Läckt video sägs visa Returnals grafikmeny på pc

Robot
Läckt video sägs visa Returnals grafikmeny på pc

Alltså pc-versionen som inte har utannonserats och kanske inte existerar.

#Housemarque, #Returnal


Medlem

Gött mos!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Ok... ytterligare ett PS5 spel som inte skulle fungera på PC pga PS5 överlägsna specifikationer?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag var alldeles för dålig för Returnal ^^. Kom inte förbi första biomen förns jag gav upp. Rougelikes är nog inte min grej vad det verkar.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ok... ytterligare ett PS5 spel som inte skulle fungera på PC pga PS5 överlägsna specifikationer?

Var det inte nya Ratchet and Clank som inte skulle funka på förra generationens konsoler?

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ok... ytterligare ett PS5 spel som inte skulle fungera på PC pga PS5 överlägsna specifikationer?

Tror inte de sagt det gällande returnal?
Finns inget i spelet som kräver supersnabb ssd
Ratchet och clank behöver det

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ok... ytterligare ett PS5 spel som inte skulle fungera på PC pga PS5 överlägsna specifikationer?

Skrivet av Karmak:

Tror inte de sagt det gällande returnal?
Finns inget i spelet som kräver supersnabb ssd
Ratchet och clank behöver det

Jag tror att det som poängterades mest var att spelet är byggt för korta laddningstider, alltså att det inte skulle bli en trevlig upplevelse ifall man skulle behöva vänta länge på laddningen.
Tror inte att det är något i Gameplay som kräver supersnabb lagring annars.

Lite tråkigt att direct storage drar ut så mycket på tiden. Första spelet verkar väl bli Forspoken och det använder ju inte ens grafikkortet för att accelerera, vilket är det som kommer göra störst skillnad med tekniken.

När det kommer till Ratchet and Clank så kan de vänta på Direct storage eller kräva mycket grafikminne för att kompensera istället, det bör fungera med mindre spel. Vid stora öppna världar så blir det omöjligt utan Direct storage med stöd för grafikkortet.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Var det inte nya Ratchet and Clank som inte skulle funka på förra generationens konsoler?

Skrivet av Karmak:

Tror inte de sagt det gällande returnal?
Finns inget i spelet som kräver supersnabb ssd
Ratchet och clank behöver det

Ingen aning, nör nuvarande generation släpptes sp var det konsolfanboys runt om på nätet som skadeglatt utropade att PC inte skulle ha en chans nå mer
Jag gissar att det bara var en motsatt effekt för att PC Master race klankat ner på konsol peasants alls tider.
Men men, inget har ändrats. Ratchet clank är väll också ett spel som ryktas för pc


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ingen aning, nör nuvarande generation släpptes sp var det konsolfanboys runt om på nätet som skadeglatt utropade att PC inte skulle ha en chans nå mer
Jag gissar att det bara var en motsatt effekt för att PC Master race klankat ner på konsol peasants alls tider.
Men men, inget har ändrats. Ratchet clank är väll också ett spel som ryktas för pc

Möjligt. Ingen aning om det kommer till PC. Men det stämde väl ändå lite i början när ps5an kom? Ssdn var väl snabb som skabb och för de pengarna fanns inget liknande till PC? Aja, alltid kul med lite lätt krigande mellan formaten^^.

Medlem

Verkar vara ett intressant spel så väntar ivrigt.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Möjligt. Ingen aning om det kommer till PC. Men det stämde väl ändå lite i början när ps5an kom? Ssdn var väl snabb som skabb och för de pengarna fanns inget liknande till PC? Aja, alltid kul med lite lätt krigande mellan formaten^^.

Finns fortfarande ingen motsvarighet på PC.

1
Skriv svar