Star Wars: Andor

Star Wars: Andor

Har verkligen fastnat för denna nya Star Wars serie, speciellt de tre första avsnitten, den känns mörkare och mer dystopisk än Mandalorian och Obi-Wan enligt mig. Jag hoppas någon spelstudio fastnar för denna estetik och känsla och någon gång gör ett maffigt Star Wars RPG i denna stil. Det är ju flera Star War spel på gång nu så man får bara hoppas.

Någon som har sett serien också?

Medlem

Har sett de fyra första avsnitten av Andor och måste nog säga att det är det bästa du kan se på dumburken just nu. Makalöst bra.

Medlem

Det här är första gången jag ens hör talas om serien. Ska kolla den ikväll!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Håller med. Andor var riktigt välgjord med dialoger och regi. Fastnade direkt, och hade svårt att sluta titta, vilket inte hänt med tidigare star wars-serier.

Medlem

japp. bra serie så här långt.
Hoppas det håller i sig.

Medlem

Stark start. Bra karaktärer. Bra CGI. Bra handling (än så länge, vi får hålla den öppen. Man vet aldrig.)

Jag gillar den än så länge.

Dock känns det som att dom kan prov nåt annat än Skywalker saga tiden nu, finns så mycket mer att visa än den tids perioden.
Och så kan dom skippa att försöka skapa en unik robot som dom så ofta försöker att göra, som Mando säger i första avsnitten på Mandalorian, No Droids!

Har ju läst att där skall vara lite mer på gång i längre bak i tiden.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Jag gillar den

Skrivet av Snake Plissken:

Jag gillar den än så länge.

Dock känns det som att dom kan prov nåt annat än Skywalker saga tiden nu, finns så mycket mer att visa än den tids perioden.
Och så kan dom skippa att försöka skapa en unik robot som dom så ofta försöker att göra, som Mando säger i första avsnitten på Mandalorian, No Droids!

Har ju läst att där skall vara lite mer på gång i längre bak i tiden.

Håller med när jag tänker på det, Skywalker saga är ju bara en berättelse av många som skulle kunna berättas. Jag tror dock Disney kör säkra kort nu ett tag för att maxa intäkterna från serierna tyvärr. Alltså blir det Skywalker saga + gullig robot för att sälja skiten. Men Andor är ändå ett steg i rätt riktning!

Medlem

Ojojoj, senaste Andor avsnittet så bra. Denna serie bara växer till det bättre och bättre hela tiden. Så spännande, bra karaktärer och story man bara vill veta mer av för varje avsnitt. Såhär gör man en bra och spännande serie till jämfört med annat.

Gillar man Rogue One ska man ta sig en titt på Andor.

Medlem
Skrivet av DreaZ:

Ojojoj, senaste Andor avsnittet så bra. Denna serie bara växer till det bättre och bättre hela tiden. Så spännande, bra karaktärer och story man bara vill veta mer av för varje avsnitt. Såhär gör man en bra och spännande serie till jämfört med annat.

Gillar man Rogue One ska man ta sig en titt på Andor.

Håller verkligen med. Serien blir bara bättre och bättre. Helt klart den starkaste Star Wars serien än så länge. Jag gillade verkligen Mandalorien säsong 1 men den hade mer ojämn kvalité. I Andor har alla avsnitt varit fantastiska samtidigt som spänningen ökat för varje avsnitt. Det var precis detta som jag hade hoppats när Disney byggde ut Star Wars-världen. Att de skulle berätta intressanta historier som inte bara handlar om Jedis och Tatooine. Dessvärre så verkar inte tillräckligt många titta på serien så vi hamnar säkert tillbaka på en ökenplanet i the outer rim snart igen.

Medlem
Skrivet av MasonDixon:

Håller verkligen med. Serien blir bara bättre och bättre. Helt klart den starkaste Star Wars serien än så länge. Jag gillade verkligen Mandalorien säsong 1 men den hade mer ojämn kvalité. I Andor har alla avsnitt varit fantastiska samtidigt som spänningen ökat för varje avsnitt. Det var precis detta som jag hade hoppats när Disney byggde ut Star Wars-världen. Att de skulle berätta intressanta historier som inte bara handlar om Jedis och Tatooine. Dessvärre så verkar inte tillräckligt många titta på serien så vi hamnar säkert tillbaka på en ökenplanet i the outer rim snart igen.

Gillar Mando också, tycker den håller jämn kvalite. Dock Kenobi och Boba väldigt ojämn. Vissa grymt bra avsnitt, sedan vissa ganska så dåliga.

Ganska förväntat att inte så många börjat titta på Andor. Inte lika känd karaktär, plus tuff konkurrens - HotD och RoP. Andor har redan fått klartecken för sin andra och sista säsong. Som hela tiden varit tanken, två säsonger som kopplar den till Rogue One.

Medlem

vuxen star wars från disney. jojo. men den var bra.

Medlem
Skrivet av Zero303:

vuxen star wars från disney. jojo. men den var bra.

Huh?

Medlem

Får kanske ge detta en chans. Är besviken på både Bobba Fett och Obi-Wan Kenobi. Har inte orkat kolla färdigt på någon av dom. Mandalorian var ganska bra. Framför allt första säsongen.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av anon_332911:

Undrar när de vågar satsa på Star Wars filmer igen....har väl egentligen inte tröttnat på Star Wars trots mjölkandet men tycker inte riktigt om såpoperaviben i Disneys Plus Star Wars/Marvel serier.

Stort ska det va!

2025 verkar det som

https://www.moviezine.se/nyheter/nya-detaljer-om-nasta-star-w...

Medlem

Får väl ge mig på serien igen. Somnade och fick luren i plytet när jag skulle titta på första avsnittet. 😗

Vet inte vad det är, men har svårt för snubben som spelar Cassian. Även i Rouge One så tyckte jag att han inte spelade speciellt bra (även hon som spelade Jyn var ju katastrofdålig).

Men får väl testa igen, även om man känner sig ganska färdig och mätt på Star Wars överlag.

Medlem

Det är så bra att jag nästan glömmer bort episod 7-9 tragiken. Rogue one är en av de bättre Star Wars filmerna och serien lever upp till förväntningarna.

En otrolig world buildning

Medlem
Skrivet av Hejsanhoppsan:

Det är så bra att jag nästan glömmer bort episod 7-9 tragiken. Rogue one är en av de bättre Star Wars filmerna och serien lever upp till förväntningarna.

En otrolig world buildning

Ställer mig jämsides med denna åsikt. Andor är så pass bra att jag kan låtsas att de senaste 6 åren av Star Wars inte hänt. Kul. Hoppas det håller hela serien ut och att det inte störtdyker i kommande avsnitt. Man vet ju aldrig.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Chefredaktör

Gillar verkligen Andor så här långt. Betydligt bättre än Bobba och Obi-Wan.
Kul med fokus på det byråkratiska med imperiet, känns som tydliga refernser till Nazityskland.
Älskar storyn kring karaktären Syril Karn, ska bli spännande att se hur han utvecklas.

Medlem

Tycker fängelse-avsnitten har varit riktigt bra. Spännande, on the edge och klaustrofobiska. Med ett hänsynslöst imperium som kör över rebellerna med alla medel. En show med väldigt lite action som ändå lyckas lämna dig på kanten av stolen varje avsnitt.

Chefredaktör

Börjar redan få ångest över att den snart är slut 😱

Medlem
Skrivet av Daniel Sjöholm:

Börjar redan få ångest över att den snart är slut 😱

Samma här! Men tänkte se om Rouge One som en liten tröst.

Gnällkuk

Något man verkligen märker med denna serie är hur i princip alla skådespelare gör ett fantastiskt jobb och karaktärerna är välskrivna. Här har man inte bara klistrat på SW-klistermärket utan faktiskt fångat universumet för en autentisk SW-känsla och man bara sitter på tårna och ivrigt väntar på vad som händer här näst eller vilka karaktärer eller liknande man introduceras för.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

vart faktiskt bra i slutet.

Medlem

Stellan Skarsgård är Sveriges stolthet Tycker han var jätte bra i Chernobyl också! Övriga skådespelare gör ett bra jobb, inte minst Andy Serkis. Serien fångar upp bra saker från Star Wars men står väldigt stabilt på sina egna ben och målar upp en intressant bild av konflikten mellan rymdimperiet och rebellerna. Det känns som att det gick fort tills sista avsnittet, ska bli spännande att se hur det slutar!

Medlem
Medlem

Senaste avsnittet (ep 12) tycker jag är bäst hittills. Det hänger förstås även ihop med de tidigare avsnitten som byggt upp handlingen hela vägen. Hur som helst, top notch!

Chefredaktör

Ok. Sett sista avsnittet. Toppen, pepp på sässong två osv.
MEN! Det enda jag kan tänka på nu är: Varför bytte de kepsar?
Hjälp mig att förstå!

Avstängd
Skrivet av Daniel Sjöholm:

Ok. Sett sista avsnittet. Toppen, pepp på sässong två osv.
MEN! Det enda jag kan tänka på nu är: Varför bytte de kepsar?
Hjälp mig att förstå!

Sök på "New Rockstars" på YT (snubben heter Alex Voss), bra kanal som går igenom varje avsnitt efter Easter Egg och alla sådana där mini-detaljer. Klipp lär dyka upp imorgon eller senare idag: https://www.youtube.com/@NewRockstars/videos

Det lär heta "ANDOR EPISODE 12 BREAKDOWN!" eller "ANDOR FINAL EPISODE BREAKDOWN!". Jag brukar titta på dem efter jag sett avsnitten så får man mer uppskattning av alla easter eggs och övriga Star Wars-referenser!

12
Skriv svar