Dragon Age: Dreadwolf kräver inte att man lirat de tidigare spelen

Robot
Dragon Age: Dreadwolf kräver inte att man lirat de tidigare spelen
Medlem

Herre min je, det var mig då en edgelordig titel.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Den där loggan är så hemsk.

Inaktiv

Svårt att säga exakt varför men loggan antyder free to play.

Medlem

Kan vara klokt att börja på en ny kula med tanke på hur många gamla rävar som lämnat men titeln är väl inte särskilt upphetsande i ärlighetens namn. Men vad brukar man säga "never judge a book by its cover".


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Svårt att säga exakt varför men loggan antyder free to play.

Lila = Fortnite?

Medlem

Min vilda gissning banalt gameplay anpassat för "alla" dvs ingen kommer gilla det.
Storyn kommer vara skriven av personer som fått jobb pga av kön etnicitet och politiskåsikt inte pga sina kvalifikationer.
Så kommer vara lika välskriven som she-hulk och rings of power.
Dvs ett riktigt skräpspel.
Det är vaf jag tror..
Jag hoppas jag har fel och det är det bästa spelet någonsin men svårt att se det hända tyvärr.

Bioware is dead.

Medlem
Skrivet av mondo:

Den där loggan är så hemsk.

Ja herregud. Jag sökte mig ned till kommentarerna för att skriva samma sak. Jag vet inte vad det är med den, jag är ingen designer eller formgivare, men hemsk är den. Dels ser den lite mobilsspelsaktig ut, dels påminner den mer om något cyberpunkinspirerat snarare än fantasy.

Både "Dragon Age" och "Dreadwolf" ser för jäkliga ut, men framförallt "Dreadwolf" är hemsk hemsk hemsk. Påminner rent designmässigt om titeln för någon bortglömd tecknad action-serie för 12-åriga pojkar anno 2010.

Medlem
Skrivet av TheWarlock:

Min vilda gissning banalt gameplay anpassat för "alla" dvs ingen kommer gilla det.
Storyn kommer vara skriven av personer som fått jobb pga av kön etnicitet och politiskåsikt inte pga sina kvalifikationer.
Så kommer vara lika välskriven som she-hulk och rings of power.
Dvs ett riktigt skräpspel.
Det är vaf jag tror..
Jag hoppas jag har fel och det är det bästa spelet någonsin men svårt att se det hända tyvärr.

Bioware is dead.

Spelets creative Director är Mike Laidlaw (har slutat) som har jobbat med Jade Empire, Mass Effect och Dragon Age Origins. Patrick Weekes är lead writer och har jobbat på Mass Effect 1-3 och Inquisition.

Medlem

Att ändra om färgsättningen till blodrött hade gjort mycket för att spela på nostalgin men nej, de kör Fortnite-lila för att locka kidzzzen istället.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av Thane:

Spelets creative Director är Mike Laidlaw som har jobbat med Jade Empire, Mass Effect och Dragon Age Origins. Patrick Weekes är lead writer och har jobbat på Mass Effect 1-3 och Inquisition.

Mike Laidlaw jobbar tyvärr inte på Bioware längre.

Medlem

Visste inte att lila var en färg endast för barn och mobilspel🤣
Lila för mig är magi, typ warlocks i WoW.
Helt seriöst. De är en logga och folk tror det är för att locka fortnite-spelare eller att man kvoterat in personal som ska skriva story som passar hela samhället. Snart är de nog bara bättre att skriva titeln med Arial Black-teckensnitt på en vit bakgrund så folk inte blir upprörda och dömer ut spelet innan man ens visat spelet.
Det kan säkert va skit men chilla lite😅

Medlem
Skrivet av Deekar:

Visste inte att lila var en färg endast för barn och mobilspel🤣
Lila för mig är magi, typ warlocks i WoW.
Helt seriöst. De är en logga och folk tror det är för att locka fortnite-spelare eller att man kvoterat in personal som ska skriva story som passar hela samhället. Snart är de nog bara bättre att skriva titeln med Arial Black-teckensnitt på en vit bakgrund så folk inte blir upprörda och dömer ut spelet innan man ens visat spelet.
Det kan säkert va skit men chilla lite😅

Nejnej. Comic Sans ska det vara


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

En codex entry på några meningar och hon pratar som om det var en viktig och djup grej.

Inte undra på att spelet tar tid att utveckla när en författare i teamet tillåts vara så pretentiös.

Helt otroligt att en så oeffektiv person får betalt för att skriva. Urk.


signatur

Memento Mori

Medlem

Tråkigt. Dragon Age Keep var något av det bästa Bioware gjort på senare tid, hemsidan där man kunde skapa egna world states/saves för DA1 och 2 för import till Inquisition.
Och sedan få hela storyn uppläst av allas favvo-dvärg, Varric.

Dock förstår jag att det kanske inte behövs någon import iom att i slutet på Tresspasser framgår det tydligt att det är ett helt nytt gäng i ett nytt land som gäller.

Medlem
Skrivet av Thane:

Spelets creative Director är Mike Laidlaw (har slutat) som har jobbat med Jade Empire, Mass Effect och Dragon Age Origins. Patrick Weekes är lead writer och har jobbat på Mass Effect 1-3 och Inquisition.

Inte spelat ME men slutet var ju bra iaf...
Inquisition var bedrövligt.
Så jaa lutar åt yttligare ett banalt trist och tråkigt DA

Medlem
Skrivet av TheWarlock:

Inte spelat ME men slutet var ju bra iaf...
Inquisition var bedrövligt.
Så jaa lutar åt yttligare ett banalt trist och tråkigt DA

Men du slipper oroa dig över att storyn är skriven av någon som har fått jobbet pga kön, etnicitet, sexuell läggning osv. Bra va?

Medlem
Skrivet av Thane:

Men du slipper oroa dig över att storyn är skriven av någon som har fått jobbet pga kön, etnicitet, sexuell läggning osv. Bra va?

Ja för det är bara en person skriver storyn i ett AAA rpg?
Och med tanke på vilke. Kvalitet vi sett av biowares författare efter DAo så kan vi nog utgå från att de flesta kanske tom ovannämda kvoterats in.

Om inte så är det nästan ännu mer tragiskt att det skulle vara de bästa som finns att rekrytera?

Inaktiv
Skrivet av enborn:

Lila = Fortnite?

Skrivet av marsson90:

Att ändra om färgsättningen till blodrött hade gjort mycket för att spela på nostalgin men nej, de kör Fortnite-lila för att locka kidzzzen istället.

Jag tog mig friheten att ändra bakgrunden till blodrött, bättre/sämre?

Medlem
Skrivet av anon_119148:

<Uppladdad bildlänk>

Jag tog mig friheten att ändra bakgrunden till blodrött, bättre/sämre?

Det känns åtminstone mer Dragon Age 1 än den lila


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Rimligast vore att låsa spelet bakom en achievment för att ha spelat genom Dragon Age: Origins.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

<Uppladdad bildlänk>

Jag tog mig friheten att ändra bakgrunden till blodrött, bättre/sämre?

Bara jag som får Disneyvibes?

1
Skriv svar