Rollspel var jättefarligt en gång i tiden

Medlem
Skrivet av magma:

Har för mig både jamesbond jr och swat cats strök med också?

James Bond Jr vet jag inte. Tror att just den serien hade liksom "run its course" bara. Om SWAT Kats gick på någon svensk kanal så kan den däremot mycket väl ha plockats ned med anledning av vad som hände i Norge. Den gick dock också på engelska på Cartoon Network och där kunde man fortfarande se den långt in på 90-talet. Det som hände i Norge var i alla fall anledningen till att Beast Wars aldrig sändes i de nordiska länderna när det begav sig.

Inaktiv

Det var livliga diskussioner efter skolgårdsmordet i Bjuv. 1994 tror jag det skedde.

Killarna var väldigt inne på rollspel och man var övertygade om att det var rollspel som hade en del i det. Debatter på tv och i media var i full gång. För mig att t om butiker tog bort rollspel inför julhandeln..

Medlem

Turtlesvågen ebbade ut under 1993, och därför kunde Turtles undvika att strykas från programtablån. Det var helt enkelt inte längre det senaste och häftigaste. James Bond Junior hade slutat sändas. Vad jag vet lekte barnen ofta Stålmannen, Batman, Spindelmannen, Star Wars, He-Man, Lucky Luke, Turtles och Power Rangers, men ganska sällan James Bond Junior. Det var helt enkelt något man såg på TV, inte så mycket mer.

Däremot ryktas det om att SWAT Kats ansågs för våldsamt i USA, och därför inte fick fler säsonger.

12
Skriv svar