Sonys lojalitetsprogram Playstation Stars släpps 13 oktober

Robot
Sonys lojalitetsprogram Playstation Stars släpps 13 oktober

Men får viss kritik för "prioriterad support" för toppdeltagare.

#Playstation-stars, #SOny


Medlem

Skulle inte tacka nej till lite extra kärlek med tanke på hur mycket trophies och spel man faktiskt har hos Sony


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Köper aldrig fullprisspel, och speciellt inte från PSNs ockerprisutbud, så det lär inte bli många poäng för egen del


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Vad är poängen med detta ens? Fattar inte...

Att få några ynka tröstpoäng när man betalar ockerpriser på PS Store?

Varför måste man gå med i ett program för?
Går det inte att ha det automatiskt utan att behöva gå med i nåt?

Annars e det väl en helt okej grej.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Så om jag köper mina Playstation spel på skiva istället för ockerpriser på PsStore och inte är en trophiehunter och bara spelar för att det är kul, då räknas jag inte som stammis/ trogen playstation kund? Även om jag spelar Playstation varje vecka och har gjort så i typ 25 år?

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Så om jag köper mina Playstation spel på skiva istället för ockerpriser på PsStore och inte är en trophiehunter och bara spelar för att det är kul, då räknas jag inte som stammis/ trogen playstation kund? Även om jag spelar Playstation varje vecka och har gjort så i typ 25 år?

Tyvärr i denna värld är det enda som räknas är pengar, och de ska spenderas
Om du spelar för att ha kul, nej det skulle aldrig belönas...

Håller med om att det är sjukt att det är bara köp från PS Store som räknas. Kommer ihåg att Nintendo hade ett liknande program förr, men då kunde man också få poäng för fysiska köp. Väldigt konstigt att Sony inte uppmuntrar det. Om de inte vill att folk ska köpa fysiskt så kan de väl lika gärna göra alla spel digital-only...

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Så om jag köper mina Playstation spel på skiva istället för ockerpriser på PsStore och inte är en trophiehunter och bara spelar för att det är kul, då räknas jag inte som stammis/ trogen playstation kund? Även om jag spelar Playstation varje vecka och har gjort så i typ 25 år?

Svårt att klaga på något som inte kostar dig nånting att gå med i och du behöver inte göra något annat än vad du gör idag utan bara fortsätta spela och så kommer du få grejer som tack för att du spelar.

Hur dom gör med digitala vs. fysiska spel vet vi inte än, när du installerar ett fysiskt spel så kan det ju eventuellt registreras så att du får en belöning för det. Trophies får du när du spelar vare sig du vill eller inte så du kommer bli belönad bara för att spela som du gör, sen kan du ju såklart om du då vill anstränga dig lite extra för att få lite mer belöning.

Edit: Verkar visst bara vara köp i PS Store så antar att man inte får några poäng för fysiska spel.

Medlem

Bra att de äntligen släpper en tjänst som ger lojala kunder lite extra kärlek

Tjänsten verkar överlag fungera precis som Microsofts version, där exempelvis enbart digitala inköp ger poäng. Denna begränsning beror väl troligast på att de ger X antal poäng per spenderad krona (i MS variant är det 20), vilket är omöjligt att veta vid fysiska köp. Enda lösningen är väl i så fall att kunden skickar in ett skannat kvitto, vid fysiska köp, en lösning som troligen lär vara rejält segdragen (om den införs).


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Vad är poängen med detta ens? Fattar inte...

Att få några ynka tröstpoäng när man betalar ockerpriser på PS Store?

Mer stängt ekosystem för att försöka göra det jobbigare för en kund att byta till xbox. Man känner att man har gjort ett arbete som känns svårt att lämna efter sig.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Mer stängt ekosystem för att försöka göra det jobbigare för en kund att byta till xbox. Man känner att man har gjort ett arbete som känns svårt att lämna efter sig.

Precis som Microsoft Rewards då, som gör det jobbigare för en kund att byta till playstation.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av aasecond:

Tyvärr i denna värld är det enda som räknas är pengar, och de ska spenderas
Om du spelar för att ha kul, nej det skulle aldrig belönas...

Håller med om att det är sjukt att det är bara köp från PS Store som räknas. Kommer ihåg att Nintendo hade ett liknande program förr, men då kunde man också få poäng för fysiska köp. Väldigt konstigt att Sony inte uppmuntrar det. Om de inte vill att folk ska köpa fysiskt så kan de väl lika gärna göra alla spel digital-only...

Nintendo har fortfarande ett sånt ”program” man får guldpengar när man köper i deras store och man kan få guldpengar om man köper fysisk, dock med den lilla brasklappen att spelet får Max vara 1 år gammalt. Sedan kan man använda guldpengar när man köper i deras store. För mig att 10 pengar är 1kr.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Äh, inget jag kommer lägga någon tid på. Får jag poäng så får jag. Det kostar ju inget som sagt.

Medlem
Skrivet av korvmos:

Nintendo har fortfarande ett sånt ”program” man får guldpengar när man köper i deras store och man kan få guldpengar om man köper fysisk, dock med den lilla brasklappen att spelet får Max vara 1 år gammalt. Sedan kan man använda guldpengar när man köper i deras store. För mig att 10 pengar är 1kr.

Nintendos program är rätt schysst ändå, när jag köpte Splatoon 3 fick jag 60 kr tillbaka på ett 599 :- köp.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Så om jag köper mina Playstation spel på skiva istället för ockerpriser på PsStore och inte är en trophiehunter och bara spelar för att det är kul, då räknas jag inte som stammis/ trogen playstation kund? Även om jag spelar Playstation varje vecka och har gjort så i typ 25 år?

Problemet är att det inte går att skilja på spel som folk köpt billigt begagnat eller som man lånat av kompisar eller på bibliotek.

Medlem
Skrivet av Margy:

Problemet är att det inte går att skilja på spel som folk köpt billigt begagnat eller som man lånat av kompisar eller på bibliotek.

På Switchen kan du registrera det fysiska spelet för ”rewards” men det går bara en gång så att låna ett för att få gratispengar går inte. Eller ja för den första som lånar det går det ju bra såklart 😊

Medlem

Som vanligt klagas det på när Sony gör något som gynnar en som spelare och dessutom är gratis, jämfört vad vi får idag, vilket är ingenting. Dessutom är det en tjänst som är som Microsoft Rewards, där jag läst folk samla på sig tillräckligt poäng för att få GP under 1 år gratis.

Ibland undrar jag om folk medvetet trollar på denna sidan när det handlar om Sony?

Medlem

På Nintendo switch kan man om man köper fysiskt och digitalt tror jag gå in i en tab i få golden coins som blir till pengar för att kunna handla digitalt.

Är detta liknande så är det ju bra.
Xbox har väl också något sådant om man spelar mycket och kunna lösa ut mer gamepass.

Nintendos version gillar jag dock mest. Blir som lite pant på spelen om man köper dem nya.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Det får gärna vara Webhallen liknande för min del.

1
Skriv svar