Dead Space-remaken gör en Half-Life - kan spelas i ett svep

Robot
Dead Space-remaken gör en Half-Life - kan spelas i ett svep

Den nygamla skräckisen drivs av Frostbite-motorn.

#dead-space


Medlem

Något att lägga till så kommer tidigare karaktärer bara kända från recordings och radio få screentime, så dom lägger även till sidequest för att utöka storyn

Medlem

Jag har aldrig förstått mig på det här spelet. Jag testade ettan men slutade efter ett tag.
Jag försökte verkligen att spela och förstå det. Konstig och opraktisk "rustning" han har på sig också.


signatur

autograph

gnu
Medlem

Half life är ju fullt med load screens. Som god of war menar dom väl.

Medlem

Blir snuskigt bra detta!
DS är ju ett av de absolut bästa skräckspelen som gjorts. Det finns fan inte mycket i form av mörk sci-fic än mindre under AAA-budget eller med så ambitiös design. Känns ju som ett helt naturligt steg att faktiskt bygga ihop skeppet och låta inlevelsen bli ännu större.

Detta och Callisto kommer göra vintern skapligt mysig, minus elräkningen då.

Skrivet av gnu:

Half life är ju fullt med load screens. Som god of war menar dom väl.

Ja men syftet med HL var väl ändå att du börjar precis där du slutar, så jag förstår hans poäng ändå. Det känns inte som du spawnar in på Nivå 2,3,4 osv.

Redaktör
Skrivet av gnu:

Half life är ju fullt med load screens. Som god of war menar dom väl.

Det är ju ett rätt sammanhållet berättande i HL, särskilt för sin tid. Det var det jag syftade på.


signatur
Gnällkuk

Fyfan för att utsätta sig för det här igen, jag vågade ju knappt starta spelet efter det sjukt läskiga introt i huvudmenyn 😥


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Hur obehagliga är dead space spelen på en skala 1 - 10?

Jag är sugen som attans, men är också räddhare.
Kört igenom Soma och Alien Isolation med nöd och näppe.


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

Medlem
Skrivet av Zphynx:

Hur obehagliga är dead space spelen på en skala 1 - 10?

Jag är sugen som attans, men är också räddhare.
Kört igenom Soma och Alien Isolation med nöd och näppe.

Har du spelat alien isolation så klarar du spela dead space 👍

Medlem
Skrivet av jocksson:

Har du spelat alien isolation så klarar du spela dead space 👍

Personligen blev jag mer skrämd av dead space måste jag säga, men sen att jag var betydligt yngre när jag spelade ds kan ju omöjligt spela in 🤔

Medlem
Skrivet av jocksson:

Har du spelat alien isolation så klarar du spela dead space 👍

Jag får väll ge det ett försök då!
Har samma dilemma med Resident Evil remakesen.
Ser så bra ut, men vettefan om jag reder ut dom 😆


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

Medlem

Hur läskigt är originalet i jämförelse med spel som System Shock 2 och Alien Isolation?

Medlem

Tycker att God of war hade varit en bättre och mer aktuell jämförelse.

Diggar starkt att man lagt tid på detta. Gör extremt mycket för inlevelsen.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Jokobib_Bob:

Hur läskigt är originalet i jämförelse med spel som System Shock 2 och Alien Isolation?

Var länge sedan jag spelade det nu men skulle säga att det illafall då helt klart höll samma klass som Alien Isolation. System Shock 2 missade jag tyvärr när det var aktuellt och har inte vågat mig på det då jag inte vet hur det håller idag. Kan passa på att fråga men gör det de? 🤔☺️

Medlem

Dead space är ett av dom bästa spel jag någonsin spelat. Har spelat igenom det 5 gånger tror jag. 2an är också bra och förbättrar mycket. Medans 3an är bra så har dom tyvärr gjort vissa snedsteg. Som att göra spelet mer vänligt för microtransaktioner. 3an var ok men förvänta er ett lite dåligare/omständigare spel på flera sätt så blir ni nog inte så missnöjda. Spela spelen så fort ni kan!

Medlem

Hoppas de lägger in en highscore hur många gånger man dött under spelets gång.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Frågan är nu skall man invänta detta eller spela originalen som jag redan har...hmm


signatur

//Romeo//

Medlem
Skrivet av svampfan:

Var länge sedan jag spelade det nu men skulle säga att det illafall då helt klart höll samma klass som Alien Isolation. System Shock 2 missade jag tyvärr när det var aktuellt och har inte vågat mig på det då jag inte vet hur det håller idag. Kan passa på att fråga men gör det de? 🤔☺️

Tack för svaret på frågan, får väl ta att spela det eller remaken, eller båda.

Enda skräckspelen jag spelat är de nya Resident Evil spelen (7an och framåt), Alien Isolation och System Shock 2. Spelade alla dessa inom en period på ett år och jag tycker att System Shock 2 nog är det läskigaste utav dem, grafiken är ju väldigt gammal men ljudet och stämningen är fortfarande otrolig enligt mig.

Medlem
Skrivet av Jokobib_Bob:

Tack för svaret på frågan, får väl ta att spela det eller remaken, eller båda.

Enda skräckspelen jag spelat är de nya Resident Evil spelen (7an och framåt), Alien Isolation och System Shock 2. Spelade alla dessa inom en period på ett år och jag tycker att System Shock 2 nog är det läskigaste utav dem, grafiken är ju väldigt gammal men ljudet och stämningen är fortfarande otrolig enligt mig.

Ja men det tycker jag! Börja med orginalet i väntan på remaken för finns ju ingen anledning att inte ge det en chans!

Då ska jag absolut testa det ☺️ Såg även att jag hade System Shock 1 på Epic så funderar på om jag ska ge det en chans först och sedan köra 2an, grafiken kan jag leva med så länge spelet i sig är bra ☺️

1
Skriv svar