väl intressant även om jag är dödsmätt på zombies (jag vet att det inte är zombies) sedan 10+ år tillbaka.
Såå summa summarum kanske jag borde ge serien en chans.

Medlem

Efter att ha sett trailern så är mina förhoppningar rätt höga, de har ju verkligen fått till stämningen från spelet tycker jag. Sen att Craig Mazin som gjorde Chernobyl även gör denna ihop med Neil Druckmann gör inte saken sämre. Gillar dock inte valet av skådis för Ellie, MEN de lär ju ha valt henne av en bra anledning, så jag tror nog hon gör rollen bra ändå.


signatur

Nothing is power without Control

Vet inte vad jag tror det kommer bli då jag går in i serien med relativt lite info, har inte sett trailern och av nån anledning har inte spelen lockat mej så jag har inte spelat dom ens, vilket jag tycker är konstigt då såna spel brukar vara nåt jag gillar.
Men kanske gillar serien så mycket att jag tar mej an spelen.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Det är sällan jag hoppar på hajptågen numera, men hör tänker jag göra ett undantag. Röstar med hjärtat, på superbra. Pascal är ju underbar, och senaste trailern såg bra ut.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Tro gör man i kyrkan som min mor sa.

Nä, jag vill se serien först innan jag bildar mig en uppfattning om den är bra eller dålig. Ska jag gissa, känns dumt att bygga upp något. Om jag går all in att den här serien är dålig så kommer jag säkert tycka det medan jag tittar på den.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Gnällkuk
Skrivet av Bojkott:

Tror att det kommer bli en riktig succé, både bland gamers och allmänt TV-folk. Det är en HBO-serie, och bara det skriker ju kvalité, och det är ju Craig Mazin (Chernobyl) som står bakom serien, och som jag förstått det så har även Neil Druckmann haft ett finger med i det hela. Sen är ju Pedro Pascal, Bella Ramsey och Nick Offerman riktigt bra skådespelare. Så jag har väldigt svårt att tro att det blir något annat än en succé. Blir inte förvånad om det blir 9/10 på IMDB.

Håller med, däremot tycker jag att Ellie aviker så sjukt hårt mot hur hon ser ut. Tycker de tummat lite mycket på utseende där, samtidigt finns det väl kanske begränsat mängd av barnskådisar som både ska vara lediga och ha tillräcklig talang. Blev impad efter GoT så det var ju kul att se henne igen men känns bara off. Jag tror folk som inte spelat spelet kommer kunna uppskatta henne bättre än vi som spelat spelet, men det kanske bara är jag.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

för alla normala människor kommer det vara en kompetent och "helt ok" tv-serie, varken mer eller mindre. precis som witcher, edgerunners osv. något man tittar igenom och sen glömt bort veckan efter.

internet däremot kommer såklart anting älska den eller hata den orimligt mycket. sympatiska hollywood reporter clickbaitartiklar om vad skådespelarna fått utstå å ena sidan, mordhot och incelkalabalik på twitter å andra.

jag kan ju ha fel, men jag tror inte det.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Håller med, däremot tycker jag att Ellie aviker så sjukt hårt mot hur hon ser ut. Tycker de tummat lite mycket på utseende där, samtidigt finns det väl kanske begränsat mängd av barnskådisar som både ska vara lediga och ha tillräcklig talang. Blev impad efter GoT så det var ju kul att se henne igen men känns bara off. Jag tror folk som inte spelat spelet kommer kunna uppskatta henne bättre än vi som spelat spelet, men det kanske bara är jag.

Bella Ramsey var 18 när de började filma, så knappast en barnskådis

Gnällkuk
Skrivet av Kyraal:

Bella Ramsey var 18 när de började filma, så knappast en barnskådis

Oj, okey hon ser klart yngre ut!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Håller med, däremot tycker jag att Ellie aviker så sjukt hårt mot hur hon ser ut. Tycker de tummat lite mycket på utseende där, samtidigt finns det väl kanske begränsat mängd av barnskådisar som både ska vara lediga och ha tillräcklig talang. Blev impad efter GoT så det var ju kul att se henne igen men känns bara off. Jag tror folk som inte spelat spelet kommer kunna uppskatta henne bättre än vi som spelat spelet, men det kanske bara är jag.

Ja hon är inte direkt lik Ellie i spelet, men det är som sagt svårt det där med barnskådespelare. Talangfulla barn växer inte direkt på träd, och hittar man en så är det inte säkert att han eller hon är lik sin karaktär. Men om jag måste välja mellan någon som är lik och någon som har talang så väljer jag talang alla dagar i veckan.

Gnällkuk
Skrivet av Bojkott:

Ja hon är inte direkt lik Ellie i spelet, men det är som sagt svårt det där med barnskådespelare. Talangfulla barn växer inte direkt på träd, och hittar man en så är det inte säkert att han eller hon är lik sin karaktär. Men om jag måste välja mellan någon som är lik och någon som har talang så väljer jag talang alla dagar i veckan.

Så är det ju, man kanske inte tänker på det efter ett par avsnitt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag är i regel en riktig skeptiker. Men jag tror faktiskt detta kommer bli riktigt bra. Det finns en oerhörd potential i detta projekt i allt från förlaga, till skådisar, till produktionsbolag etc.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Chefredaktör
Skrivet av Bojkott:

Tror att det kommer bli en riktig succé, både bland gamers och allmänt TV-folk. Det är en HBO-serie, och bara det skriker ju kvalité, och det är ju Craig Mazin (Chernobyl) som står bakom serien, och som jag förstått det så har även Neil Druckmann haft ett finger med i det hela. Sen är ju Pedro Pascal, Bella Ramsey och Nick Offerman riktigt bra skådespelare. Så jag har väldigt svårt att tro att det blir något annat än en succé. Blir inte förvånad om det blir 9/10 på IMDB.

Ok, nu har du skruvat upp min förväntansnivå! Härligt!

1
Skriv svar