World of Warcraft: Wrath of the Lich King Classic

Pansarknekt

Det lär bli samma visa igen, Blizzards classic resa har ett mönster som är drygt att dom inte åtgärdar. Och det handlar om popbalance. Blir alltid kraftig slagsida åt ena eller andra hållet.

På PVP-servrar får det särskilt stor effekt då den svaga sidan ofta helt försvinner efter nån månad. Det påverkar de kvalitativa aspekterna som att känna det finns liv i världen och sälja stuff i cross faction AH samt PVP mest.

Så istället PVP world action, är de flesta lirare nästan försiktiga när de ser en spelare från motsatt sida på PVP servrar av det slaget istället. Som om de är nåt fridlyst djur i skogen :D.

Motverkar poängen och ökar antal spelare som tröttnar. Antigen känns det dött eller så är man själv i Goldshire. Tror uthålligheten på classic servrarna hade varit större om man gjort något åt detta. Särskilt för de som dessutom inte var med när det begavs. Nu är det niche memory lane.

Ska man testa rekommenderar jag PVE istället, blir lite bättre där.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av dafuq:

Cataclysm är fortfarande mer likt WOTLK i sättet att spela och hur klasser fungerar. Tror du även glömmer att en stor del av spelarna som kört Classic/tbc/wotlk inte spelade orginalet när det släpptes. Jag är en av dom. Spelade knappt något i Cataclysm, så är mycket intresserad av att fortsätta in i den expansionen också. Jag började i MOP men kom in i wow ordentligt i Legion, så kommer även hoppas på MoP efter Cata. Classic är mer än ett museum, i min guild har vi haft riktigt kul och bra progression i raids sen vanilla, har svårt och se varför det ska ta stopp efter WOTLK.

Vi får väl se vad som händer, jag återkommer om något år och påpekar hur fel du har

Jo intresset finns helt klart där för vissa men är fortfarande skeptisk till att det skulle vara tillräckligt, men man har ju haft fel någon enstaka gång i livet så kanske är detta en sådant tillfälle, vi får se

Medlem

Det är denna expansionen då spelarbasen stagnerade, med andra ord var det en herrans massa folk som slutade spela... jag var en av dem.
Wow var som bäst Vanilla och TBC.

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Cataclysm classic kan dra åt helvete. Vilken skit det var

Det samma gäller Wotlk

12
Skriv svar