Overwatch 2 kräver ett mobilnummer för att spelas

Medlem
Skrivet av WargH:

Toxic yes, men många fuskare? Jag har nästan inte sett någon under de år jag har spelat. Nu har jag visserligen aldrig nått upp över 3500 så kanske att det endast är utbrett i toppskiktet.

Om man fuskar och ändå inte kan ta sig över 3500 så har man nog problem. Men ska säga att jag inte heller stötte på någon märkvärd mängd fuskare under tiden jag spelade OW. Visst några misstänkta fall men få i mängden, mycket värre i F2P spel.

Medlem

Tycker detta är en bra idé. Det gör det enklare att få tillbaka sin account om man blir hackad och svårare att kringå om man blir bannad.
Lite orolig över att dom skulle sälja telefonnummer till andra företag och man får försäljare/scammers.

Skulle detta göra mindra fuskare: Det tror jag. Detta skulle göra att dom som gör det spontant, jag gissar att det är majoriteten av fuskare, inte skulle göra det och dom som blir bannade inte kommer tillbaka. Men dom som verkligen vill fuska kommer nog kunna komma runt det systemet på olika sätt men är jobbigare än att bara köpa en ny kopia av spelet.

jag kom ihåg när World of Warcraft hade att man kunde se folks irl namn på ens account. Jag tyckte personligen inte om det men såg att det hade vissa fördelar.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Jösses vad naivt och trångsynt perspektiv

Som gjort för att du skall förtydliga mao.


signatur

1338 - One Step Above

12
Skriv svar