Nu har Cyberpunk 2077 sålts i över 20 miljoner exemplar

Robot
Nu har Cyberpunk 2077 sålts i över 20 miljoner exemplar

Hälften så mycket som The Witcher 3.

#Cd-projekt-red, #Cyberpunk-2077


Medlem

Lär väl ändå anses som bra, med tanke på att det sålts 20 miljoner på snart 2 år och Witcher 3 sålt 40 miljoner på 7 år

Medlem
Skrivet av robbis:

Lär väl ändå anses som bra, med tanke på att det sålts 20 miljoner på snart 2 år och Witcher 3 sålt 40 miljoner på 7 år

Absolut. Bara utannonseringen av expansionen har hjälpt till, men när väl expansionen är släppt kommer jag (och säkert många fler) köpa det också, vilket kommer öka försäljningen ytterligare.

Medlem
Skrivet av robbis:

Lär väl ändå anses som bra, med tanke på att det sålts 20 miljoner på snart 2 år och Witcher 3 sålt 40 miljoner på 7 år

Det är sjukt bra. Företaget har bra med pengar och låga utgifter, polska löner men säljer på samma marknad som alla andra.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det är sjukt bra. Företaget har bra med pengar och låga utgifter, polska löner men säljer på samma marknad som alla andra.

Ja undrar vad en programmerare på CDP tjänar egentligen. Som en nyrekryterad ryss kanske.

Medlem

Köpte det när Stadia hade sitt mega-erbjudande vid release. Låtit det ligga sen dess och började spela förra veckan. Spelat 17 timmar nu och vilket jäkla spel det är! Visst, det är inte perfekt men storyn och settingen är ju underbar! Bilkörandet är väl inte den bästa känslan och sensen på kontroller var lite svårt att få till bra men annars har jag inte så mycket att klaga på! Ångrar inte en sekund att jag lät det ligga och marinera något år. Inte märkt av en ända bugg hittils!

Medlem

Börjat lira en 2a omgång av spelet nu i veckan. Denna gång som Nomad. Första gången lirade jag som Street Kid. Älskar verkligen detta sci-fi action spel. Night City är så coolt uppbyggt med otrolig arkitektur o design. P så en sjukt frän story. Älskar början med hela SoulKiller™ chipet. Jonny Silverhand o alla coola o intressanta karaktärer som man möter. ///Score: 9.5 av 10


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Har inte detta spel reats ut nåt helt galet i perioder? Har för mig att vi köpte det för knappt 100 spänn. 20 miljoner är mycket ändå såklart.

Geeks Gaming
Skrivet av lasselason:

Har inte detta spel reats ut nåt helt galet i perioder? Har för mig att vi köpte det för knappt 100 spänn. 20 miljoner är mycket ändå såklart.

Isthereanydeal har en lägstanotering på 18,02€ men ibland är där ju andra kampanjer också, som Epics extrarabatter

Edit: Kollade en extra gång i swecs digitala spelfyndstråd och där var det 184:-, så det ser ut att stämma

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Isthereanydeal har en lägstanotering på 18,02€ men ibland är där ju andra kampanjer också, som Epics extrarabatter

Ja precis. Minns att jag hörde på nån IGN pod att typ Best Buy eller Walmart reade ut det för 5 dollar nån period. Kul att spelet verkar vara fixat till stor del nu iallafall.

It's not a lake, it's an ocean

Jag behöver ta tag i detta igen.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Gen
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det är sjukt bra. Företaget har bra med pengar och låga utgifter, polska löner men säljer på samma marknad som alla andra.

Tror man kan jämföra Polska löner med Svenska genom att dra av hälften för polackerna. En gång i tiden var det tre gånger skillnad men saker och ting är riktigt dyra i Polen nuförtiden.

Medlem
Skrivet av Gen:

Tror man kan jämföra Polska löner med Svenska genom att dra av hälften för polackerna. En gång i tiden var det tre gånger skillnad men saker och ting är riktigt dyra i Polen nuförtiden.

Men en fatöl kostar 6-10 Zloty så där kan de dricka 7-8st innan de är uppe i en svensk fatöls pris😅

Gen
Medlem
Skrivet av Deekar:

Men en fatöl kostar 6-10 Zloty så där kan de dricka 7-8st innan de är uppe i en svensk fatöls pris😅

Nu är inte en zloty = en krona men visst, förstår vad du menar. Dock gillar jag personligen inte vanlig lager och föredrar istället craft beer, något som polackerna verkligen blivit sjukt duktiga på de senaste åren. Då får man snarare lägga 12-15 PLN men det är fortfarande långt billigare än de svenska priserna

Medlem
Skrivet av Gen:

Nu är inte en zloty = en krona men visst, förstår vad du menar. Dock gillar jag personligen inte vanlig lager och föredrar istället craft beer, något som polackerna verkligen blivit sjukt duktiga på de senaste åren. Då får man snarare lägga 12-15 PLN men det är fortfarande långt billigare än de svenska priserna

Nu har jag inte varit i Polen sen 2019 iofs men då kunde man få en fatöl för 6-10 Zloty (13-22kr) vilket är en väldig skillnad jämfört vad vi får betala i Sverige🤣 Polackerna är typ bäst på vanlig lager också!

Medlem
Skrivet av Gen:

Tror man kan jämföra Polska löner med Svenska genom att dra av hälften för polackerna. En gång i tiden var det tre gånger skillnad men saker och ting är riktigt dyra i Polen nuförtiden.

Fast det stämmer inte helt, som jag förstår det så får t ex en vanlig arkitekt där runt 12k SEK i månaden, ibland mindre, i sverige är det runt 35-45. Dessutom är det inte samma arbetstrygget som här.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Nu har jag inte varit i Polen sen 2019 iofs men då kunde man få en fatöl för 6-10 Zloty (13-22kr) vilket är en väldig skillnad jämfört vad vi får betala i Sverige🤣 Polackerna är typ bäst på vanlig lager också!

Så det lönar sig att dricka i Polen menar ni? 🍺


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av Ghost Writer:

Så det lönar sig att dricka i Polen menar ni? 🍺

Lätt!

Medlem

Kan ni vänta med att spela spelet så gör det. Det kommer minst en dlc(tror jag) och spelet blir bara bättre och bättre ju längre tiden går. Jag tänker mest på folk nu som inte har tid att spela spelet flera gånger. Till pc så har det också kommit en hög av modar som flygande bilar mm.

1
Skriv svar